• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • mothertotwo

Mensen borde vara påväg men har verkligen inga tecken på menssmärtor som jag alltid har dagar innan mens ska komma. Mina bröst ömmar knappt, utan har bara pytte lite känningar och igår lite smått kliande vårtor. Ingenting annat!! Jag är på DPO 15 idag. Gjorde ett gravtest igår, men tyckte det såg märkligt ut men såklart negativt ut. Vad är det för ett vitt streck? Aldrig sett sånt innan på dem testen. Dock vet jag inte om man ser det vita strecket jag skriver om men får se om ni ser det med. Skickar även med en bild på min kurva som tyder på att mens är påväg men som sagt känner ingenting. Sen är jag fortfarande över CL.

• mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-08-16 12:20:33 följande:

Mensen borde vara påväg men har verkligen inga tecken på menssmärtor som jag alltid har dagar innan mens ska komma. Mina bröst ömmar knappt, utan har bara pytte lite känningar och igår lite smått kliande vårtor. Ingenting annat!! Jag är på DPO 15 idag. Gjorde ett gravtest igår, men tyckte det såg märkligt ut men såklart negativt ut. Vad är det för ett vitt streck? Aldrig sett sånt innan på dem testen. Dock vet jag inte om man ser det vita strecket jag skriver om men får se om ni ser det med. Skickar även med en bild på min kurva som tyder på att mens är påväg men som sagt känner ingenting. Sen är jag fortfarande över CL.

Jag gjorde den lite mörkare för ni skulle kunna se vad jag pratade om. Detta är inom avläsningstiden alltså.

• Drömmar22
    Anonym (Tredje)

Hej! Hoppar också in här i tråden. BIM 21/8. Har en tvåårig dotter och fick ett MA i maj. Försökt lite halvhjärtat sedan dess. Men denna månaden lyckades vi verkligen pricka ÄL. Fick lite röda flytningar idag och har varit lite gasig I magen senaste tiden. Gott tecken i alla fall. Tänkte nog köpa test imorgon.

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92
  • Tjej90sve

Jag tog ett extra tidigt test och det var negativ. Men enligt ÄL test så tror jag att jag hade ägglossning för några dagar sen. Min mens och ägglossning följer inte dessa kalendrar med hur det ska vara, det lever sitt egna liv haha

Min mens är beräknad till tisdag. Så ja vi får se hur det kommer gå hära :) jag ska ta ett test om 1,5 v om mensen ej har kommit. 4:e försöket och man vill så gärna att något ska hända. Min sambo sa att han känner på sig att det tog fast denna gång hehe

• Vallmo93

En liten uppdatering från mig! Har också bim 23/8 men är bara på ÄL+5 så får vänta lite med tidigt testande.

Senaste cyklerna har jag haft spottings, kortare lutealfas än vanligt (ner på 8 dagar..) och tempen i lutealfas också varit relativt låg (precis över cl). Misstänker svag ägglossning/lägre progesteron så har börjat äta mer antiinflammatoriskt för att stötta min sköldkörtel och mer kosttillskott.

So far håller sig tempen ändå fint och högt uppe så hoppas det fortsätter och att jag inte får lika mycket spottings 🤗

• mothertotwo

Jag börjar tro att den bara leker ett spratt med mig som vanligt och att det inte skett ägglossning. Enligt chatgpt kan kroppen lura tempen med. haha! Är på DPO 16 idag (kanske) och inga tecken på mens alls. OCH idag höjdes tempen igen. Är det så här för alla med pcos? Känns lite hopplöst! Jag behöver kanske bara ha en paus från allt detta. Man ser liksom skiftningen mellan innan och efter ägglossning men den är så hackig trots samma tid varje dag. Men den lär väl sjunka förr eller senare som dem andra månaderna när jag inte ägglossat. Denna eviga väntan på en normal cykel. Sjukt!

• lunyum

Är på ÄL+8 nu och nu börjar det klia i fingrarna efter att börja testa även om det är rätt sannolikt att det inte skulle visa något såhär tidigt. Ska nog ändå ta ett test imorgon för att hinna börja ställa in mig på vad det nu än blir. 

• lunyum

Haha, herregud vad det här kan göra en galen. Det ser verkligen negativt ut idag på ÄL+9/BIM-4 men ändå hittar jag en skugga av en linje ibland. (I vissa ljus, avstånd och vinklar?)

Hade inget extra känsligt test hemma så får vänta ett par dagar bara. Märkte av väldigt rikliga flytningar igår som är precis som sist jag blev gravid, så jag började misstänka att det kan ha tagit sig även om det är för tidigt att se ännu. 

• Vallmo93
    lunyum skrev 2025-08-18 07:29:04 följande:

Haha, herregud vad det här kan göra en galen. Det ser verkligen negativt ut idag på ÄL+9/BIM-4 men ändå hittar jag en skugga av en linje ibland. (I vissa ljus, avstånd och vinklar?)

Hade inget extra känsligt test hemma så får vänta ett par dagar bara. Märkte av väldigt rikliga flytningar igår som är precis som sist jag blev gravid, så jag började misstänka att det kan ha tagit sig även om det är för tidigt att se ännu. 

Så spännande, håller mina tummar! 🤞
    Men är det test som mäter 25hcg? För om så är det ju inte konstigt att det inte visar något ännu ☺️
  • lollip0p
    Vallmo93 skrev 2025-08-18 10:22:34 följande:
    Så spännande, håller mina tummar! 🤞
    Men är det test som mäter 25hcg? För om så är det ju inte konstigt att det inte visar något ännu ☺️
    Tror RFSUs vanliga bara mäter 50 hcg.
Svar på tråden BIM Augusti 2025