• Anonym (Kan alltid bli vackrare)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Frågan riktar sig till män.

Om du väljer 3 åtgärder en kvinna kan göra för att bli mer attraktiv, vilka 3 väljer du? Gradera helst.

Vilka 3 egenskaper hos kvinnor är mest frånstötande eller minst attraktiva?

Frågorna kan gälla både yttre och inre egenskaper, men ska bara röra sådant kvinnan själv kan förändra. T.ex. längden eller fotstorlek kan hon inte ändra och är därför inte att betrakta som alternativ i den här frågan.

• Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (C) skrev 2025-06-24 00:00:52 följande:

Långt hår gissar jag..

Mitt hår når till typ svanskotan 😉
  • Anonym (Erfaren_man)

Utseendet:
    1. Vara smal
    2. Halvlångt eller långt hår
    3. Vältränad rumpa (smal men lite putande)

Egenskaper:
    1. Humor
    2. Vara ärlig och pålitlig
    3. Ej dricka alkohol

• Anonym (Nakt)

Stort fett minus till alla som listar egenskaper som "omhändertagande" och "laga god mat". Bara skönare omskrivningar för "söker någon som kan ersätta mamsingen".

• Anonym (MMannen)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-28 04:30:35 följande:

Stort fett minus till alla som listar egenskaper som "omhändertagande" och "laga god mat". Bara skönare omskrivningar för "söker någon som kan ersätta mamsingen".

Det du inte förstår är att man inte behöver den mamman själv, utan att det är ens framtida barn som behöver den mamman.

Att skaffa en kvinna som inte är omhändertagande är ren och skär idioti. De Barnen kommer att bli otrygga och få psykiska problem. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-28 04:30:35 följande:

Skulle det vara fel att vara omhändertagande? Det är det bästa för både mannen och framtida barn. Ska vi då istället välja en skrikig kvinna som inte vill fixa med familjen?

Ditt tänk kan även appliceras på pappan. Vill du ha en beskyddande man, som drar hem kulor, hjälper till att skapa ett tryggt hem etc för att det ska ersätta din pappa? Och skulle det vara dåligt i så fall?

• Anonym (Nakt)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-28 09:08:33 följande:

Skulle det vara fel att vara omhändertagande? Det är det bästa för både mannen och framtida barn. Ska vi då istället välja en skrikig kvinna som inte vill fixa med familjen?

Ditt tänk kan även appliceras på pappan. Vill du ha en beskyddande man, som drar hem kulor, hjälper till att skapa ett tryggt hem etc för att det ska ersätta din pappa? Och skulle det vara dåligt i så fall?

Det där tror jag inte på. Det är ganska självklart att en barnintresserad kvinna oftast är omhändertagande (när det gäller barn då) per automatik och knappast något som behöver skrivas ner som önskemål bland män. Mer sannolikt att män skriver om sina egna önskningar kring barn och familjeliv om de vill träffa en likasinnad.

Både matlagning och omhändertagande är specifika önskemål som jag är övertygad om att vissa mansbebisar vill utnyttja för egen del, för att de inte klarar att ta hand om sig själva. 

Nej, eftersom vi inte lever på stenåldern så behöver varken jag eller några andra normala kvinnor en "beskyddare" i våra liv, sånt trams. Välkommen till 2000-talet liksom. Partnervärde handlar om andra kvaliteter. 
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-29 05:15:10 följande:
    Det där tror jag inte på. Det är ganska självklart att en barnintresserad kvinna oftast är omhändertagande (när det gäller barn då) per automatik och knappast något som behöver skrivas ner som önskemål bland män. Mer sannolikt att män skriver om sina egna önskningar kring barn och familjeliv om de vill träffa en likasinnad.

Både matlagning och omhändertagande är specifika önskemål som jag är övertygad om att vissa mansbebisar vill utnyttja för egen del, för att de inte klarar att ta hand om sig själva. 

Nej, eftersom vi inte lever på stenåldern så behöver varken jag eller några andra normala kvinnor en "beskyddare" i våra liv, sånt trams. Välkommen till 2000-talet liksom. Partnervärde handlar om andra kvaliteter. 
    Välj du den du vill gifta dig med så väljer vi för oss. 
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-29 05:15:10 följande:

Det är det väl inte alls självklart och oftast, finns gott om folk som önskar barn som sen är jättedåliga föräldrar
  • Anonym (Svanken)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-06-23 16:37:38 följande:
    Utseendet (viktigast)
    1. Normalvikt
    2. Långt hår
    3. Vårdad klädsel

Beteendemässigt (viktigast)
    1. Positiv
    2. Ambitiös
    3. Omhändertagande 
    Omhändertagande? På riktigt?

Jag kräks...Kräks

Jag är en självständig kvinna och jag tycker dito män är attraktiva, inte förväxta bebisar med en klichéartad bild av kvinnan som sjuksköterska och med en sopborste i näven.

Det där hade du inte fått en dejt på kan jag säga.
Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?