• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Monki19
    Siripiri skrev 2025-09-06 13:25:47 följande:
    Min bror ska få burna med hojen 😁 jag kör själv hoj sen över 10 år tillbaka så det ligger mig varmt om hjärtat. Och nej vi vet inte utan har skickat qr-koden med länken till vad är för kön till brorsan så vi får reda på det vid själva avslöjandet 😍♥️ 

Jasså låter som ett ypperligt tillfälle 🥰 
    Kuul😍💗💙
  • Hejåhoj

Hej! 

Jag är i v 11+5 idag och är beräknad 23mars. Har gjort ivf så var på vul v8+0 och nu väntar jag på kub-testet om två veckor!! Blir kul att följas åt 😄

• Syren93
    Hejåhoj skrev 2025-09-07 08:07:11 följande:

Hej! 

Jag är i v 11+5 idag och är beräknad 23mars. Har gjort ivf så var på vul v8+0 och nu väntar jag på kub-testet om två veckor!! Blir kul att följas åt 😄

Är också 11+5 idag, samma BF! 👌🏼 Ska göra KUB den 17e , är då i 13+1. Längtar!! Men också nervöst! 
  • Hejåhoj
    Syren93 skrev 2025-09-07 08:48:21 följande:
    Är också 11+5 idag, samma BF! 👌🏼 Ska göra KUB den 17e , är då i 13+1. Längtar!! Men också nervöst! 
    Åh spännande 😄 Ja precis samma här, längtar men nervös !! Hur mår du ? Jag spydde upp frukosten i morse så är fortfarande inte av med illamåendet även om jag mår såå mycket bättre!! Har molvärk då och då varje dag men den får gärna stanna för det känns som nå positivt🙏🏼
  • Motherofninjas

Känner mig inte så aktiv i den här tråden, men läser alla andra inlägg och följer med på era resor.

Här har vi gjort NIPT med ultraljud, vi fick hoppa direkt till det eftersom det fortfarande räknas som sommartid för dem och då skippar de KUB. Får göra undersökningarna via regionen eftersom jag är över 35. Är beräknade 12/3, men kommer bli tidigare pga tvillingar. 

Bebisarna mådde bara fint, de växer precis som de ska och alla strukturer är på plats. Bådas hjärtan slog precis som de skulle, otroligt skönt att se. Tvilling 2 låg så snyggt i profil och vi fick fina bilder, tvilling 1 hade tryckt in huvudet mot moderkakan och låg och sprattlade så på bilden ser det mer ut som en hund än en bebis 🤣 De såg även att båda.moderkakorna ligger i framkant, så jag lär få vänta innan jag känner några rörelser. 

Nu väntar två väldigt nervösa veckor innan vi får svar på NIPT och då även får en hint om kön. Enda gången vi kan vara säker på bådas kön är om testet säger att det är tjejer, annars kan testet inte veta om det är en kolla+ tjej eller två killar. I så fall får vi snällt vänta till RUL i v 20. 

Varför måste det vara så långt mellan alla undersökningar så här i början, när man är som mest orolig att något ska hända? 

• Siripiri
    Motherofninjas skrev 2025-09-07 20:07:07 följande:

Känner mig inte så aktiv i den här tråden, men läser alla andra inlägg och följer med på era resor.

Här har vi gjort NIPT med ultraljud, vi fick hoppa direkt till det eftersom det fortfarande räknas som sommartid för dem och då skippar de KUB. Får göra undersökningarna via regionen eftersom jag är över 35. Är beräknade 12/3, men kommer bli tidigare pga tvillingar. 

Bebisarna mådde bara fint, de växer precis som de ska och alla strukturer är på plats. Bådas hjärtan slog precis som de skulle, otroligt skönt att se. Tvilling 2 låg så snyggt i profil och vi fick fina bilder, tvilling 1 hade tryckt in huvudet mot moderkakan och låg och sprattlade så på bilden ser det mer ut som en hund än en bebis 🤣 De såg även att båda.moderkakorna ligger i framkant, så jag lär få vänta innan jag känner några rörelser. 

Nu väntar två väldigt nervösa veckor innan vi får svar på NIPT och då även får en hint om kön. Enda gången vi kan vara säker på bådas kön är om testet säger att det är tjejer, annars kan testet inte veta om det är en kolla+ tjej eller två killar. I så fall får vi snällt vänta till RUL i v 20. 

Varför måste det vara så långt mellan alla undersökningar så här i början, när man är som mest orolig att något ska hända? 

Härligt att dem mådde bra 🥰 Har också moderkakan i framkant så lär ju ta ett tag som förstföderska att känna sparkar 🙃 
  • Motherofninjas
    Siripiri skrev 2025-09-08 20:49:03 följande:
    Härligt att dem mådde bra 🥰 Har också moderkakan i framkant så lär ju ta ett tag som förstföderska att känna sparkar 🙃 
    Blev nästan lite besviken när jag fick veta det..tänkte att jag som är gravid för tredje gången och med tvillingar kanske har turen att känna rörelserna extra tidigt. Men vi får helt enkelt snällt vänta 😊

Det är magiskt när man börjar känna det första lilla fladdret, som en liten fisk som sprattlar runt där inne 🥰
  • Siripiri
    Motherofninjas skrev 2025-09-08 21:57:16 följande:
    Blev nästan lite besviken när jag fick veta det..tänkte att jag som är gravid för tredje gången och med tvillingar kanske har turen att känna rörelserna extra tidigt. Men vi får helt enkelt snällt vänta 😊

Det är magiskt när man börjar känna det första lilla fladdret, som en liten fisk som sprattlar runt där inne 🥰
    Jag jag kände likadant 🥲 Just för att man haft den historiken man haft med MF och X så hade man gärna velat känna så fort som möjligt att det finns något där inne.. 

kan tänka mig de 🥹
  • Karinnirak

Vi hade vårt tidiga ultraljud igår och allt såg fint ut ♥️ Jag har opererat mig och varit sövd tre gånger hittills under denna graviditet så jag har varit väldigt orolig för bebisen, även fast jag fått viabilitetsultraljud i samband med narkosen.

Nu väntar vi på resultatet av NIPT och jag är fortfarande så nervös för att allt inte ska vara okej. Det blir en lång vecka. Tyvärr får man inte veta kön via regionens NIPT heller så får vänta till RUL.

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸