• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Anonym (Ardna)

Jag är ganska säker på att det där är en riktig linje som torkat starkare 🤗 Testa imorgon igen så tror jag att du kommmer se linjen inom tiden också 🤞

Flizz skrev 2025-08-18 21:34:05 följande:

man önskar ju verkligen att de här inte bara var en torklinje, jobbigt att vara testtokig ibland och spara dom ?gamla? testen.
    är väl inte helt ute ur leken än men får alltid mensen äl+12 och är idag på äl+10, tycker verkligen jag borde se ett streck ordentligt vid de här laget om inte mensen ska kika igång på onsdag?

• Anonym (Ardna)

Och nej negativt på 10 dpo är absolut inget man ska räkna ut sig för heller. Det är inte ens säkert det fäst än, ofta fäster det 8-10 dpo. 14 dpo kan man börja räkna ut sig 🙈

Flizz skrev 2025-08-18 21:34:05 följande:

man önskar ju verkligen att de här inte bara var en torklinje, jobbigt att vara testtokig ibland och spara dom ?gamla? testen.
    är väl inte helt ute ur leken än men får alltid mensen äl+12 och är idag på äl+10, tycker verkligen jag borde se ett streck ordentligt vid de här laget om inte mensen ska kika igång på onsdag?

• Flizz
    Anonym (Ardna) skrev 2025-08-18 21:39:11 följande:

Och nej negativt på 10 dpo är absolut inget man ska räkna ut sig för heller. Det är inte ens säkert det fäst än, ofta fäster det 8-10 dpo. 14 dpo kan man börja räkna ut sig 🙈

Hoppas på de men tycker inte jag sett något streck inom tiden, kanske en skugga och har testat med massa olika varianter bara denna som lämnat ett streck 😅 men till och med så jag reagerar på att de är ett ganska starkt torkstreck.

jag vet att 10dpo är tidigt egentligen men när lutealfasen bara är 12 istället för 14 dagar så måste ägget fästa tidigare för att inte mensen ska kicka igång. 
    Bara att fortsätta att testa tills mensen dyker upp ☺️
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2025-08-18 18:05:46 följande:
    Förresten! Jag beställde hem NAC och fick dem precis i brevlådan. Hur/när tar man dem i cykeln? ❤️
    Ta dem mellan måltider♥️ tar man det med mat kan NAC konkurrera med andra aminosyror i maten. 
  • Anonym (Ardna)
    Flizz skrev 2025-08-18 21:47:35 följande:
    Hoppas på de men tycker inte jag sett något streck inom tiden, kanske en skugga och har testat med massa olika varianter bara denna som lämnat ett streck 😅 men till och med så jag reagerar på att de är ett ganska starkt torkstreck.

jag vet att 10dpo är tidigt egentligen men när lutealfasen bara är 12 istället för 14 dagar så måste ägget fästa tidigare för att inte mensen ska kicka igång. 
    Bara att fortsätta att testa tills mensen dyker upp ☺️
    Jag har bara bra erfarenhet av test som torkar med linje men det finns ju ett men det förstår jag, men håller tummarna 🤞
    Hade också 11-12 dagars lutealfas. Hcg hejar på gulkroppen på en gång att fortsätta producera progesteron, ge inte upp. Hcg kan ha börjat produceras innan det syns i urinet 🤗🤞
  • Nellygirl93

Hoppar in här! Första försöket med barn 2 denna månaden! 

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖

5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92
    29/8 Nellygirl93
  • mothertotwo

Idag är det DPO 18 för mig, tempen är fortfarande hög och över CL, men det är nog min pcos som spökar. Tagit g-test senast imorse och det är negativt. (Det borde visa något nu). Uppdaterar och sätter minus på mig trots att mens inte kommit än. Men det är inget ovanligt för det är fyra månader sen med provera och ca 7 månader sen kroppen klarade det på egen hand. Jag checkar ut bebisverkstaden och hoppas på att läkaren kan hjälpa mig den 18 september.

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92
    29/8 Nellygirl93

• Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-08-18 21:30:34 följande:

Ge inte upp än, det är fortfarande tidigt 🤞 Visst använder du fertility friend? Om du har VIP kan du söka i communityn där eller göra ett inlägg så är jag säker på att du hittar en tjej som hade många förluster innan hon började på NAC och har nu två NAC-bebisar. Det är många som har erfarenhet av att använda det där. 

Kan tipsa om boken it starts with the egg, i den står mer om vad som kan hjälpa i olika situationer och har källor hönsvisade till studier och inte allmänt tyckande som man lätt hamnar på när man googlar. Där är dosen 600 mg per dag, när som helst på dagen och genom hela cykeln. NAC går över via moderkakan sen, så en del källor säger sluta med det när man blivit gravid, men studierna som visar på högre chans att behålla har man fortsatt, så jag hade fortsatt vid upprepade missfall. Jag slutade v10, men vi har bara haft ett ma och inget upprepat. Hon på ff som svär vid att NAC hjälpte henne att få sina två barn tog dubbla dosen genom hela graviditete. NAC är en aminosyra som bl.a. finns i kyckling. Den påverkar inte våra hormoner direkt utan stöttar kroppen att hamna i balans, så inget som man behöver undvika någon del av cykeln. 

Japp, har FF och är enormt fundersam över min fina graf med otroligt hög bbt jämfört med de cykler då jag fått negativa tester (har tidigare bara legat på 36.90 och uppåt vid graviditet och nu har den legat på EXAKT 36.96 i 4 dagar). Helsnurrig men känns extremt långsökt med ett plus senare än äl+10. Kanske tar ut det i förskott som du säger. Har försökt leta efter liknande grafer i FF för jämförelse men inga finns som ser ut som min? Vad är grejen med det ens? 

Tack för detta! Jag kollar och ser om jag hittar tjejen med erfarenhet från NAC!

• Anonym (Ardna)

Kurvan ser onekligen bra ut! Hoppas du får en positiv överraskning 🤞 Jag slutade tempa 3-4 dpo just för att kurvor kan luras. Men hoppas din visar sig vara plus trots allt ❤️

Jag har min sista vecka kvar med VIP efter att ha haft det i flera år, men oj så mycket jag lärt mig där 🙏 🥲
    Om du söker på NAC finns en tråd som heter just NAC och en tjej som heter steph som har tagit det två graviditeter ❤️ 

Nanathalie skrev 2025-08-19 13:38:41 följande:
    Japp, har FF och är enormt fundersam över min fina graf med otroligt hög bbt jämfört med de cykler då jag fått negativa tester (har tidigare bara legat på 36.90 och uppåt vid graviditet och nu har den legat på EXAKT 36.96 i 4 dagar). Helsnurrig men känns extremt långsökt med ett plus senare än äl+10. Kanske tar ut det i förskott som du säger. Har försökt leta efter liknande grafer i FF för jämförelse men inga finns som ser ut som min? Vad är grejen med det ens? 

Tack för detta! Jag kollar och ser om jag hittar tjejen med erfarenhet från NAC!
  • Tjej90sve

Idag beräknas min mens att komma. Ingen mens i sikte än iaf. Igår kände jag mig konstig, trött, molande värk runt magen.

Har haft konstiga längder på menscykeln. Så jag vågar inte hoppas något. Kan ha haft ägglossning mycket senare än beräknat. Tänkte ta ett test på söndag igen om mensen inte har kommit :)

I övrigt har jag inga symtom alls så misstänker jag inte är gravid. Även försökt känna på livmodertappen men tycker den oftast är ungefär likadan. Svårt är det iaf. Kan man ha alltid lite öppen tapp när man fött 2 barn tidigare? För jag tycker alltid det känns som en pytte öppning 

Svar på tråden BIM Augusti 2025