• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • lunyum

Framme vid BIM och testar fortfarande negativt, så det blir nog inget den här gången. Får vänta in och se om mensen kommer antingen idag eller imorgon.

Tempen har legat högt igen nu de senaste dagarna efter att ha störtdykt i onsdags, så jag har fortfarande lite hopp kvar men det börjar se lite mer osannolikt ut.

• Nanathalie
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-21 16:48:47 följande:
    Tagit fler test?
    Alla tester är helt negativa och har börjat få spottings vilket jag aldrig annars har runt bim. Sjukt frustrerad, vill inte kroppen ska börja strula. Har varken tid eller lust till det. När äl plötsligt kommer tidigt och man gläds åt det ska man istället stå ut med mellanblödningar. Man kan då inte få allt.

Tempen har också gått neråt från 36.96 till 36.88 och nu 36.78. Får hoppas på nästa cykel ❤️
  • lunyum
    Vallmo93 skrev 2025-08-22 07:13:53 följande:

Tyvärr inget synligt streck idag så gårdagens test var nog spök 😢

Känns tyvärr kört denna månaden, även om mensen ännu inte kommit.

Vad tråkigt! Det såg verkligen ut som något. 
  • Anonym (Li)

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in här Hjärta

Jag är på ÄL+8 och har BIM den 28e men har noll känningar så tror inte det tagit sig denna månaden heller.

Vi har försökt sen aug -24 och har 2 kemiska graviditeter i bagaget. Det vill verkligen inte ta sig för oss känns det som.

Jag bara måste fråga, när är den bästa tiden att ha sex för att bli gravid egentligen? Vi har tidigare försökt sex varje dag den veckan som ÄL väntas komma. Denna månaden körde vi 3 dagar innan ÄL, på ÄL och dagen efter ÄL. Hur ofta/när kör ni?

kram!

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Li) skrev 2025-08-22 18:58:09 följande:

Hej!

Jag är på ÄL+8 och har BIM den 28e men har noll känningar så tror inte det tagit sig denna månaden heller.

Vi har försökt sen aug -24 och har 2 kemiska graviditeter i bagaget. Det vill verkligen inte ta sig för oss känns det som.

Jag bara måste fråga, när är den bästa tiden att ha sex för att bli gravid egentligen? Vi har tidigare försökt sex varje dag den veckan som ÄL väntas komma. Denna månaden körde vi 3 dagar innan ÄL, på ÄL och dagen efter ÄL. Hur ofta/när kör ni?

kram!

Min man tar sin chans och vi kör på varje dag 🤣 har försökt sedan april-24 
  • lunyum
    Anonym (Li) skrev 2025-08-22 18:58:09 följande:

Hej!

kram!

Som jag har förstått det blir sannolikheten aldrig större än sannolikheten på den ?bästa? dagen man prickar in, oavsett hur ofta eller sällan man har sex. I vissa sammanställningar jag sett har dagen före ÄL och ÄL högst sannolikhet att leda till graviditet, i andra snarare dagen före och två dagar före ÄL, men de verkar alla vara ungefär likvärdiga.

Min plan den här månaden var att försöka ha sex typ varannan dag under det potentiella fönstret, så att vi skulle råka pricka in minst en av de bästa dagarna oavsett när ägglossningen visade sig inträffa. Jag orkar inte ha sex varje dag, är verkligen imponerad av de som gör det! 

• Vallmo93
    lunyum skrev 2025-08-22 21:02:28 följande:

Som jag har förstått det blir sannolikheten aldrig större än sannolikheten på den ?bästa? dagen man prickar in, oavsett hur ofta eller sällan man har sex. I vissa sammanställningar jag sett har dagen före ÄL och ÄL högst sannolikhet att leda till graviditet, i andra snarare dagen före och två dagar före ÄL, men de verkar alla vara ungefär likvärdiga.

Min plan den här månaden var att försöka ha sex typ varannan dag under det potentiella fönstret, så att vi skulle råka pricka in minst en av de bästa dagarna oavsett när ägglossningen visade sig inträffa. Jag orkar inte ha sex varje dag, är verkligen imponerad av de som gör det! 

Ja också sett att vissa ställen nämner ÄL + dagen före ÄL, alt. dagen före + 2 dagar före ÄL. 

Jag och min partner kör samma taktik med sex varannan dag, för att se till att vi tajmar in minst en av de dagarna. 
  • Drömmar22

Det ville inte ta sig för mig den här månaden. Mensen kom tre dagar tidigare än beräknat.. bara att försöka igen!

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22 
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92 
    29/8 Nellygirl93

• Mogenbananasplit

Jag har fortfarande svårt att tro på det men gravid enligt sticka och utebliven mens som skulle kommit igår så får jag utgå från att det är så just nu. Håller tummarna att det som finns där får stanna kvar 🍀

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22 
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit +
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92 
    29/8 Nellygirl93

• Anonym (Försöker för barn nr 2)

Kul att följa er alla! Kommer inte lite sent här. Grattis till alla + !

haft alla möjliga symtom på graviditet sen ÄL men även alla vanliga för mens. Är nu på ÄL + 13 (BIM -1) och har fått negativt test senast idag, även känsligt test. 

min temp är otroligt jämn och hög dock, aldrig hänt förut. Den brukar vara lägre överlag men även dippa 2-3 dagar innan mens. 

frustrerande när man känner att ett plus bör komma men inte gör det. Så nu inväntas mens? 

dottern är tre år och var inte planerad, råkade bli Gravid första gången vi hade oskyddat I närheten av ÄL (Vilket vi märkte först två veckor senare) hade inga symtom då jag inte ens tänkte tanken. Förrän mensen blev sen. 

se kurvan i bild. 

Svar på tråden BIM Augusti 2025