• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • molly50
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-25 17:10:34 följande:
    Och du påstår att det är det enda sociala spelet du kör med för att vinna fördelar som individ? 
    Jag försöker väl såklart att visa mig själv från mina bästa sidor också,men det tycker inte jag är att spela ett spel.
    Att jag vill undvika att bli behandlad som en madrass med hål i ger mig kanske fördelen i att jag slipper players. 
    Men jag kan inte se att det skulle vara fel på något sätt.
    Jag har åtminstone aldrig lurat någon att jag söker något annat än jag gör.
    Men nu har jag inte det bekymret mer eftersom jag är gift sedan många år.
  • molly50
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 08:42:46 följande:

Fakta: Fertiliteten är som högst från sena tonår till ungefär 25. Fertiliteten minskar från 30 års ålder och minskar markant efter 35. 

Googla, fråga chatGTP eller läs var du vill.det är detta svar du kommer få.

Jag tror ingen förnekar det.
    Men det finns ju också undantag som är fertila lite högre upp i åldrarna.
    Jag själv är en av dem. Jag blev gravid på nästan första försöket med båda mina barn. Och då var jag 34 och 39 år.
    Så chansen finns. Eller risken,om man så vill.
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2025-06-25 17:32:58 följande:
    Jag själv är en av dem. Jag blev gravid på nästan första försöket med båda mina barn. Och då var jag 34 och 39 år.
    Visst kan det ju fungera även upp till 50 men fortfarande ökar alla risker för komplikationer ju äldre man blir
  • Mayjel
    molly50 skrev 2025-06-25 17:32:58 följande:
    Min syster var 36 när första barnet kom och 44 när hon fick det tredje och sista. Skedde på helt naturlig väg vid samtliga graviditeter utan några svårigheter. Alla tre barn föddes också friska, utan några "defekter", om man får säga så.

Tror att kvinnor kan vara fräscha och fertila ganska länge om de tar väl hand om sig och håller en sund livsstil, vilket både systern och hennes man också gör. 
  • Anonym (Tine)

I församlingen kanske, en del av dem iaf.

• Anonym (Men)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-26 23:51:06 följande:
    Visst kan det ju fungera även upp till 50 men fortfarande ökar alla risker för komplikationer ju äldre man blir
    Det gäller faktiskt män också.
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Men) skrev 2025-06-27 11:12:31 följande:
    Det gäller faktiskt män också.
    Ja, det verkar ju så. Vårt biologiska arv säger oss att vi ska skaffa barn när vi är yngre. Problemet är att samhället hela tiden skjuter fram intresset för att bilda familj tidigt genom att man ska utbilda sig länge, göra karriär, förverkliga sig själv, resa runt och bli självständig mm

Det bästa hade troligen varit om 20-30 åringar startade upp familjer och kanske tog hjälp av den äldre genrationen, men så ser det inte ut.
  • Anonym (Men)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-27 11:44:17 följande:
    Ja, det verkar ju så. Vårt biologiska arv säger oss att vi ska skaffa barn när vi är yngre. Problemet är att samhället hela tiden skjuter fram intresset för att bilda familj tidigt genom att man ska utbilda sig länge, göra karriär, förverkliga sig själv, resa runt och bli självständig mm

Det bästa hade troligen varit om 20-30 åringar startade upp familjer och kanske tog hjälp av den äldre genrationen, men så ser det inte ut.
    Ja, precis. Det blir bara högre ålder på förstagångsföräldrar.
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Men) skrev 2025-06-27 11:48:54 följande:
    Ja, precis. Det blir bara högre ålder på förstagångsföräldrar.
    Precis, och andelen NPFdiagnoser ökar hela tiden. Dock svårt att veta om denna ökning består mest av att dom flesta inte blev diagnostiserade förr, eller en ökning pga att vi skaffar barn betydligt senare idag.
Svar på tråden Var finns de bra männen?