• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • mothertotwo

FF hade registrerat ägglossning, men idag när jag skrev in min temp så ändrades allt. Jag har inte ägglossat för även CL försvann. Sååå trött på detta, för hade verkligen hoppats på att min mens åtminstone skulle kommit tillbaka efter den framkallade i april. Tempen sjönk under CL (när jag hade en), men ingen mens dök upp. Min tid som fertil är kanske över som 34 åring. Känns ju inte mycket bättre faktiskt. 

• Vallmo93
    Mogenbananasplit skrev 2025-08-23 08:11:17 följande:

Jag har fortfarande svårt att tro på det men gravid enligt sticka och utebliven mens som skulle kommit igår så får jag utgå från att det är så just nu. Håller tummarna att det som finns där får stanna kvar 🍀

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22 ➖
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit +
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92 ➖
    29/8 Nellygirl93

Åh stort grattis! 😍🌼
  • Vallmo93
    Anonym (Försöker för barn nr 2) skrev 2025-08-23 08:56:26 följande:

Kul att följa er alla! Kommer inte lite sent här. Grattis till alla + !

haft alla möjliga symtom på graviditet sen ÄL men även alla vanliga för mens. Är nu på ÄL + 13 (BIM -1) och har fått negativt test senast idag, även känsligt test. 

min temp är otroligt jämn och hög dock, aldrig hänt förut. Den brukar vara lägre överlag men även dippa 2-3 dagar innan mens. 

frustrerande när man känner att ett plus bör komma men inte gör det. Så nu inväntas mens? 

dottern är tre år och var inte planerad, råkade bli Gravid första gången vi hade oskyddat I närheten av ÄL (Vilket vi märkte först två veckor senare) hade inga symtom då jag inte ens tänkte tanken. Förrän mensen blev sen. 

se kurvan i bild. 

Välkommen hit 🤗 
    Baserat på din kurva skulle jag tro att du ägglossade 3 dagar senare än vad NC har placerat ut det? Även om du har positiva ägglossningstest så behöver inte ÄL komma därefter, det är mer en indikation på att kroppen försöker ägglossa. Temperaturen däremot är det som kan bekräfta (i efterhand) att ägglossningen faktiskt skett, och den ökar ju till över coverline några dagar senare. 

Håller tummarna att tempen håller sig uppe och du får ett plus snart! 🤗🌼

• Vallmo93

Jag är nu på ÄL +11 och spottingsen jag hade ÄL+9 var bara den dagen, inget igår eller idag 🥳 Absolut noll känsla för att mensen är på g (och den borde kommit igår/idag). Så bara att jag lyckats förlänga lutealfasen lite och inte lika mycket spottings känns som en vinst i sig.

Sen jäkligt tråkigt att jag fortfarande testar negativt 😂 Så har egentligen inte så hög förhoppning på ett plus denna månad längre, men försöker glädjas till det andra.
  • Anonym (Försöker för barn nr 2)
    Vallmo93 skrev 2025-08-23 11:32:38 följande:

Välkommen hit 🤗 
    Baserat på din kurva skulle jag tro att du ägglossade 3 dagar senare än vad NC har placerat ut det? Även om du har positiva ägglossningstest så behöver inte ÄL komma därefter, det är mer en indikation på att kroppen försöker ägglossa. Temperaturen däremot är det som kan bekräfta (i efterhand) att ägglossningen faktiskt skett, och den ökar ju till över coverline några dagar senare. 

Håller tummarna att tempen håller sig uppe och du får ett plus snart! 🤗🌼

Tack! 🤩 
    ja jag tyckte det var lite märkligt med placeringen.. 🧐 Synd vi inte fortsatte därefter, sjukdom kom emellan. Men det ger lite hopp isf, för då kanske det inte är konstigt att jag inte plussat ännu. 🤞🏻😌 Hade iofs jättemycket symtom söndag kväll när den säger att jag hade ÄL, men kanske inte behöver betyda att det skedde just då ändå. 

jobbigt när man totalt överanalyserar allt haha. 

tack 🙏🏻 

• lunyum
    Mogenbananasplit skrev 2025-08-23 08:11:17 följande:

Jag har fortfarande svårt att tro på det men gravid enligt sticka och utebliven mens som skulle kommit igår så får jag utgå från att det är så just nu. Håller tummarna att det som finns där får stanna kvar 🍀

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22 ➖
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit +
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92 ➖
    29/8 Nellygirl93

Grattis! 🥳 
  • Haringenfantasinuheller

Jag dyker in här. 
    Enligt min app är bim 28. 
    Efter att ha gått med rester efter ett mf i ett halv år så känns det ändå som att jag har lyckats bli gravid igen.
    Det är alltid lika spännande.

Hur går det för er här inne? 
    Har ni mycket symtom?

• Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-08-23 11:41:49 följande:

Jag är nu på ÄL +11 och spottingsen jag hade ÄL+9 var bara den dagen, inget igår eller idag 🥳 Absolut noll känsla för att mensen är på g (och den borde kommit igår/idag). Så bara att jag lyckats förlänga lutealfasen lite och inte lika mycket spottings känns som en vinst i sig.

Sen jäkligt tråkigt att jag fortfarande testar negativt 😂 Så har egentligen inte så hög förhoppning på ett plus denna månad längre, men försöker glädjas till det andra.
    Förlängd lutealfas är ändå ett väldigt gott tecken med🥰  Då gör tillskott och medicinen sitt jobb skulle jag tro! 
  • lunyum

Jag är på cykeldag 30 nu, fortfarande ingen mens i sikte och ovanligt hög temp de senaste dagarna trots att det störtdök i onsdags. Har ingen aning om hur långa mina cykler borde vara utifrån att jag gått på p-piller i över elva år, men i och med att jag är på dag 14 efter ägglossningen borde kanske mensen snarare borde beräknas komma imorgon? 

Från att ha testat flera gånger långt innan det fanns en chans för det att ses på ett standardtest har det nu slagit över till att jag inte vågar testa alls nu när det är mer tillförlitligt, haha. Blev ändå lite ledsen när det var negativt igår när det kändes som att det borde synts vid det laget om det var något, så nu är det som att jag vill dra ut på hoppet lite till. 

• Anonym (sol)

Hej,

är det nån som äter nå kosttillskott för att boosta fertilitet? Vilka isf?

Svar på tråden BIM Augusti 2025