• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Vallmo93
    Nanathalie skrev 2025-08-19 13:38:41 följande:

Japp, har FF och är enormt fundersam över min fina graf med otroligt hög bbt jämfört med de cykler då jag fått negativa tester (har tidigare bara legat på 36.90 och uppåt vid graviditet och nu har den legat på EXAKT 36.96 i 4 dagar). Helsnurrig men känns extremt långsökt med ett plus senare än äl+10. Kanske tar ut det i förskott som du säger. Har försökt leta efter liknande grafer i FF för jämförelse men inga finns som ser ut som min? Vad är grejen med det ens? 

Tack för detta! Jag kollar och ser om jag hittar tjejen med erfarenhet från NAC!
    Ja kurvan ser verkligen fin ut! Är det inte vad man brukar kalla en trifasisk kurva? Håller tummarna! 🤞 🌼
  • lunyum

ÄL+11 idag och fortfarande lite oklart läge. Tempen sjönk drastiskt i morse till under baslinjen vilket jag gissar betyder att mensen är på väg, men jag tycker mig ändå ana en väldigt svag linje på testet. Samtidigt kan det verkligen bara vara att jag ser det jag vill se. Jag mår också rätt illa (både igår kväll och idag) vilket jag sällan gör, men det där kan man ganska lätt framkalla eller förstärka själv. 

• Vallmo93
    lunyum skrev 2025-08-20 09:26:59 följande:

ÄL+11 idag och fortfarande lite oklart läge. Tempen sjönk drastiskt i morse till under baslinjen vilket jag gissar betyder att mensen är på väg, men jag tycker mig ändå ana en väldigt svag linje på testet. Samtidigt kan det verkligen bara vara att jag ser det jag vill se. Jag mår också rätt illa (både igår kväll och idag) vilket jag sällan gör, men det där kan man ganska lätt framkalla eller förstärka själv. 

Tog också test imorse (ÄL+8 så testa tidigt 10hcg) där jag också eventuellt kan ana en svaaag skugga/linje. Men också att det känns som att det bara är vad jag vill se 🙈 hoppas det blir starkare för båda oss! 🤞🌼
  • Nanathalie
    Vallmo93 skrev 2025-08-20 09:07:30 följande:
    Ja kurvan ser verkligen fin ut! Är det inte vad man brukar kalla en trifasisk kurva? Håller tummarna! 🤞 🌼
    Jag vet faktiskt inte? 😅 Dålig på det! Tempen är exakt samma idag som de föregående dagarna. Helt crazy har aldrig vart med om något liknande. Den diffar inte ens 0.01 grader.

Jag tog ett gravtest i en cb monitor imorse som visade "inte gravid" men stickan hade 2 streck. Fick snabbt läst mig till att det "brukar" vara 2 streck även om man inte är gravid. Men att det också kan se ut så vid tidig graviditet där monitorn inte känner tillräckligt med hcg för att slå om 😂 sämst. Någon med den erfarenheten? Bifogar mina stickor, den gula bakgrunden är när testet torkat efter en stund, den vita bakgrunden är från när jag tryckte ut testet ur monitorn. 🙈

• lunyum
    Vallmo93 skrev 2025-08-20 09:36:47 följande:
    Tog också test imorse (ÄL+8 så testa tidigt 10hcg) där jag också eventuellt kan ana en svaaag skugga/linje. Men också att det känns som att det bara är vad jag vill se 🙈 hoppas det blir starkare för båda oss! 🤞🌼
    Spännande, håller tummarna för dig! 🤞
  • Loviisa92

idag kom mensen🙃 glad iaf att den kom på cd 27, och inte 33 som förra månaden. 

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92 ?
    29/8 Nellygirl93

• Loviisa92
    1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92 
    29/8 Nellygirl93
  • Vallmo93

ÄL+9 idag och tempen håller sig fint uppe (vilket är en seger i sig..) och jag tycker skuggan på testet har blivit liiiite starkare, även om det fortfarande är sjukt svagt.

Jag har ju korta cykler och tyvärr har jag börjat få lite spottings på pappret nu på morgonen. Hoppas verkligen verkligen att det stannar upp lite så att >om< det är något som håller på och implanterar sig nu att det får sig en chans och inte bara spolas bort med mensen. ❤️

Ser ni något på dagens test?

• lunyum
    Vallmo93 skrev 2025-08-21 07:28:47 följande:

ÄL+9 idag och tempen håller sig fint uppe (vilket är en seger i sig..) och jag tycker skuggan på testet har blivit liiiite starkare, även om det fortfarande är sjukt svagt.

Jag har ju korta cykler och tyvärr har jag börjat få lite spottings på pappret nu på morgonen. Hoppas verkligen verkligen att det stannar upp lite så att >om< det är något som håller på och implanterar sig nu att det får sig en chans och inte bara spolas bort med mensen. ❤️

Ja, jag ser strecket! 
  • Nellygirl93
    Vallmo93 skrev 2025-08-21 07:28:47 följande:

Ja något litet svagt tycker jag mig se! Hur upplevde du det i verkligheten? 😍 ibland är det svårt att få på bild!
Svar på tråden BIM Augusti 2025