• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (sol) skrev 2025-08-23 16:17:49 följande:

Hej,

är det nån som äter nå kosttillskott för att boosta fertilitet? Vilka isf?

• Anonym (Uppdaterar listan)
    Anonym (sol) skrev 2025-08-23 16:17:49 följande:

Hej,

är det nån som äter nå kosttillskott för att boosta fertilitet? Vilka isf?

Så, jag har varit gravid 3 gånger, inget barn ännu. det tog tre cyklar att bli gravid första gången. Missfall. När det hade gått fyra cykler efter missfallet började jag äta rosenrot, och jag blev gravid på andra försöket med rosenrot. Missfall, men gravid igen direkt efter missfallet. Kan ha varit slumpen, men jag tror att rosenrot funkar! Finns en hel tråd om det på familjeliv också.
  • Tjej90sve

Här har jag ännu inte fått mens. Förra månaden var cykeln 52 dagar. Så nu är jag på 4:e dagen över beräknad mens. Har tänkt ta test imorgon eller på måndag om mensen inte kommit ännu.

Jag tycker jag känner i mina bröst något men kan även få det just före mens så är absolut inget tecken ännu iaf, om det inte blir mer ont. i övrigt har jag haft konstig mage hela veckan både förstoppad å diarré tror jag. märkligt brukar aldrig ha det annars 

• Anonym (Försöker för barn nr 2)
    Vallmo93 skrev 2025-08-23 11:41:49 följande:

Jag är nu på ÄL +11 och spottingsen jag hade ÄL+9 var bara den dagen, inget igår eller idag 🥳 Absolut noll känsla för att mensen är på g (och den borde kommit igår/idag). Så bara att jag lyckats förlänga lutealfasen lite och inte lika mycket spottings känns som en vinst i sig.

Sen jäkligt tråkigt att jag fortfarande testar negativt 😂 Så har egentligen inte så hög förhoppning på ett plus denna månad längre, men försöker glädjas till det andra.
    Hoppas mensen håller sig borta 🙏🏻🤞🏻 som du säger att lutealfasen är längre än vanligt är ju positivt!! 
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-08-23 14:47:12 följande:
    Förlängd lutealfas är ändå ett väldigt gott tecken med🥰  Då gör tillskott och medicinen sitt jobb skulle jag tro! 
    Ja verkligen! Så avslutar ändå denna cykeln med en bra känsla, började ju dessutom med tillskotten/lade om kosten i början av augusti så det är fortfarande väldigt nära inpå. Är hoppfull till hösten 🙏💛 Träffade endokrinologen i veckan ock mina värden på sköldkörteln är fortfarande höga så fick en lite doshöjning, men de bör nog hamna på en bra nivå snart. 🤗
    Anonym (Försöker för barn nr 2) skrev 2025-08-24 08:20:39 följande:
    Hoppas mensen håller sig borta 🙏🏻🤞🏻 som du säger att lutealfasen är längre än vanligt är ju positivt!! 

Mensen kom nu under natten 😂 men ja det är helt okej och jag glädjas över att lutealfasen ändå blev nästan 12 dagar 🙏😍 
    Vallmo93 skrev 2025-08-24 09:09:34 följande:
    Ja verkligen! Så avslutar ändå denna cykeln med en bra känsla, började ju dessutom med tillskotten/lade om kosten i början av augusti så det är fortfarande väldigt nära inpå. Är hoppfull till hösten 🙏💛 Träffade endokrinologen i veckan ock mina värden på sköldkörteln är fortfarande höga så fick en lite doshöjning, men de bör nog hamna på en bra nivå snart. 🤗

Mensen kom nu under natten 😂 men ja det är helt okej och jag glädjas över att lutealfasen ändå blev nästan 12 dagar 🙏😍 
    Åh okej! Men ja det är ju toppen 😍😍👌🏻
  • lunyum

Fortfarande ingen mens, tempkurvan ser ut att potentiellt kunna vara trifasisk (eller?), min vilopuls har höjts gradvis på samma sätt som när jag blev gravid förut och jag har känt mig lite lätt illamående i flera dagar? men fortfarande inget positivt test. 

NC placerade ut min ägglossning vid CD19 i stället efter att först ha satt den på 16 precis som FF, men kanske att den egentligen kom någonstans däremellan? 

• lunyum
    Vallmo93 skrev 2025-08-24 09:09:34 följande:

Tråkigt att mensen är här men vad härligt att du kan glädjas åt att lutealfasen förlängdes! Lycka till i nästa cykel! 🌻
  • Tjej90sve

Tagit gravtest efter att ha hållit mig från att kissa i 5 timmar! Dock visade det ingenting. På tisdag är mensen en vecka sen, men litar som sagt inte på förväntad app cykel. Så tar väl ett test till under nästa helg om mensen ej dykt up. om jag haft ägglossning senare så då är det inte omöjligt det dröjer med ett plus på stickan heller.

Och igårkväll Kom min mens på BIM så nya tag nästa omgång 🤞🏻🤞🏻

Svar på tråden BIM Augusti 2025