Anonym (Förevigt ensam) skrev 2025-06-14 12:49:55 följande:
Önskar att jag aldrig öppnade den här tråden. När man läser vad män vill ha inser man att man kommer att vara ensam föralltid. Jag har tagit mig ifrån ett långt, destruktivt förhållande. Det är klart att det har satt sina spår. Redan där är man ju utdömd enligt vissa. Och att vara smal och snygg och bla bla bla. Jag förstår varför dejtingappar inte var något för mig. Pratade med en kille på jobbet en gång. Han var mycket yngre än mig och refererade till mig som milf. Han sa att jag inte var den vackraste i rummet. Men av någon anledning var det ändå mig man drogs till. För min härliga personlighet och det jag utstrålade. Tyckte det lät fint.
Nu vet jag inte hur ung du är osv. Men när man haft relationer som mig och även kommer från svårt trauma. Kan jag berätta att tyvärr, 98% av alla män är exakt likadana. Män är kodade på det viset. Och har väldigt enkla begär. Dom mäter en kvinna efter hennes utseende och kropp. Allt annat snack är bullshit
Och har inte varit tillsammans med en man, någonsin. Som inte velat kontrollera mig. Män vill bestämma allt. Jag har sett det även där kvinnor "nöjer sig", och det kanske är helt ok att leva så för dessa kvinnor.
Jag vill det inte. Faktum är att jag har aldrig varit så lycklig som nu. Utan man. Inga kommentarer on vad jag äter, hur jag ser ut i något. Att jag måste gå på gymmet, annars kommer massa kilon. Nu lever jag mitt liv, precis som jag vill. Och fan vad jag skiter i dom där extra kilona:) det ska män enbart skita i vad jag gör med min kropp eller inte. Den är MIN. Sen tror jag många män missar att vi inte bryr oss om vad dom tycker eller inte. Jag är klar med män på ett romantiskt plan. Så jag bryr mig faktiskt inte om hur jag ser ut eller om jag går på gym. Det betydde dock inte att jag vräker i mig pizza 5 dagar i veckan. Men jag är inte heller helt besatt av träning och kost. Dock vet jag att vissa saker måste jag göra för att må bra. On jag inte rör på mig eller sover tillräckligt, får jag ofta migrän. Men detta har då ingenting med män göra. Riktigt skönt.
Gör det som får dig att må bäst. Ibland betyder det faktiskt utan man och barn. Eller utan man. Och det är helt ok. Oavsett vad samhället försöker påverka dig med på gruppnivå. Du är stark, precis som ts sa som startade denna tråden :)