• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • lollip0p

Jag hoppar in här sist i BIM-listan. Jag har två barn sedan tidigare (9 år och 6 år gamla) och nu har jag BIM runt den 31/8.

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92
    31/8 lollip0p
  • lunyum
    Vallmo93 skrev 2025-08-18 10:22:34 följande:
    Så spännande, håller mina tummar! 🤞
    Men är det test som mäter 25hcg? För om så är det ju inte konstigt att det inte visar något ännu ☺️
    Ja exakt, det är 25hcg så att alls testa var bara som att be om att bli tokig och börja se i syne, haha. Väntar ett par dagar innan jag kollar igen!
  • mothertotwo

Haha vad är oddset egentligen? Jag som tror på ödet så ville inte ödet att jag skulle ta ett graviditetstest idag. Jag tog mitt sista digitala clearblue, som mäter tidigt men som visar gravid eller inte gravid. Jag doppade ner den i urinet och sedan lade jag den plant på bänken. Tror ni inte fanskapet slutade fungera. Nu får jag köpa ett nytt. Är idag på DPO 17 och ingen mens i sikte. Tror varken på graviditet eller mens. Visar det inget senast fredag så måste jag utgå från att jag inte ägglossat fast fertility friends tror det. 

Detta var störigt! :)

• Nanathalie

Jag tog idag ett sista tidigt test (på äl+10) som var negativt. Blev inget för mig denna cykel heller. Ska sura ihop lite och försöka ladda om till nästa istället. Fan. 

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92
  • Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-08-13 06:52:25 följande:
    BIM Augusti 2025Hoppas så att få läsa att ni får er regnbågsplus snart! Håller tummarna att allt är med er 🤞🙏❤️
    Vi gjorde utredningar inför vår första och varken de eller den eventuella hjälpen med ivf skyddar mot missfall. Så blir ni gravida så kan svenska vården inte hjälpa er så mycket eftersom man inte får pgta testa embryon här. Det är bra att ni inte hittade någon orsak utan det troligen är otur. Nästa gång kan gå hur bra som helst 🙏❤️Förstår att ni längtat länge men innan du fick igenom ägglossning var det ju ännu svårare, visst fick du inte hjälp med letrozol förrän förra hösten? Jag tror er tur kommer, ni har ju barn sen innan fast åt olika håll ❤️Jag vet att det är påfrestande väntan men när man får just sin bebis så spelar det ingen roll om den kom år efter när man först hoppades att den skulle komma. Vår första tog två år, blev gravid när vi var berättigade utredning men blev missfall v12 och sen tog det ett helt år till. Jag var knäckt men i efterhand skulle jag inte vilja ändra något, art jag blev gravid just då gjorde att vi fick just vår son. Allt var meningen ❤️ Jsg är säker på att er resa även om den är lång och tuff också kommer leda fram till just er bebis 🙏❤️
    Kanske skydda er genom att vänta med att testa, det gör ondare att veta om en kemisk än om man aldrig fått se de där två strecken. Jag tipsade dig om NAC och vet du?jag har en ttc vän som haft 12 kemiska/ tidiga mf som nu efter att börjat på NAC fått se hjärtaktivitet på tvillingar 🥹🙏
    Förresten! Jag beställde hem NAC och fick dem precis i brevlådan. Hur/när tar man dem i cykeln? ❤️
  • Anonym (Skorpan)

Har glömt uppdatera, mim mens kom den 8/8.
    Ny cykel, nya möjligheter ✨

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92
  • Mogenbananasplit

Jag vågar knappt tror det, men jag tror att jag precis plussade! Vågar man lita på det även om det är ett väldigt svagt streck och 4 dagar innan mens?

• lunyum
    Mogenbananasplit skrev 2025-08-18 20:10:44 följande:

Jag vågar knappt tror det, men jag tror att jag precis plussade! Vågar man lita på det även om det är ett väldigt svagt streck och 4 dagar innan mens?

Grattis! 🥳 Ett streck är ett streck oavsett hur svagt det är! 
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-08-18 18:05:46 följande:
    Förresten! Jag beställde hem NAC och fick dem precis i brevlådan. Hur/när tar man dem i cykeln? ❤️

Ge inte upp än, det är fortfarande tidigt 🤞 Visst använder du fertility friend? Om du har VIP kan du söka i communityn där eller göra ett inlägg så är jag säker på att du hittar en tjej som hade många förluster innan hon började på NAC och har nu två NAC-bebisar. Det är många som har erfarenhet av att använda det där. 

Kan tipsa om boken it starts with the egg, i den står mer om vad som kan hjälpa i olika situationer och har källor hönsvisade till studier och inte allmänt tyckande som man lätt hamnar på när man googlar. Där är dosen 600 mg per dag, när som helst på dagen och genom hela cykeln. NAC går över via moderkakan sen, så en del källor säger sluta med det när man blivit gravid, men studierna som visar på högre chans att behålla har man fortsatt, så jag hade fortsatt vid upprepade missfall. Jag slutade v10, men vi har bara haft ett ma och inget upprepat. Hon på ff som svär vid att NAC hjälpte henne att få sina två barn tog dubbla dosen genom hela graviditete. NAC är en aminosyra som bl.a. finns i kyckling. Den påverkar inte våra hormoner direkt utan stöttar kroppen att hamna i balans, så inget som man behöver undvika någon del av cykeln. 

• Flizz

man önskar ju verkligen att de här inte bara var en torklinje, jobbigt att vara testtokig ibland och spara dom ?gamla? testen.
    är väl inte helt ute ur leken än men får alltid mensen äl+12 och är idag på äl+10, tycker verkligen jag borde se ett streck ordentligt vid de här laget om inte mensen ska kika igång på onsdag?

Svar på tråden BIM Augusti 2025