• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-26 16:42:53 följande:

Kub idag, första ultraljudet för mig och det var ett litet pyre där inne som sprattlade runt 🥹🥹 lägsta sannolikheten så känner mig trygg ändå, men inte bestämt 100 om vi ska göra nipt eller inte.

Jag är nästan i chock att det var en bebis där inne. Mått så illa trots lergigan senaste veckorna men inte kunnat ta in att det ska vara en bebis på riktigt. Blev alldeles tårögd idag och lättnaden att se hjärtat slå 🥹 

Nu blir det att smälta lite och våga drömma lite❤️

Vad skönt! Grattis till milstolpen 🥰❤️
  • Anlovi

Hej alla!

Är också gärna med här då vi väntar en liten till 11 mars nästa år. Är i vecka 11+5 nu. Vi har försökt få barn i flera år nu och plötsligt, när vi minst anade det, hände det liksom! Det är vårt första barn, men vi har försökt i flera år och har tre missfall i bagaget, så nu hoppas vi på det bästa. Jag har KUB nästa vecka och har aldrig kommit så pass långt tidigare graviditeter, så är väldigt nervös. 

Har förstått att KUB också räknar in andra värden än enbart blodprov och ultraljud, så är ganska inställd på att få ett lågt resultat då jag är nyss fyllda 40 år och har en viss övervikt (vilket också påverkar resultatet. 

Någon som har varit i samma sits och kan komma med lite erfarenheter och lugnande ord?  

Känns jättekul att få vara med här oavsett och blir peppad och glad av alla era inlägg! ❤️

• Anonym (lo)

Grattis till alla plus!

Här vill det inte ta sig Gråter

Hur ofta och vilka dagar sexade ni när det tog sig för er?

Det känns som vi har provat allt. Sex varje dag, varannan dag, 3 dagar innan ÄL och ÄL? ja

Ber om ursäkt om det inte passar sig att fråga här.

• Skuggviol
    Anonym (lo) skrev 2025-08-26 20:16:01 följande:

Grattis till alla plus!

Det känns som vi har provat allt. Sex varje dag, varannan dag, 3 dagar innan ÄL och ÄL? ja

Vad jobbigt för er, det är verkligen tufft när man försöker utan resultat.

Min senaste mens började 31 maj, vi låg 16, 20 och 21 juni och sen plussade jag den 5 juli. Min menscykel brukar vara kring 34 dagar. Vi försökte i sju cykler innan det blev något och jag trodde vi hade legat för lite just den här gången och kanske missat äl. Men tydligen inte :) 

Håller tummarna för att ni får ert plus snart!

• Anonym (Önskan97)

Grattis till alla plus!

Förstår den jobbiga känslan 🙁 det finns nog tyvärr inget sätt som funkar för alla. Hur länge har ni försökt?

Vi försökte sju månader och vi brukade köra varannan dag ca en vecka innan ägglossning och några dagar efteråt. Månaden det tog sig för oss så mös vi tre och två dagar innan positivt ägglossningstest, sedan på morgonen dagen efter. Vi försökte också samma dag som positivt ägglossningstest men blev ?halvklart?, tror det blev för mycket press men det var lite jobbig känsla för det hade inte hänt på väldigt länge. Men det funkade ändå. 

Jag håller verkligen tummarna att det blir er tur snart❤️
  • Jassan123
    Var på TUL igår 12+5 . Allt såg jätte fint ut och bebis mätte exakt. 
    En aktiv en som stog på huvudet för det mesta och låg med benen i kors och armarna bakom huvudet så det var svårt att få en bra bild 😅 
    Nu vågar jag äntligen börja tro på att det kommer gå vägen 🥰 dock så svårt att ta in att den lilla bebisen på skärmen är i min mage?!
  • Anonym (Mois)

Grattis till alla plus!

Vad jobbigt att det inte tar sig 😩 För oss har det tagit ca 1 år av försök båda gångerna, så inom normen. Men båda gångerna som det tog sig så har vi legat varje dag från att mensen tagit slut tills ca 5 dagar efter ägglossningen. Alltså onödigt mycket hehe men lite roligt att det tog sig just de gånger vi körde samma stil. En slump helt enkelt.

Men om ni försökt över 1 år och det inte tagit sig så handlar det nog inte om att ni ligger för sällan. Om ni inte redan gjort det skulle jag ställa mig i kö för att få bolla med vården, kanske finns det något som inte ger er optimala förutsättningar som går att åtgärda ❤️

• Anonym (Marsbebis)

Ni som gjort NIPT och fött reda på kön, är det via vården eller har ni bokat eran Nipt själva då? 
    Jag har KUB test på måndag, men eftersom det fortfarande är semester tid och ont om folk kommer vi istället att få göra NIPT.  Jag vill veta könet. Och undrar då om kön automatiskt syns vid nipt. Eller måste man be om det som något tillägg? 

Vi fick samma erbjudande med vår nuvarande 1 åring, det var bokat för KUB, men eftersom det var sommar så fick vi göra nipt istället, undrade på ultraljudet om man kunde få reda på kön den gången,  men det fick jag inte... så varför får vissa medan en del inte säger könet?😅 

• Siripiri
    Jassan123 skrev 2025-08-27 11:41:44 följande:
    Var på TUL igår 12+5 . Allt såg jätte fint ut och bebis mätte exakt. 
    En aktiv en som stog på huvudet för det mesta och låg med benen i kors och armarna bakom huvudet så det var svårt att få en bra bild 😅 
    Nu vågar jag äntligen börja tro på att det kommer gå vägen 🥰 dock så svårt att ta in att den lilla bebisen på skärmen är i min mage?!
    Så skönt 🥰♥️  visst är det knas? har också svårt att tro På de 
  • mimbyn

Så kul att höra om allas positiva upplevelser med ultraljud, KUB mm hittills! 🎉 och skickar kramar till er som det gått mindre bra för, håller tummarna för er framåt ❤️

Jag var på KUB igår och blev helt chockad över hur bra man såg allt (mitt första barn). 🤯 det är ju en liten minimänniska redan!! Den sprattlade på som en tok, helt otroligt att den är där inne men att jag inte känner något alls?! Allt såg superbra ut och väldigt låga risker på hela testet. 🥹 känns skönt att äntligen kunna lägga den största missfallsoron bakom mig nu ❤️ firade med att köpa det första lilla bebisplagget, en overall med kaninöron 🥹 jag har varit helt inställd på att betala för NIPT också, men nu är jag mer osäker när det var så positivt igår. Känns onödigt, eller? Någon med input?

Är det någon som inte kommer ta reda på kön? Jag vill absolut inte veta innan, känns så kul och spännande att få reda på det när plutten kommer! ❤️
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸