• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Anonym (Tredje)

Har smugläst i gruppen men inte varit redo att hoppa in. Många känner nog igen mig då jag varit med sedan april-24. Två ma på raden, ja ni vet. 
    Inget plus sedan februari. 
    Började med q10 och d-vitamin efter mensen. Är nu på äl+4 och vanligtvis brukar finnarna börja poppa upp efter äl men denna månad lyser de min sin frånvaro och jag har ömma bröst, kanske d-vitamin tillskottet hjälpt östrogenet? 
    Vore underbart om jag kunde få plus denna månad. 

• Anonym (Tredje)

1/8 Lorainza

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    23/8 Vallmo93
  • Anonym (Sjukling)
    Siripiri skrev 2025-08-04 14:15:53 följande:

Tack🥰 Jag hänger med i BIM-grupperna för vill ju veta hur det går för alla♥️ Ja tack snälla! 🙏🏼
    Haha jaa den eviga bim-väntan 😂 det är allt man gör under denna ttc-resan, VÄNTAR!  

Ahh Ja det är klart det gör ♥️ På något sätt ger det hopp om att det går men samtidigt ger det ju en stress att nästa plus ska sluta i missfall så man blir inte så megaglad nästa gång man plussar tyvärr.. eller iallafall inte jag. ♥️

Nej jag kommer nog tyvärr känna samma sak när det är min tur att plussa tyvärr, men samtidigt får man påminna sig om att oddsen är större att man snart får sin skatt än om man inte hade plussat 🥰Tänker på dig och håller alla tummar! ❤️ 

jag har en annan sak som jag märkt av de tre senaste dagarna (är bara på ÄL +5), det strålar verkligen smärta ner i ljumskarna till och från under dagarna & ibland mot ryggen från typ livmodern? aldrig upplevt tidigare & blir lite orolig att det är något allvarligt? har ju haft feber men det i kombination med en ordentlig förkylning så febern ska nog inte bero på någon infektion i alla fall! Men kanske förkylningen som bidrar?
    har någon upplevt samma och kunnat luska ut vad det beror på? Kan ju inte vara tecken på graviditet redan?
  • Aisof
    hemliganatta skrev 2025-08-04 22:19:49 följande:
    Har fått rosa flytningar nu på kvällen så gissar att det kan varit kemisk graviditet kanske, har lätt illamående på morgonen och jättespända bröst + ömmade bröstvårtor!
    Åh nej! Jag håller tummarna för att det inte är så ❤️🤞
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-05 09:28:12 följande:

Börjar få riktig ångest inför bim som är imorgon. Är på äl+10-11 idag och lutealfasen är 10-11 dagar för mig så det kan bli mens idag eller imorgon. Jag har aldrig haft en sån här temp-kurva förut så jag blev verkligen hoppfull men nu har tempen börjat sjunka igen så allt hopp är bortblåst känns det som. Vet inte hur jag ska tackla alla känslor som kommer komma när mensen dyker upp. Och jag ska träffa några gamla klasskompisar om några dagar där flera är höggravida och vi har inte setts på flera år = naturligt att vi kommer prata säkert ganska mycket om deras graviditeter. Känner bara att jag inte orkar just nu, det gör för ont att få hoppet krossat varenda eviga cykel. :?( 

Jag förstår verkligen din ångest ❤️ Jag drar mig från att testa, för jag orkar inte se de där negativa testen mer. Det krossar verkligen hoppet. 

Men så vet jag också att hoppet smyger sig tillbaka igen till oss, och det kommer göra att vi orkar kämpa på tills vi får vår bebis. Men det är verkligen inte lätt ❤️

• hemliganatta

Sitter på en campingtoalett så ber om ursäkt med bildkvalité haha! tror tyvärr det är en kemisk graviditet, översta testet från igårkväll och det nedre idag.. haft rosa/bruna flytningar i snart ett dygn och massa molvärk samt ilningar så väntar bara på mens nu så vi kan få ett nytt försök :( 
  • Elisand

Jag hoppas det❤️ Skönt att inte va helt ensam om att känna såhär även om jag inte önskar det på NÅGON❤️ Jag tror jag kommer vänta till torsdag minst om mensen inte dykt upp innan dess med att testa. Men vi får se. Känner lite mensvärk typ nu så det kanske kommer under dagen.

Aisof skrev 2025-08-05 10:35:23 följande:

Jag förstår verkligen din ångest ❤️ Jag drar mig från att testa, för jag orkar inte se de där negativa testen mer. Det krossar verkligen hoppet. 

Men så vet jag också att hoppet smyger sig tillbaka igen till oss, och det kommer göra att vi orkar kämpa på tills vi får vår bebis. Men det är verkligen inte lätt ❤️

• lunyum

Jag hoppar också in här nu! Har inte full koll på min cykel än (slutade med p-piller för knappt två månader sedan, blev gravid direkt men fick ett tidigt missfall, så har inte riktigt koll på varken ÄL eller cykellängd) men om jag utgår ifrån 28 dagar borde min BIM vara 22/8. 

Det här är första cykeln som jag håller på ÄL-tester och tempande, är så spänd på att se om ÄL dyker upp om några dagar som jag tror eller om allt blir lite försenat. 

Granen123, jag har läst ikapp lite och hoppas verkligen att allt går bra för dig. 

1/8 Lorainza

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
  • Juliflicka

1/8 Lorainza

3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖

6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-05 11:25:42 följande:

Jag hoppas det❤️ Skönt att inte va helt ensam om att känna såhär även om jag inte önskar det på NÅGON❤️ Jag tror jag kommer vänta till torsdag minst om mensen inte dykt upp innan dess med att testa. Men vi får se. Känner lite mensvärk typ nu så det kanske kommer under dagen.

Det hjälper att kunna skriva här och få stöd av er som förstår ❤️ Tror jag också väntar med att testa, kanske till torsdag också. Håller tummarna att din mens inte kommer innan dess! Kram ❤️
Svar på tråden BIM Augusti 2025