• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Hejåhoj
    ElsaCross skrev 2025-09-17 20:27:52 följande:

Idag var det äntligen min tur med KUB. Allt såg bra ut, sannolikheten rankades som låg och jag fick samma datum som jag redan fått till mig. ❤️

Min magkänsla har varit tjej hela tiden och det håller jag fast vid, blir spännande att se sen. 

Kommer troligtvis få moderkakan i framvägg, däremot var doktorn snabb med att avfärda att det skulle betyda mindre/svagare rörelser. Tydligen finns det inte vetenskapliga belägg på det, och det bör bara gälla om bebis sparkar just där moderkakan är, men det ska finnas gott om plats att sparka bredvid. Vi får väl se, förra grav hade jag bakvägg så jag får väl göra en utvärdering sen 😂

Åh va härligt att höra ❤️ 😍 
    Återkommer ikväll efter vår kub🙏🏼
  • Anonym (Önskan97)
    ElsaCross skrev 2025-09-17 20:27:52 följande:

Idag var det äntligen min tur med KUB. Allt såg bra ut, sannolikheten rankades som låg och jag fick samma datum som jag redan fått till mig. ❤️

Min magkänsla har varit tjej hela tiden och det håller jag fast vid, blir spännande att se sen. 

Kommer troligtvis få moderkakan i framvägg, däremot var doktorn snabb med att avfärda att det skulle betyda mindre/svagare rörelser. Tydligen finns det inte vetenskapliga belägg på det, och det bör bara gälla om bebis sparkar just där moderkakan är, men det ska finnas gott om plats att sparka bredvid. Vi får väl se, förra grav hade jag bakvägg så jag får väl göra en utvärdering sen 😂

Vad skönt 😍

Ja jag väntar också på spänning för att få reda på kön (har rul 3 okt). Tiden har börjat gå så långsamt igen 😄

Ja skönt att ha något att jämföra med och veta vad det är man ska känna! Jag har inte känt något ännu, eller så vet jag inte vad det är som ska kännas. Väntar på den milstolpen! 
  • Rosen3
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-09-18 13:24:43 följande:
    Vad skönt 😍

Ja jag väntar också på spänning för att få reda på kön (har rul 3 okt). Tiden har börjat gå så långsamt igen 😄

Ja skönt att ha något att jämföra med och veta vad det är man ska känna! Jag har inte känt något ännu, eller så vet jag inte vad det är som ska kännas. Väntar på den milstolpen! 
    Åh så spännande! Jag har oxå RUL den 3 oktober 🥰
  • ElsaCross
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-09-18 13:24:43 följande:
    Vad skönt 😍

Åh men snart dags ju! Själv har jag RUL 29 oktober så min väntan har bara börjat 😂 

Tycker det är svårt, kände först som små kullerbyttor då och då i vecka 19 med förra. Men det var inte super tydligt, minns jag var rädd att det jag egentligen kände var en stor bajskorv som rullade runt 😂😅
  • Siripiri

Hur mår alla? 😃♥️

Väntan på RUL känns som en evighet 😩 Kommer tom gått in i vecka 21 när det är dax för de ultraljudet, vilket är 9 oktober 🙃 Jobbigt att inte veta om något lever där inne nu när man gått ut med det på socmed och många kunder vet om det på jobbet. 

Men mår bra iallafall! Har lite trötthet under dagen men brukar gå och småsippa på en liten kopp kaffe som hjälper. Skulle vilja kolla min järnvärden för tänkte att man skulle bli piggare när man gick in i andra trimestern men det fick Jag inte. Vill veta om mängden järntillskott jag tar är nog, så överväger att betala för det själv för kommer inte få ta såna tester förens i mitten på november för då har jag nästa besök hos BM. 

Sen en personlig fråga som alla kanske inte är sugna på svara på, men är det någon som myser på ^som vanligt^ under graviditeten? Vi har inte gjort något sen sista myset som skapade den lille krabaten i magen och känner mig som enormt dålig flickvän. Men att ha svullen mage gör att jag känner mig osexigast i världen 😒 även om sambon säger hur vacker, fin, snygg jag är osv, men tycker inte jag de så spelar det ingen roll vad han säger.. Vilket jag redan hade svårt med innan graviditeten🙃🙃 

• Hejåhoj

Hej!
    Vi hade kub igår och det var en livlig krabat som veva runt med armarna så jag låg bara å försökte att inte skratta för mycket 😅 Vilken otroligt overklig känsla!! Alla hennes mätningar såg bra ut på barnet så kort sagt ultraljud såg bra ut! Men tydligen när datorn räknade ihop alla parametrar som bla min ålder, ivf och blodprov så visade det en högre sannolikhet för downs syndrom (1:118). Så nu måste jag lämna blodprov för NIPT på tisdag och så dröjer det runt 10arbetsdagar ev att få svar.. jag har bestämt mig nu(tack vare en otroligt lugn och fantastisk sambo) att fortsätta vara glad!
    jag tånker på hur barnet vinkade åt oss och hur roligt det var att se! Jag tänker inte läsa något mer om det och verkligen försöka att inte oroa mig! Därav tänker jag pausa härifrån i några veckor tills jag vet hur det ser ut med nästa prov, men uppdaterar er sen! <3

• Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-09-19 12:56:35 följande:

Hej!
    Vi hade kub igår och det var en livlig krabat som veva runt med armarna så jag låg bara å försökte att inte skratta för mycket 😅 Vilken otroligt overklig känsla!! Alla hennes mätningar såg bra ut på barnet så kort sagt ultraljud såg bra ut! Men tydligen när datorn räknade ihop alla parametrar som bla min ålder, ivf och blodprov så visade det en högre sannolikhet för downs syndrom (1:118). Så nu måste jag lämna blodprov för NIPT på tisdag och så dröjer det runt 10arbetsdagar ev att få svar.. jag har bestämt mig nu(tack vare en otroligt lugn och fantastisk sambo) att fortsätta vara glad!
    jag tånker på hur barnet vinkade åt oss och hur roligt det var att se! Jag tänker inte läsa något mer om det och verkligen försöka att inte oroa mig! Därav tänker jag pausa härifrån i några veckor tills jag vet hur det ser ut med nästa prov, men uppdaterar er sen! <3

Så mysigt att se den lille vinka och sprattla🥹 
    Du ska göra det du känner är bäst för er . Önskar att du får lugn och ro så hörs vi när du är redo 🤗💖
  • Anonym (Önskan97)
    ElsaCross skrev 2025-09-18 22:20:01 följande:
    Åh men snart dags ju! Själv har jag RUL 29 oktober så min väntan har bara börjat 😂 

Tycker det är svårt, kände först som små kullerbyttor då och då i vecka 19 med förra. Men det var inte super tydligt, minns jag var rädd att det jag egentligen kände var en stor bajskorv som rullade runt 😂😅
    Ja, jag hade lite ?rus? efter KUB som höll i sig ett tag men sedan började längtan till nästa och då går tiden långsamt 😂  haha jaa det känns som att man så gärna vill känna något också men det är säkert något annat 🤣
  • Jassan123
    Siripiri skrev 2025-09-19 12:43:38 följande:

Hur mår alla? 😃♥️

Väntan på RUL känns som en evighet 😩 Kommer tom gått in i vecka 21 när det är dax för de ultraljudet, vilket är 9 oktober 🙃 Jobbigt att inte veta om något lever där inne nu när man gått ut med det på socmed och många kunder vet om det på jobbet. 

Men mår bra iallafall! Har lite trötthet under dagen men brukar gå och småsippa på en liten kopp kaffe som hjälper. Skulle vilja kolla min järnvärden för tänkte att man skulle bli piggare när man gick in i andra trimestern men det fick Jag inte. Vill veta om mängden järntillskott jag tar är nog, så överväger att betala för det själv för kommer inte få ta såna tester förens i mitten på november för då har jag nästa besök hos BM. 

Sen en personlig fråga som alla kanske inte är sugna på svara på, men är det någon som myser på ^som vanligt^ under graviditeten? Vi har inte gjort något sen sista myset som skapade den lille krabaten i magen och känner mig som enormt dålig flickvän. Men att ha svullen mage gör att jag känner mig osexigast i världen 😒 även om sambon säger hur vacker, fin, snygg jag är osv, men tycker inte jag de så spelar det ingen roll vad han säger.. Vilket jag redan hade svårt med innan graviditeten🙃🙃 

Håller med att det känns som en evighet till RUL. Har tid den 13 oktober . Kommer då vara i vecka 20 🤗 Försöker att tänka positivt men har mina dagar där jag inte vågar tro att graviditeten fortsätter som den ska. Hjärnspöken .. 
    Har äntligen börjat må bättre ! Är inte lika trött. Kan fortfarande må illa ibland men inte alls som innan när det var konstant och dygnet runt! Så antar att nu när man får behålla det man äter att man känner sig piggare och fräschare 😅
    Kan du inte ringa din BM och se om du kan få lämna prov innan ? Berätta din oro.

Angående myset så skulle jag säga att nej det har inte varit som vanligt då jag mått så fruktansvärt illa och varit så uppblåst. Har inte velat bli rörd typ. Vi får se om det blir ändringar nu när både kropp och knopp mår bättre 😅
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-09-19 12:43:38 följande:

Hur mår alla? 😃♥️

Visst är det segt 😩 försöker sysselsätta mig och tänka på annat men är svårt. Jag tycker det är mysigt att varje tisdag lyssna på hjärtat med dopplern, har hittills alltid lyckats hitta. Är skönt att ha något litet varje vecka att längta till, sedan är det kul att kolla frukt varje torsdag när jag går in i ny vecka 😄

Skönt att du mår bra! Jag mår också bra men blev förkyld för fjärde gången igår på en månad. Det släpper efter 1-2 dagar, där emellan kan det vara lite snuva. Skrev till kvinnohälsan där jag bor och frågade om det var vanligt eller om jag fortfarande kunde ha låga järndepåer och om det påverkar. De skrev bara att det är normalt under graviditeten?och min BM sa att man inte följde upp ferrritinvärdet igen vilket känns dumt när man fått ordinering på järntabletter. Kanske värt som du säger att betala privat för att kolla?

Angående myset så låter det som en jobbig situation men du ska absolut inte känna dig som en dålig flickvän!! ❤️ skönt att din partner verkar stöttande i detta. Är ju så individuelt och jag hoppas inte jag påverkar åt fel håll genom att berätta hur jag/vi har det. Vi myser ungefär som innan, däremot är jag inte lika sugen/våt från början men när vi kommit igång blir jag mer sugen och vi använder glidmedel ibland. Som du säger kan självkänslan också sätta stopp för suget men jag tror det beror på hormoner också. Innan graviditeten så kände jag sån stor skillnad innan mens, inte alls samma sug och det har väl dels med höga progesteronvärden att göra? Du kanske har högre nivåer av det? 
    Har ni andra intima stunder som inte leder till mys? 🥰
Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;