• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Rosen3
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-29 10:40:32 följande:

jag är i vecka 13 nu och mår fortfarande superilla. Mådde hur bra som helst min förra graviditet men nu är det som ombytt. Har det inte så stressigt och äter vanlig mat och dricker mycket vatten. Tar Lergigan Comp på dagtid med koffein i och utan koffein inför natten sedan 6 veckor och det hjälper lite grann men mår fortfarande väldigt illa.

är det någon som också mår väldigt illa? Vad har ni för knep? Vet att många har det värre och är Såå tacksam att inte ha tex hyperemesis men börjar lessna på att inte mår bra 😅 🤢 <~ det där är typ jag på dagarna.

Jag mådde illa lite grann runt vecka 9-11, men har inte känt så mycket fram tills nu. Nu börjar illamående komma lite då och då, är i vecka 15 😅
  • Anonym (AndraBarnet)
    Jassan123 skrev 2025-08-29 10:57:29 följande:
    Mår också väldigt illa fortfarande . Vecka 14 . Önskar så att det vänder snart ... har iaf inte kräkts på 2 dagar nu 🥳😅 
    Har tyvär inga tips . Känns som om jag testat allt men inget som hjälper 😣

Åh tänker på dig! tufft att kräkas också! 💙 Jag har kräkts väldigt lite men känns som att jag ska kräkas när som helst bara. Tacksam över det iallafall! 

Kanske inte är så mycket att göra utan bara hålla ut. Äter du några tabletter? Jag funderar på om jag ska testa något annat men har inte riktigt koll på vad som finns 🥲
    håller tummarna för att det går över snart! 🌸

• Jassan123
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-29 11:02:44 följande:

Åh tänker på dig! tufft att kräkas också! 💙 Jag har kräkts väldigt lite men känns som att jag ska kräkas när som helst bara. Tacksam över det iallafall! 

Kanske inte är så mycket att göra utan bara hålla ut. Äter du några tabletter? Jag funderar på om jag ska testa något annat men har inte riktigt koll på vad som finns 🥲
    håller tummarna för att det går över snart! 🌸

Det tar så mycket på energin att må så illa hela tiden . Jag håller tummar för att de vänder för oss båda snart 🤗 🌸
    Har ätit postafen i några veckor 😅 som är receptfritt . Dock så blir jag så fruktansvärt trött utav dom och den senaste veckan har jag kräkts trots att jag ätit dom så nu har jag inte tagit det på ett par dagar.
    Blir det inte bättre snart så får jag kontakta BM som får skriva ut nått recept.  
  • Rosen3
    Anonym (Ardna) skrev 2025-08-29 10:16:32 följande:
    Hör med din bm om du inte kan få komma och lyssna någon gång i mellan. Jag behöver bara ringa min bm vid oro så ordnar hon en tid jag får lyssna ❤️
    Barnmorskemottagningen här gör inte hjärtljud förens efter RUL (runt vecka 20). Skrev och frågade 😞
  • mimbyn
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-29 10:36:54 följande:

Vad härligt att allt såg bra ut! ❤️ Jag blev också helt chockad, trots att jag gjort den här resan en gång innan haha. Jag var osäker på om vi skulle göra nipt också men efter att ha fått så låga risker som du beskriver så känner jag mig trygg. Går ju att göra nipt ändå men jag känner inte behovet, om det hade varit andra siffror eller närmare gränsen så hade jag kanske känt annorlunda! 

hur kommer du göra tror du? ☺️

jag vill inte heller ta reda på kön. så rädd att råka se eller att de ska råka försäga sig på rul sen! Men tog reda på det förra gången och det var kul det med, nu ser jag fram emot att det blir en överraskning på förlossningen 😍

Jag har bestämt mig för att göra det nu, så väntar på att ?NIPT-ansvarig? dit jag är inskriven ska ringa tillbaka så vi kan boka in tid 😁 pengen klarar jag av och är ju bara ett blodprov, största hindret blev då att jag inte orkar åka in till stan som tar 20 minuter så det kändes löjligt att det ska hindra 😂 nu gör jag det bara så vet jag 99% sen istället för att fundera! ☺️👍 jag ska säga också att jag inte vill veta kön, så verkar det ju som att det inte kommer synas det första det gör då 😁

såg även ditt inlägg om illamående, jag hade det jättetufft vecka 6-12 🤢 aldrig spytt men känslan precis där innan och kväljningar, all vaken tid varje dag! Hemskt påfrestande. Jag är också i v. 13 och tycker senaste dagarna att det faktiskt är liiite lite bättre, kommer i omgångar för att sedan försvinna en stund! Har insett att jag även har ptyalism gravidarum, alltså ökad salivproduktion, och då menar jag ÖKAD. 🤢 Konstant en pool av saliv i munnen, och jag tror det har fått mig att vara illamående/väldigt äcklad också. Måste ha en flaska ramlösa i handen jämt och ta små klunkar för att kunna svälja allt utan att det ska kännas vidrigt. Ser tyvärr ingen avtagning där som med illamåendet. 🙁

men, jag har testat det mesta i syfte att få bort/stilla illamåendet känns det som och det som hjälper bäst hittills är: tugga tuggummi när jag inte äter, dricka icke smaksatt bubbelvatten, äta Granny Smith-äpplen, vara utomhus så mycket det går för det doftar bättre, hålla andan när jag öppnar kylen 😂,  sen tycker jag att både ligga ner och vila men även ta en promenad hjälper. inga revolutionerande åtgärder med andra ord tyvärr 🥲 hoppas det går över för dig snart ❤️
  • Siripiri
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-29 10:40:32 följande:

jag är i vecka 13 nu och mår fortfarande superilla. Mådde hur bra som helst min förra graviditet men nu är det som ombytt. Har det inte så stressigt och äter vanlig mat och dricker mycket vatten. Tar Lergigan Comp på dagtid med koffein i och utan koffein inför natten sedan 6 veckor och det hjälper lite grann men mår fortfarande väldigt illa.

är det någon som också mår väldigt illa? Vad har ni för knep? Vet att många har det värre och är Såå tacksam att inte ha tex hyperemesis men börjar lessna på att inte mår bra 😅 🤢 <~ det där är typ jag på dagarna.

Jag har inte verkligen inte mått jätte  dåligt/illa, men det som har hjälpt har vart att starta dagen med en redig portion protein, typ 2-3 stekta ägg + lite kolhydrater. Då har förmiddagen vart mycket bättre sen. Även dem nätterna när jag vaknade, kissade och inte kunde somna om så jag sedan blev hungrig så sambon hittade mig tuggandes på en kall kycklingfile mitt i natten så mådde jag bättre på morgonen/förmiddagen. Inte lika klökig som om jag typ väntade att äta efter jag gått upp eller om jag låg kvar i sängen för länge 🙃🙃 
  • Anonym (Räddaren)

Ni som mår illa - be era bm om Xonvea. Funkade skiiiitbra för mig min tredje graviditet, som plötsligt var mycket värre än mina två tidigare.

• HejAnon

Idag var jag inbokat för KUB-ultraljudet. Kom dit och då visade det sig att jag inte var i vecka 13 som barnmorskan trodde... utan vecka 10+1. Skrattande Har oregelbunden cykel så det var aldrig solklart det där med veckorna, men var såå inställd på att jag var i minst vecka 12. Så fick boka om KUB-testet till om två veckor istället.

Fick i alla fall se bäbisen för första gången och allt såg fint ut med pickande hjärta och allt. Nu känns allt lite mer verkligt! 

• ElsaCross
    HejAnon skrev 2025-09-01 16:05:51 följande:

Idag var jag inbokat för KUB-ultraljudet. Kom dit och då visade det sig att jag inte var i vecka 13 som barnmorskan trodde... utan vecka 10+1. Skrattande Har oregelbunden cykel så det var aldrig solklart det där med veckorna, men var såå inställd på att jag var i minst vecka 12. Så fick boka om KUB-testet till om två veckor istället.

Fick i alla fall se bäbisen för första gången och allt såg fint ut med pickande hjärta och allt. Nu känns allt lite mer verkligt! 

Åh vad snopet, men ändå fint att få se den lilla och att allt såg fint ut, då har ni snart ett till ultraljud att se fram emot! Och vi delar nästan samma BF då, jag är i vecka 10+3 nu och har BF 26 mars. De flesta i gruppen ligger lite längre fram tycker jag att jag får känslan av, svårt att inte bli avis i alla fall när man ser alla gosiga KUB bilder 😂❤️
  • Siripiri
    HejAnon skrev 2025-09-01 16:05:51 följande:

Skönt att allt såg bra ut 🥰
Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;