Anonym (Ardna) skrev 2025-08-18 21:30:34 följande:
Ge inte upp än, det är fortfarande tidigt 🤞 Visst använder du fertility friend? Om du har VIP kan du söka i communityn där eller göra ett inlägg så är jag säker på att du hittar en tjej som hade många förluster innan hon började på NAC och har nu två NAC-bebisar. Det är många som har erfarenhet av att använda det där.
Kan tipsa om boken it starts with the egg, i den står mer om vad som kan hjälpa i olika situationer och har källor hönsvisade till studier och inte allmänt tyckande som man lätt hamnar på när man googlar. Där är dosen 600 mg per dag, när som helst på dagen och genom hela cykeln. NAC går över via moderkakan sen, så en del källor säger sluta med det när man blivit gravid, men studierna som visar på högre chans att behålla har man fortsatt, så jag hade fortsatt vid upprepade missfall. Jag slutade v10, men vi har bara haft ett ma och inget upprepat. Hon på ff som svär vid att NAC hjälpte henne att få sina två barn tog dubbla dosen genom hela graviditete. NAC är en aminosyra som bl.a. finns i kyckling. Den påverkar inte våra hormoner direkt utan stöttar kroppen att hamna i balans, så inget som man behöver undvika någon del av cykeln.

Japp, har FF och är enormt fundersam över min fina graf med otroligt hög bbt jämfört med de cykler då jag fått negativa tester (har tidigare bara legat på 36.90 och uppåt vid graviditet och nu har den legat på EXAKT 36.96 i 4 dagar). Helsnurrig men känns extremt långsökt med ett plus senare än äl+10. Kanske tar ut det i förskott som du säger. Har försökt leta efter liknande grafer i FF för jämförelse men inga finns som ser ut som min? Vad är grejen med det ens?
Tack för detta! Jag kollar och ser om jag hittar tjejen med erfarenhet från NAC!