• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Siripiri
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-22 14:16:00 följande:
    Svår fråga. Om pengarna inte gör något så kanske det är skönt att ha gjort nipt också. Samtidigt har jag läst om att nipt inte heller ger helt säkra svar. Artiklarna jag hittar om kub på nätet och att det skulle vara 10-15% felsvar är bara sidor som säljer nipt, inga läkartidningar eller forskningsrapporter.

Funderar på samma sak som du men inte landat i hur vi ska göra, börjar med kub nästa vecka.

Hur går dina tankar, vad lutar du mot?☺️

Det fick bli nipt😁  På läkartidningen.se finns en ganska bra artikel som ändå övertalade mig! 
    Men alltså stället jag åkte till, alltså den sköterskan köttade runt med nålen så hon fick sticka om och jag har rätt ont nu 😅  Har tagit väldigt mycket blodprov senaste året och ingen har haft de problemet hon hade. Kändes som en tantaluring som skulle slutat jobba för länge sen. 

Så nu väntar kub för mig nästa vecka med, ska bli intressant att få svaret där och att få se björnbäret igen♥️ 

• Anonym (AndraBarnet)
    Siripiri skrev 2025-08-22 16:52:33 följande:

Det fick bli nipt😁  På läkartidningen.se finns en ganska bra artikel som ändå övertalade mig! 
    Men alltså stället jag åkte till, alltså den sköterskan köttade runt med nålen så hon fick sticka om och jag har rätt ont nu 😅  Har tagit väldigt mycket blodprov senaste året och ingen har haft de problemet hon hade. Kändes som en tantaluring som skulle slutat jobba för länge sen. 

Så nu väntar kub för mig nästa vecka med, ska bli intressant att få svaret där och att få se björnbäret igen♥️ 

Okej jag ska läsa där! Vad jobbigt det låter, att hon grävde runt 😅

Förstår det! ☺️ Håller tummarna för bra svar, mysigt att få se lillen igen!
  • Syren93
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-22 14:19:58 följande:

Måste fråga om någon känner samma. Hoppas inte tmi 😅

Har haft ett bra sexliv tidigare och har en superfin relation, men nu sedan några veckor så känner jag total avsmak för all form av närhet och bara tanken på sex gör att jag får rysningar typ haha. Helt ok för min partner men jag tycker det känns lite tråkigt och önskar att jag kunde vilja ligga nära eller kramas iallafall. Upplevde inte samma vid min förra graviditet och kan nästan inte förklara känslan utan får bara total avsmak/avsky för all form av närhet.

Är det någon som känner igen sig eller är det något udda jag lyckats få bara? 😂

Gravid v. 9+3 och är min andra graviditet. Jag känner igen mig supermycket 😅. Bara en klapp på ryggen kan göra mig illa till mods Haha. Måste vara nått hormonellt.. 🤔😂
    I min första graviditet var det lite samma, men då berodde det mest på att jag var så orolig för graviditeten.. 
  • HejAnon

Har haft ett bra sexliv tidigare och har en superfin relation, men nu sedan några veckor så känner jag total avsmak för all form av närhet och bara tanken på sex gör att jag får rysningar typ haha. Helt ok för min partner men jag tycker det känns lite tråkigt och önskar att jag kunde vilja ligga nära eller kramas iallafall. Upplevde inte samma vid min förra graviditet och kan nästan inte förklara känslan utan får bara total avsmak/avsky för all form av närhet.

Samma här, har nära noll intresse av det där just nu. Plus att jag haft molande växtvärk i livmodern flera veckor och är uppsvälld i magen. Plus trött hela dagarna. Så man är inte på humör om man säger så... Men tydligen är det vanligt att man mår bättre i andra trimestern så hoppas man får tillbaka lite lust då!
  • Siripiri

Vi har inte myst sen ÄL, så ja 10v typ, mest pga jag har gått på progesteron och det har inte känts lockande med allt klet från dem vagitorierna😅 sen har jag inte heller haft något sug, gillar dock att bli gosad med och haft vissa dagar som jag väldigt pussig de senaste. Ska ju sluta med progesteron nu så kanske faktiskt vågar få till ett mys🙈 inte gått så här länge utan sex med min sambo innan, rädd att det kommer kännas lite stelt typ😂 
  • anits

Siripiri - Jag har inte vågat mig på att skriva i tråden men har följt bla dig och är så nyfiken på vilka kosttillskott du tar och dos, om det går bra att fråga ☺️

• Siripiri
    anits skrev 2025-08-23 18:07:51 följande:

Siripiri - Jag har inte vågat mig på att skriva i tråden men har följt bla dig och är så nyfiken på vilka kosttillskott du tar och dos, om det går bra att fråga ☺️

Delar gärna med mig 😍 

För mig är det viktigt att dela upp vitaminintaget för alla vitaminer passar bra/dåligt ihop, samt vissa har en uppiggande effekt. Jag har utgått ifrån Vulverines ^tillskottspaket^ och hennes föreläsningar, samt fertilitetsexperter på YT. Att tillägga är att jag har haft endometriossymptom, vilket gjorde att jag tog NAC. Men tydligen bra om man har PCOs med. 

Men mitt intag kunde ungefär se ut såhär: 
    Morgon: Biosalmas miljömärkta omega3, 3st tabletter.
    B-vitaminer/komplex 1st (gärna metylerad, Holistic har),
    2st Q10 från Elixir (100mg ubikinon ).

ca 2-3ggr i veckan morgon: selen, e-vitamin, c-vitamin, kelp, (piller eller askorbinsyra i juice) 300-1000mg. Mest intag av c-vitamin under lutealfas för att hjälpa progesteronet. 

Mellan måltider på morgon/förmiddag - NAC, totalt 2 tabletter.
    Till kvällsmaten: Magnesiumglycinat 3 tabletter (Närokällan), zink 1 tablett och 1-2 tabletter q10 (ubikinon).  

Märken jag gillar/håller mig till är Närokällan, Great Earth, Holistic och Elixir. Givetvis går jag efter alla burkars rekommenderade intag. När det kommer till d-vitamin så har jag både testat att äta 2500IE varje dag fram till ägglossning och att boosta med 15-20K  IE typ 2 dagar innan, inte märkt någon avsevärd skillnad på dem två metoderna. Då har jag tagit d-vit på morgonen. 

Det enda jag egentligen ändrade kosttillskottsmässigt i våras innan jag äntligen plussade och fick behålla ägget var att jag gick från 100mg q10 till 400mg. Skall tilläggas att jag inte alltid kom ihåg att ta alla tabletter varje dag utan kanske har snittat 5-6ggr i veckan. Ibland missar jag mina morgon/kvällsvitaminer och ibland hoppar dem för att inte ^överdosera^ även fast jag äter enligt RDI (förutom på D och C-vit). Sen tex mina q10 innehåller också lite b-vitaminer, men dem är ju vattenlösliga så inte orolig för överdosering där när jag äter dem tsm med andra b-vitaminerna. 

Nu när jag är gravid har jag lagt till Kolin, kalcium och järn,  sen slutat med q10, NAC, kelp. Att tilläga att under sommaren äter jag inte d-vitamin då jag jobbar utomhus. 

Så, det var den lille novellen, nu kommer det säkert hoppa in en och annan tillskottspolis här och påpeka en massa men jag tar mitt intag väldigt seriöst. Tagit blodprover senaste året för att se mina värden är bra och inte för höga av något. Men så länge man går efter burkens rekommendationer bör man klara sig och sedan se över så man inte får för mycket av något för tillskottstillverkarna gillar att lägga till grejer som inte står stort på burken. Utan det står i det finstilta 😅 Ofta för att hjälpa till med effekten av huvudämnet i pillret.
    Insåg även nu när jag blev gravid att tex mina kalciumtabletter som hade sen innan innehöll några extrakt som jag inte kan äta som gravid så fick köpa  ett burk med bara kalcium och pyttelite d-vit. Så att tänka på att sen när man plussar, gå igenom alla sina tillskott och se så allt funkar. Alternativt gå över till multivitamin, man min BM sade att hon hade haft kvinnor som mådde illla av äta multivitamin. Samt multivit innehåller mineraler/vitaminer som kontrajobbar mot varann 🥲 därav är jag inget fan av dem. 

• Anonym (AndraBarnet)
    Syren93 skrev 2025-08-22 21:03:30 följande:
    Gravid v. 9+3 och är min andra graviditet. Jag känner igen mig supermycket 😅. Bara en klapp på ryggen kan göra mig illa till mods Haha. Måste vara nått hormonellt.. 🤔😂
    I min första graviditet var det lite samma, men då berodde det mest på att jag var så orolig för graviditeten.. 
    HejAnon skrev 2025-08-23 10:37:21 följande:
    Samma här, har nära noll intresse av det där just nu. Plus att jag haft molande växtvärk i livmodern flera veckor och är uppsvälld i magen. Plus trött hela dagarna. Så man är inte på humör om man säger så... Men tydligen är det vanligt att man mår bättre i andra trimestern så hoppas man får tillbaka lite lust då!
    Siripiri skrev 2025-08-23 14:42:21 följande:
    Vi har inte myst sen ÄL, så ja 10v typ, mest pga jag har gått på progesteron och det har inte känts lockande med allt klet från dem vagitorierna😅 sen har jag inte heller haft något sug, gillar dock att bli gosad med och haft vissa dagar som jag väldigt pussig de senaste. Ska ju sluta med progesteron nu så kanske faktiskt vågar få till ett mys🙈 inte gått så här länge utan sex med min sambo innan, rädd att det kommer kännas lite stelt typ😂 

Skönt att man inte är ensam 🙈
  • Anonym (AndraBarnet)

Kub idag, första ultraljudet för mig och det var ett litet pyre där inne som sprattlade runt 🥹🥹 lägsta sannolikheten så känner mig trygg ändå, men inte bestämt 100 om vi ska göra nipt eller inte.

Jag är nästan i chock att det var en bebis där inne. Mått så illa trots lergigan senaste veckorna men inte kunnat ta in att det ska vara en bebis på riktigt. Blev alldeles tårögd idag och lättnaden att se hjärtat slå 🥹 

Nu blir det att smälta lite och våga drömma lite❤️

• Siripiri
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-26 16:42:53 följande:

Kub idag, första ultraljudet för mig och det var ett litet pyre där inne som sprattlade runt 🥹🥹 lägsta sannolikheten så känner mig trygg ändå, men inte bestämt 100 om vi ska göra nipt eller inte.

Jag är nästan i chock att det var en bebis där inne. Mått så illa trots lergigan senaste veckorna men inte kunnat ta in att det ska vara en bebis på riktigt. Blev alldeles tårögd idag och lättnaden att se hjärtat slå 🥹 

Nu blir det att smälta lite och våga drömma lite❤️

Åh va skönt att höra 🥰♥️ 

Det svårt att stå emot när det sprattlas och känns så verkligt 🥹  Hur länge hade ni försökt? ♥️ 
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸