Anonym (Man) skrev 2025-06-28 09:08:33 följande:
Skulle det vara fel att vara omhändertagande? Det är det bästa för både mannen och framtida barn. Ska vi då istället välja en skrikig kvinna som inte vill fixa med familjen?
Ditt tänk kan även appliceras på pappan. Vill du ha en beskyddande man, som drar hem kulor, hjälper till att skapa ett tryggt hem etc för att det ska ersätta din pappa? Och skulle det vara dåligt i så fall?
Det där tror jag inte på. Det är ganska självklart att en barnintresserad kvinna oftast är omhändertagande (när det gäller barn då) per automatik och knappast något som behöver skrivas ner som önskemål bland män. Mer sannolikt att män skriver om sina egna önskningar kring barn och familjeliv om de vill träffa en likasinnad.
Både matlagning och omhändertagande är specifika önskemål som jag är övertygad om att vissa mansbebisar vill utnyttja för egen del, för att de inte klarar att ta hand om sig själva.
Nej, eftersom vi inte lever på stenåldern så behöver varken jag eller några andra normala kvinnor en "beskyddare" i våra liv, sånt trams. Välkommen till 2000-talet liksom. Partnervärde handlar om andra kvaliteter.