• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Siripiri
    mimbyn skrev 2025-08-28 11:52:57 följande:

Så kul att höra om allas positiva upplevelser med ultraljud, KUB mm hittills! 🎉 och skickar kramar till er som det gått mindre bra för, håller tummarna för er framåt ❤️

Jag var på KUB igår och blev helt chockad över hur bra man såg allt (mitt första barn). 🤯 det är ju en liten minimänniska redan!! Den sprattlade på som en tok, helt otroligt att den är där inne men att jag inte känner något alls?! Allt såg superbra ut och väldigt låga risker på hela testet. 🥹 känns skönt att äntligen kunna lägga den största missfallsoron bakom mig nu ❤️ firade med att köpa det första lilla bebisplagget, en overall med kaninöron 🥹 jag har varit helt inställd på att betala för NIPT också, men nu är jag mer osäker när det var så positivt igår. Känns onödigt, eller? Någon med input?

Är det någon som inte kommer ta reda på kön? Jag vill absolut inte veta innan, känns så kul och spännande att få reda på det när plutten kommer! ❤️

Härligt att höra! 🥰 Visst är det sjukt med en liten minimänniska där inne som redan har en extremt liten urinblåsa och allt annat🙈 Gjorde också kub idag, fick väldigt låg risk på allt med 🙏🏼 Dock hade hon väldigt problem att få till en bra mätning, då den lille rackaren, låg lite vriden och inte i helt i profil. Hon höll på i 45min, fick köra höftlyft, stå på alla fyra och jucka och hoppa runt😂 Sen fick vi ta en paus och komma tillbaka 30min senare och gick inte speciellt mycket bättre då. Men hon fick se ultraljudsfilmen från när jag var 10+5 med den låg jätte bra och hon tyckte spalten såg liten ut då med.  
    Så jag är glad att tog nipt med även om nackspalten verkade liten så är det skönt med nästintill 100 % rätt svar 😊 Samt att få veta kön 🙈♥️ 

• mimbyn
    Siripiri skrev 2025-08-28 20:04:28 följande:

Härligt att höra! 🥰 Visst är det sjukt med en liten minimänniska där inne som redan har en extremt liten urinblåsa och allt annat🙈 Gjorde också kub idag, fick väldigt låg risk på allt med 🙏🏼 Dock hade hon väldigt problem att få till en bra mätning, då den lille rackaren, låg lite vriden och inte i helt i profil. Hon höll på i 45min, fick köra höftlyft, stå på alla fyra och jucka och hoppa runt😂 Sen fick vi ta en paus och komma tillbaka 30min senare och gick inte speciellt mycket bättre då. Men hon fick se ultraljudsfilmen från när jag var 10+5 med den låg jätte bra och hon tyckte spalten såg liten ut då med.  
    Så jag är glad att tog nipt med även om nackspalten verkade liten så är det skönt med nästintill 100 % rätt svar 😊 Samt att få veta kön 🙈♥️ 

Ja, jättekonstigt! oj vilken cirkus, en blyg liten idag alltså 😂🥰 skönt, grattis till er!! 🥰 hmm, jag har nu googlat runt lite och pratat med ett par olika runt mig som jag har förtroende för och tror att jag kanske ska göra NIPT ändå också.. är ju trots allt bara ett blodprov och så vet man nästan 100%igt som du säger, istället för bara 85-90% som jag nu förstått att KUB är 🤔 så kan man släppa funderingen på hur det eventuellt ligger till oavsett resultat ❤️ jag är dock rädd att resultatet ska presenteras tillsammans kön och det vill jag ju inte veta, men man kanske aktivt måste klicka sig fram till könsinfo?! 🙈
  • Siripiri
    mimbyn skrev 2025-08-28 21:15:16 följande:
    Ja, jättekonstigt! oj vilken cirkus, en blyg liten idag alltså 😂🥰 skönt, grattis till er!! 🥰 hmm, jag har nu googlat runt lite och pratat med ett par olika runt mig som jag har förtroende för och tror att jag kanske ska göra NIPT ändå också.. är ju trots allt bara ett blodprov och så vet man nästan 100%igt som du säger, istället för bara 85-90% som jag nu förstått att KUB är 🤔 så kan man släppa funderingen på hur det eventuellt ligger till oavsett resultat ❤️ jag är dock rädd att resultatet ska presenteras tillsammans kön och det vill jag ju inte veta, men man kanske aktivt måste klicka sig fram till könsinfo?! 🙈
    Verkligen 😂♥️ trodde jag skulle vara hemma tidig efm, men nä, blev sent 😂
    Ja alltså känner man att man vill lägga pengarna så tycker jag att det är värt ☺️ På Babyscreen måste man klicka sig fram till de, säkert så på andra ställen med ♥️ Går såkert att fråga kliniken du planerar att göra det på! 
  • Monki19
    mimbyn skrev 2025-08-28 21:15:16 följande:
    Jag är ganska säker att det är frivilligt att få veta könet eller inte vid nipt! För oss var det något de la till! Men svaret stod sen på samma sida som övriga svar så det var ingen ytterligare knapp vi behövde trycka på. Och det var vi förberedda på innan vi fick hem svaret 😊
  • Rosen3

Någon mer som bokat in något ytterligare ultraljud mellan TUL och RUL privat?
    Känns som att det blir så lång tid emellan 😀

• Anonym (Ardna)
    Rosen3 skrev 2025-08-29 10:12:34 följande:

Någon mer som bokat in något ytterligare ultraljud mellan TUL och RUL privat?
    Känns som att det blir så lång tid emellan 😀

Hör med din bm om du inte kan få komma och lyssna någon gång i mellan. Jag behöver bara ringa min bm vid oro så ordnar hon en tid jag får lyssna ❤️
  • Anonym (AndraBarnet)
    Jassan123 skrev 2025-08-27 11:41:44 följande:
    Var på TUL igår 12+5 . Allt såg jätte fint ut och bebis mätte exakt. 
    En aktiv en som stog på huvudet för det mesta och låg med benen i kors och armarna bakom huvudet så det var svårt att få en bra bild 😅 
    Nu vågar jag äntligen börja tro på att det kommer gå vägen 🥰 dock så svårt att ta in att den lilla bebisen på skärmen är i min mage?!
    Grattis vad skönt att allt såg fint ut! ❤️
  • Anonym (AndraBarnet)
    mimbyn skrev 2025-08-28 11:52:57 följande:

Så kul att höra om allas positiva upplevelser med ultraljud, KUB mm hittills! 🎉 och skickar kramar till er som det gått mindre bra för, håller tummarna för er framåt ❤️

Jag var på KUB igår och blev helt chockad över hur bra man såg allt (mitt första barn). 🤯 det är ju en liten minimänniska redan!! Den sprattlade på som en tok, helt otroligt att den är där inne men att jag inte känner något alls?! Allt såg superbra ut och väldigt låga risker på hela testet. 🥹 känns skönt att äntligen kunna lägga den största missfallsoron bakom mig nu ❤️ firade med att köpa det första lilla bebisplagget, en overall med kaninöron 🥹 jag har varit helt inställd på att betala för NIPT också, men nu är jag mer osäker när det var så positivt igår. Känns onödigt, eller? Någon med input?

Är det någon som inte kommer ta reda på kön? Jag vill absolut inte veta innan, känns så kul och spännande att få reda på det när plutten kommer! ❤️

Vad härligt att allt såg bra ut! ❤️ Jag blev också helt chockad, trots att jag gjort den här resan en gång innan haha. Jag var osäker på om vi skulle göra nipt också men efter att ha fått så låga risker som du beskriver så känner jag mig trygg. Går ju att göra nipt ändå men jag känner inte behovet, om det hade varit andra siffror eller närmare gränsen så hade jag kanske känt annorlunda! 

hur kommer du göra tror du? ☺️

jag vill inte heller ta reda på kön. så rädd att råka se eller att de ska råka försäga sig på rul sen! Men tog reda på det förra gången och det var kul det med, nu ser jag fram emot att det blir en överraskning på förlossningen 😍

• Anonym (AndraBarnet)

jag är i vecka 13 nu och mår fortfarande superilla. Mådde hur bra som helst min förra graviditet men nu är det som ombytt. Har det inte så stressigt och äter vanlig mat och dricker mycket vatten. Tar Lergigan Comp på dagtid med koffein i och utan koffein inför natten sedan 6 veckor och det hjälper lite grann men mår fortfarande väldigt illa.

är det någon som också mår väldigt illa? Vad har ni för knep? Vet att många har det värre och är Såå tacksam att inte ha tex hyperemesis men börjar lessna på att inte mår bra 😅 🤢 <~ det där är typ jag på dagarna.

• Jassan123
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-29 10:40:32 följande:

jag är i vecka 13 nu och mår fortfarande superilla. Mådde hur bra som helst min förra graviditet men nu är det som ombytt. Har det inte så stressigt och äter vanlig mat och dricker mycket vatten. Tar Lergigan Comp på dagtid med koffein i och utan koffein inför natten sedan 6 veckor och det hjälper lite grann men mår fortfarande väldigt illa.

är det någon som också mår väldigt illa? Vad har ni för knep? Vet att många har det värre och är Såå tacksam att inte ha tex hyperemesis men börjar lessna på att inte mår bra 😅 🤢 <~ det där är typ jag på dagarna.

Mår också väldigt illa fortfarande . Vecka 14 . Önskar så att det vänder snart ... har iaf inte kräkts på 2 dagar nu 🥳😅 
    Har tyvär inga tips . Känns som om jag testat allt men inget som hjälper 😣
Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;