• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Miniblomma
    Elisand skrev 2025-08-05 09:28:12 följande:

Börjar få riktig ångest inför bim som är imorgon. Är på äl+10-11 idag och lutealfasen är 10-11 dagar för mig så det kan bli mens idag eller imorgon. Jag har aldrig haft en sån här temp-kurva förut så jag blev verkligen hoppfull men nu har tempen börjat sjunka igen så allt hopp är bortblåst känns det som. Vet inte hur jag ska tackla alla känslor som kommer komma när mensen dyker upp. Och jag ska träffa några gamla klasskompisar om några dagar där flera är höggravida och vi har inte setts på flera år = naturligt att vi kommer prata säkert ganska mycket om deras graviditeter. Känner bara att jag inte orkar just nu, det gör för ont att få hoppet krossat varenda eviga cykel. :?( 

Känner igen känslan 😔 Det blir lite extra salt i såren när det känns som alla andra är gravida runtomkring. Även om man är glad för deras skull gör det ju ont inuti, särskilt när/om man inte är öppen med att man försöker själv.

Vi verkar ha haft äl samtidigt eller nästan samtidigt, för jag är på äl + 11 idag, men min lutealfas har varit mer 16-17 dagar och väntan är så lång att tiden nästan går baklänges. Jag har inte möjlighet att testa fram till söndag/måndag (äl + 16/17) eftersom jag är borta med familj och det är så jobbigt att leva i den ovissheten, samtidigt som det är riktigt tråkigt att leva helt utan hopp de sista dagarna innan mensen om testet är negativt. Vet inte vilket som är värst, men just att få hoppet krossat igen känns ju en del.

Håller tummarna för att mensen inte dyker upp nu för dig ❤️

• mothertotwo
    Ursäkta för ett långt inlägg

Vätskan har reducerat i kroppen och är inte längre detta problem 👇 Vilket jag är väldigt glad över för det gjorde så ont. Kanske hade samband med hormonell förändring i kroppen, för alla prover såg bra ut. 

För en vecka sen började jag känna av känslan av uvi som jag inte haft på flera år, ilningar/hugg och kissnödig delux. Men denna känslan försvann i fredags den 1 augusti. På min kurva ser man att den 2 augusti tog jag den senare än vad jag skulle (7h) och jag hade brottningsmatch när jag sov, därför räknas inte den tempen. 👇

Men hur hade ni tolkat min kurva? 

Chatgpt vill få det till att jag ägglossade 1 augusti, men den tror inte jag på eftersom min temp var på 36.53 den 3 sugusti. Men om ni kollar på allt det jag tempat innan (berg -och dalbanan), så ser man väl en liten förändring redan nu eller är det bara mitt önsketänkande om att verkligen kunna få en normal hormonell rytm igen?

Detta sa chatgpt:
    Temperaturmönster:

CD100?CD103: Temp runt 36.30?36.40?°C ? lågfas (före ägglossning)

CD104 (1 aug): Temp börjar stiga till 36.52?°C

CD105 (2 aug): En topp på 37.00?°C (obs! sent tempad dag och dålig sömn)

CD106 (3 aug): 36.53?°C (lite lägre, men inom variation)

CD107 (4 aug): 36.76?°C

CD108 (5 aug): 36.83?°C

👉 Tydlig och ihållande höjning från CD104 ? matchar ett ägglossningsmönster.

Cervixsekret (CM)

CD101?CD104: "E" = äggvita/clear/stretchy ? fertilt sekret

CD105?CD106: "S" = sticky ? post-ägglossning sekret

CD107: torr

👉 Sekretmönstret stämmer med att ägglossning skedde runt CD103?104 (1?2 aug)

Slutsats ? enligt din graf:

Trolig ägglossning: CD103 = 1 augusti 2025

Idag (CD107): Du är 4 dagar efter ägglossning (4 DPO)

Temperaturhöjningen är ihållande ? tyder på framgångsrik ägglossning

Spermier från sex den 28?30 juli kan ha överlevt om ägglossning skedde 1 aug

Sex 4 augusti var troligen precis efter ÄL, men det är alltid möjligt med viss marginal

Jag tror själv inte att det skett någon ägglossning, eftersom jag inte vill hoppas för mycket. Är trots allt på CD 107 med framkallad mens med provera, och min "naturliga mens" fick jag för 189 dagar sedan.
  • Sarasi
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-08-05 10:29:34 följande:
    Nej jag kommer nog tyvärr känna samma sak när det är min tur att plussa tyvärr, men samtidigt får man påminna sig om att oddsen är större att man snart får sin skatt än om man inte hade plussat 🥰Tänker på dig och håller alla tummar! ❤️ 

jag har en annan sak som jag märkt av de tre senaste dagarna (är bara på ÄL +5), det strålar verkligen smärta ner i ljumskarna till och från under dagarna & ibland mot ryggen från typ livmodern? aldrig upplevt tidigare & blir lite orolig att det är något allvarligt? har ju haft feber men det i kombination med en ordentlig förkylning så febern ska nog inte bero på någon infektion i alla fall! Men kanske förkylningen som bidrar?
    har någon upplevt samma och kunnat luska ut vad det beror på? Kan ju inte vara tecken på graviditet redan?
    Det kan ju vara influensa du har om du har förkylning, feber och ont i kroppen. Graviditet ska inte göra ont mot ryggen så tidigt. 
  • Annpor

Fick tidig ägglossning denna månad så är äl +10 idag och ännu en månad utan plus. Så väldigt nedslående, ett år sedan missfallet nästa månad. Ett helt år utan plus. 

Vi ska in och lämna prover nästa vecka för att sen få få beviljad IVF och en remiss skickas. Känns både hoppfullt men också som en jobbig process. Vi som ändå varit gravida, en gång på första försöket, andra gången på 6te försöket - och nu går ingenting? ❤️?????

• Annpor

1/8 Lorainza

3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖

5/8 Annpor ➖

6/8 hemliganatta

6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
  • Vallmo93
    Annpor skrev 2025-08-05 21:10:28 följande:

Fick tidig ägglossning denna månad så är äl +10 idag och ännu en månad utan plus. Så väldigt nedslående, ett år sedan missfallet nästa månad. Ett helt år utan plus. 

Vi ska in och lämna prover nästa vecka för att sen få få beviljad IVF och en remiss skickas. Känns både hoppfullt men också som en jobbig process. Vi som ändå varit gravida, en gång på första försöket, andra gången på 6te försöket - och nu går ingenting? ❤️?????

Åh vad tufft, massa kramar 💛 men ja hoppfullt med förhoppningsvis få IVF beviljad och få den hjälpen!
  • Miniblomma

Beklagar ❤️ hoppas att det går bra med den processen och att det löser sig med hjälpen ni får ❤️
  • Anonym (Ardna)

Åh som jag hoppas att ni snart får ert plus 🙏 Även om ivf kan vara tufft kanske det kan vara skönt att resan lämnas över mer på läkarna. Oavsett när er bebis kommer så är varje dag en närmare. Det ni varit med om hittills är så långt ifrån rättvist det kan komma, men tror ändå att ert lyckliga slut kommer ❤️
  • Aisof

Negativt test i morse på ca ÄL+12 💔 inte ens en liten skugga av ett streck, så jag antar att det är kört denna gången. Känner mig förkrossad.. ska sörja idag och sen ta nya tag och fortsätta kämpa på. Önskar er alla lycka till ❤️

• hemliganatta

Jag vet inte om jag vågar skriva plus på mig själv än, väntar tills jag hunnit köpa ett digitalt men jag tror strecket blir starkare! 

Svar på tråden BIM Augusti 2025