• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-08-20 17:23:50 följande:
    Åh så härligt! Grattis till denna milstolpe 🥰 Haha, nej puls och andfåddhet kommer som ett brev på posten vid minsta ansträngning 😅Nyfiken på hur stor ert ❤️ är? 
    Exakt, den ville inte visa sig i profil 😄 jag var så upptagen att höra henne berätta om organen och allt så jag hann inte se vad det stod och hon sa inget heller. Trodde det skulle finnas i journalen men inte än iaf ❤️ min kille vägde 5kg och väldigt lång redan när han föddes, så jag hoppas mer på mina gener där 🙈
  • Anonym (Önskan97)
    Monki19 skrev 2025-08-20 19:41:10 följande:

Grattis Önskan97 och Rosen3 till fina ultraljud idag 😍

Vi fick resultat från NIPT idag med bra resultat plus vi fick veta att det är en liten pojke där inne 🥹🥹🥹💙

Tack! Å grattis till er! 😍🥰
  • Rosen3

TACK alla ❤️ Ja, vi kunde inte låta bli att ta reda på könet, fick öppna en länk i samband med NIPT där det snurrade ett lyckohjul som stannade på pojke 😂

Och grattis er andra med och även MONKI19, kul med en pojke oxå! 🥰 Vilken vecka är du i?

Någon mer här som börjat få mage? Vet att det är tarmarna mestadels men der ut som jag är i vecka 20 typ 😅

• Motherofninjas

Grattis till alla som fått se sina små underverk på ultraljudet nu! Så underbart! 

Här är det två veckor kvar innan det blir dags för UL och NIPT för vår del och jag längtar. Vi har valt att inte berätta för någon om graviditeten ännu. Vi hade tänkt vänta till efter resultatet på NIPT, men just nu är det tufft att hålla det för sig själv. Vid mina tidigare graviditeter har jag mått bra, lite tröttare men absolut inte på den här nivån som är nu. Kanske beroende på att jag är äldre, eller på att vi väntar tvillingar, men det är svårt att klara av jobbet och ändå vara någons slags mamma på hemmaplan efteråt. Fick bli en sjukdag idag, då jag igår var så trött att jag bara ville gråta 🙈 

Hoppas att ni andra får må bra ❤️

• Monki19
    Rosen3 skrev 2025-08-21 09:14:49 följande:

TACK alla ❤️ Ja, vi kunde inte låta bli att ta reda på könet, fick öppna en länk i samband med NIPT där det snurrade ett lyckohjul som stannade på pojke 😂

Och grattis er andra med och även MONKI19, kul med en pojke oxå! 🥰 Vilken vecka är du i?

Någon mer här som börjat få mage? Vet att det är tarmarna mestadels men der ut som jag är i vecka 20 typ 😅

Haha så festligt! För oss stod det bland övriga svar så vi fick allt på en gång. Så inte så hajpat men det var vi förberedda på! Jag är typ vecka 11+5 just nu 😊

Svar ja på mage! Jag har alltid varit lite uppblåst á la IBS-mage men nu på kvällarna så känns det som att man gått in i tredje trimestern 😬????
  • Monki19
    Motherofninjas skrev 2025-08-21 10:42:28 följande:

Grattis till alla som fått se sina små underverk på ultraljudet nu! Så underbart! 

Här är det två veckor kvar innan det blir dags för UL och NIPT för vår del och jag längtar. Vi har valt att inte berätta för någon om graviditeten ännu. Vi hade tänkt vänta till efter resultatet på NIPT, men just nu är det tufft att hålla det för sig själv. Vid mina tidigare graviditeter har jag mått bra, lite tröttare men absolut inte på den här nivån som är nu. Kanske beroende på att jag är äldre, eller på att vi väntar tvillingar, men det är svårt att klara av jobbet och ändå vara någons slags mamma på hemmaplan efteråt. Fick bli en sjukdag idag, då jag igår var så trött att jag bara ville gråta 🙈 

Hoppas att ni andra får må bra ❤️

Det var bra att du stannade hemma - lyssna på kroppen! Kan inte tänka mig hur trött man borde bli av att ha tvillingar i magen! Du får vara rädd om dig och good enough räcker gott och väl!🌷
  • Siripiri

Alltså jag velar så om det är värt att göra nipt 😩  Var hos gyn imorse och gick igenom lite av missfallsutredningen då jag hade lite frågor. Samt dem hade äntligen fått svar på sambons kromosomanalys och vi båda var utan konstigheter, det enda hela utredningen visade var att jag har  heterozygot apc-resistens, så kan behöva blodförtunnande efter födsel och ifall jag ska opereras. Vi gjorde ett snabb UL och hjärtat tickade på (♥️) så nu är frågan om jag lite spontant ska boka NIPT i grannstaden🙈 mina nerver hade helt klart lugnats av de men samtidigt känner jag mig fjompig som inte bara litar på KUBen 

• Anonym (AndraBarnet)
    Siripiri skrev 2025-08-22 11:31:59 följande:

Alltså jag velar så om det är värt att göra nipt 😩  Var hos gyn imorse och gick igenom lite av missfallsutredningen då jag hade lite frågor. Samt dem hade äntligen fått svar på sambons kromosomanalys och vi båda var utan konstigheter, det enda hela utredningen visade var att jag har  heterozygot apc-resistens, så kan behöva blodförtunnande efter födsel och ifall jag ska opereras. Vi gjorde ett snabb UL och hjärtat tickade på (♥️) så nu är frågan om jag lite spontant ska boka NIPT i grannstaden🙈 mina nerver hade helt klart lugnats av de men samtidigt känner jag mig fjompig som inte bara litar på KUBen 

Svår fråga. Om pengarna inte gör något så kanske det är skönt att ha gjort nipt också. Samtidigt har jag läst om att nipt inte heller ger helt säkra svar. Artiklarna jag hittar om kub på nätet och att det skulle vara 10-15% felsvar är bara sidor som säljer nipt, inga läkartidningar eller forskningsrapporter.

Funderar på samma sak som du men inte landat i hur vi ska göra, börjar med kub nästa vecka.

Hur går dina tankar, vad lutar du mot?☺️
  • Anonym (AndraBarnet)

Måste fråga om någon känner samma. Hoppas inte tmi 😅

Har haft ett bra sexliv tidigare och har en superfin relation, men nu sedan några veckor så känner jag total avsmak för all form av närhet och bara tanken på sex gör att jag får rysningar typ haha. Helt ok för min partner men jag tycker det känns lite tråkigt och önskar att jag kunde vilja ligga nära eller kramas iallafall. Upplevde inte samma vid min förra graviditet och kan nästan inte förklara känslan utan får bara total avsmak/avsky för all form av närhet.

Är det någon som känner igen sig eller är det något udda jag lyckats få bara? 😂

• Motherofninjas
    Monki19 skrev 2025-08-21 19:45:29 följande:
    Det var bra att du stannade hemma - lyssna på kroppen! Kan inte tänka mig hur trött man borde bli av att ha tvillingar i magen! Du får vara rädd om dig och good enough räcker gott och väl!🌷
    Det har känts som helt rätt val. Kändes som att jag varje dag startade på allt längre energinivå, nu känns det som att jag kommit i fas lite mer. Men jag är lite orolig över hur det blir när jag börjar jobba igen.. 
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸