• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Nellygirl93

Kör ni alla temp/ÄL-test eller ?bara? räknar dagar för att avgöra ÄL? 

Jag har registrerat alla mina cykler sen mensen kom tillbaka efter förra graviditeten, och senaste halvåret har jag alltid haft ÄL på dag 20 eller 21 (har 34-35 dagars cykler) Detta blir ju vårt första försök till syskon och vi fick till det dag 17 och 19 under ÄL, hoppas verkligen det räcker 😂 Om inte så kör jag all in på ÄL test nästa månad, ihop med temp! 

• Mogenbananasplit
    Vallmo93 skrev 2025-08-21 07:28:47 följande:

ÄL+9 idag och tempen håller sig fint uppe (vilket är en seger i sig..) och jag tycker skuggan på testet har blivit liiiite starkare, även om det fortfarande är sjukt svagt.

Jag har ju korta cykler och tyvärr har jag börjat få lite spottings på pappret nu på morgonen. Hoppas verkligen verkligen att det stannar upp lite så att >om< det är något som håller på och implanterar sig nu att det får sig en chans och inte bara spolas bort med mensen. ❤️

Ser ni något på dagens test?

Jag ser ett svagt streck!! 🍀☺️ håller tummarna!
  • Vallmo93
    Nellygirl93 skrev 2025-08-21 08:16:14 följande:
    Ja något litet svagt tycker jag mig se! Hur upplevde du det i verkligheten? 😍 ibland är det svårt att få på bild!

Nej lika svagt irl 😅 ser det tydligt ibland, och sen i vissa vinklar som att det försvinner haha. 

Får ha lite is i magen och hoppas det syns ännu mer imorgon 🙏

• Tjej90sve

Jag har börjat mäta med ÄL tester för att se om jag ens har ägglossning pga att jag tycker att jag är gammal (35 år). Har haft svårt att hitta någon ÄL ev. att jag fick ett positivt ÄL test denna månad. Men väldigt sent också som för dig. 

Hade att mensen beräknades enligt appen till tisdag, men jag har haft en cykel på 52 dagar sist. Så vet inte riktigt om det stämmer det i appen. Har iaf inte fått mens ännu och varit orolig/lös i magen i flera dagar. Brukar aldrig vara det mer än 1-2 dagar nån gång i bland. Men denna konstiga mage sticker verkligen ut just nu. Har tänkt ta ett graviditetstest i helgen om mensen inte kommit. Då jag utifrån mitt positiva ÄL test först kan se om jag är gravid i helgen eller nästa vecka, då det gått 14 dagar sen dess.

Någon annan här som haft orolig/lös mage som tidigt tecken på graviditet? :)

Nellygirl93 skrev 2025-08-21 08:25:17 följande:

Kör ni alla temp/ÄL-test eller ?bara? räknar dagar för att avgöra ÄL? 

Jag har registrerat alla mina cykler sen mensen kom tillbaka efter förra graviditeten, och senaste halvåret har jag alltid haft ÄL på dag 20 eller 21 (har 34-35 dagars cykler) Detta blir ju vårt första försök till syskon och vi fick till det dag 17 och 19 under ÄL, hoppas verkligen det räcker 😂 Om inte så kör jag all in på ÄL test nästa månad, ihop med temp! 

• Nellygirl93
    Vallmo93 skrev 2025-08-21 09:43:29 följande:

Nej lika svagt irl 😅 ser det tydligt ibland, och sen i vissa vinklar som att det försvinner haha. 

Får ha lite is i magen och hoppas det syns ännu mer imorgon 🙏

Håller tummarna 😍🙏🏼
  • Nellygirl93
    Tjej90sve skrev 2025-08-21 09:58:30 följande:

Jag har börjat mäta med ÄL tester för att se om jag ens har ägglossning pga att jag tycker att jag är gammal (35 år). Har haft svårt att hitta någon ÄL ev. att jag fick ett positivt ÄL test denna månad. Men väldigt sent också som för dig. 

Hade att mensen beräknades enligt appen till tisdag, men jag har haft en cykel på 52 dagar sist. Så vet inte riktigt om det stämmer det i appen. Har iaf inte fått mens ännu och varit orolig/lös i magen i flera dagar. Brukar aldrig vara det mer än 1-2 dagar nån gång i bland. Men denna konstiga mage sticker verkligen ut just nu. Har tänkt ta ett graviditetstest i helgen om mensen inte kommit. Då jag utifrån mitt positiva ÄL test först kan se om jag är gravid i helgen eller nästa vecka, då det gått 14 dagar sen dess.

Någon annan här som haft orolig/lös mage som tidigt tecken på graviditet? :)

Åh fattar! 

Har du nyligen gått på prev.medel eller har din cykel alltid varit så oregelbunden? Kan annars tipsa om att börja tempa, så man inte råkar missa ÄL (ofta kan man ju tro att månadens chans är borta och sen när mensen kommer så inser man att man borde bara fortsätt) 🤪

Mina tidiga tecken förra gången var ömma bröst, yrslig/lost i huvudet (som om hjärnan var i en dimma), svullen/öm mage, trött och kissade hela tiden. Sen spydde jag typ 8 dagar efter ÄL, sen positivt test 10 dagar efter ÄL. Så allt de där skedde mellan 5-10 dagar efter ÄL. Men det kan säkert vara ett tecken på det! 

• Tjej90sve

Vet inte om om tempa är min grej känns som jobbigt att göra det hela tiden. Jo jag slutade i slutet av april. Så vi får se om mensen ordnar upp sig. har du nyligt slutat?

ja ömma bröst hade jag med mina 2 andra barn men aldrig några andra tidiga symtom just i början. Men antar att det kan förändras då det är så pass många år sen jag var gravid, snart 2 siffrigt sen sist :) 

Nellygirl93 skrev 2025-08-21 11:06:43 följande:

Åh fattar! 

Har du nyligen gått på prev.medel eller har din cykel alltid varit så oregelbunden? Kan annars tipsa om att börja tempa, så man inte råkar missa ÄL (ofta kan man ju tro att månadens chans är borta och sen när mensen kommer så inser man att man borde bara fortsätt) 🤪

Mina tidiga tecken förra gången var ömma bröst, yrslig/lost i huvudet (som om hjärnan var i en dimma), svullen/öm mage, trött och kissade hela tiden. Sen spydde jag typ 8 dagar efter ÄL, sen positivt test 10 dagar efter ÄL. Så allt de där skedde mellan 5-10 dagar efter ÄL. Men det kan säkert vara ett tecken på det! 

• Anonym (Tredje)
    Nanathalie skrev 2025-08-20 09:39:29 följande:
    Jag vet faktiskt inte? 😅 Dålig på det! Tempen är exakt samma idag som de föregående dagarna. Helt crazy har aldrig vart med om något liknande. Den diffar inte ens 0.01 grader.

Jag tog ett gravtest i en cb monitor imorse som visade "inte gravid" men stickan hade 2 streck. Fick snabbt läst mig till att det "brukar" vara 2 streck även om man inte är gravid. Men att det också kan se ut så vid tidig graviditet där monitorn inte känner tillräckligt med hcg för att slå om 😂 sämst. Någon med den erfarenheten? Bifogar mina stickor, den gula bakgrunden är när testet torkat efter en stund, den vita bakgrunden är från när jag tryckte ut testet ur monitorn. 🙈

Tagit fler test?
  • Nellygirl93
    Tjej90sve skrev 2025-08-21 15:57:34 följande:

Vet inte om om tempa är min grej känns som jobbigt att göra det hela tiden. Jo jag slutade i slutet av april. Så vi får se om mensen ordnar upp sig. har du nyligt slutat?

ja ömma bröst hade jag med mina 2 andra barn men aldrig några andra tidiga symtom just i början. Men antar att det kan förändras då det är så pass många år sen jag var gravid, snart 2 siffrigt sen sist :) 

Fattar! 

nej jag slutade med prev medel när vi skulle försöka för första, men tog 8 mån innan jag fick ägglossning! Innan dess spela min kropp spratt med mig och jag trodde jag va gravid hela tiden! sen dess har jag undvikit prev medel 🙏🏼

• Vallmo93

Tyvärr inget synligt streck idag så gårdagens test var nog spök 😢

Känns tyvärr kört denna månaden, även om mensen ännu inte kommit.

Svar på tråden BIM Augusti 2025