• Surkräm

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

• Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?
  • Anonym (Beror)
    Anonym (Fake plastic tree) skrev 2025-08-15 09:02:28 följande:
    Stämmer. Fast det kan möjligen bero på att dom varit par under längre tid. Folk har blivit ytligare,kallare och mer utseendefixerade.
    Egentligen inte. I många fall är det tvärtom faktiskt. Däremot är svenskar överlag ett kyligt folk som inte gärna är sociala i onödan, och så har svensken alltid varit. En man som dissas av en kvinna kan uppleva henne som "ytlig" när det kanske handlar om helt andra saker.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Sak samma) skrev 2025-08-14 23:31:35 följande:

Men vaf... Så jäkla svårt ska det väl ändå inte vara att få till en dejt om du aktivt tagit initiativ och inte framstått som en jäkla galning? På 20 år lär man sig mycket.

När jag (som är snubbe för övrigt) testade Tinder tog det mig totalt 15 minuter innan jag hade matchat med en tjej och fått en dejt inbokad som bar av några dagar senare. Då är jag jäkla kass på Tinder ska jag tillägga...

Prova nya metoder och plattformar. Om inget funkar, gå bara ut på stan och fråga 100 slumpmässigt valda tjejer som de vill ta en fika. Vill du ha en riktig icebreaker, leta upp nån kupong á la "två kaffe för priset av en" och säg att du tänkte använda den men bara behöver en kaffe så hon kan få den andra. Förr eller senare kommer du få napp och det absolut värsta som kan hända är att ni har en oskyldig fika ihop. Win-win.

Ja. Jag var väl en galning i så motto att jag trodde att jag skulle kunna attrahera kvinnor trots att jag flera gånger hade blivit bevisad om motsatsen. Men grattis till att du fick napp så snabbt. Jag hoppas att det ledde till något bra.

Tack för tipsen och de skulle säkert funka om jag var snygg, men i mitt fall  skulle det  förmodligen leda till att jag blir uthängd som ett kryp i olika sociala medier.  
  • Mandel
    Anonym (Fake plastic tree) skrev 2025-08-15 09:00:31 följande:
    Sanningen är att alla verkar ha högre krav nuförtiden, och alla är ytligare än nånsin.
    Är det verkligen så?

Och någonstans är det väl bra att man vill vara sin egen bästa version istället för att förfalla som tyvärr alldeles för många verkar göra.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Fake plastic tree) skrev 2025-08-15 09:02:28 följande:
    Stämmer. Fast det kan möjligen bero på att dom varit par under längre tid. Folk har blivit ytligare,kallare och mer utseendefixerade.
    Det måste ju drabba dem själva värst? De som har en massa krav och vanföreställningar är väl de som lär sluta som ensamma?

Vi vanliga normala brukar förr eller senare hitta varandra oavsett om vi har några fysiska och/eller psykiska skavanker och gör det bästa av det.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Beror)
    Mandel skrev 2025-08-18 08:46:07 följande:
    Är det verkligen så?

Och någonstans är det väl bra att man vill vara sin egen bästa version istället för att förfalla som tyvärr alldeles för många verkar göra.
    Många män tror att det räcker med att vara "sig själv", dvs gå hemma i mjukbyxor, ölmage och rapa och fisa och ändå kunna attrahera kvinnor. "Den bästa versionen av sig själv" vet många män inte ens vad det innebär.
  • Anonym (VäldigtVanligt)

Det här verkar vara väldigt vanligt faktiskt. Vi pratade några män runt 30 på jobbet och det är många som undrar hur man ska hitta någon. Det är jävligt svårt idag.

• Anonym (abc)

Sådana här trådar är roliga. För dom visar verkligen skillnaden mellan män och kvinnor. Skulle en ratad kvinna göra en sådan här tråd hade hon fått tusen inlägg om att män är ytliga, hon är en queen som inte behöver förändra något och hon är värd en man precis som hon är. 

• Anonym (Fortsätt vända!)
    Anonym (abc) skrev 2025-10-14 17:29:46 följande:

Sådana här trådar är roliga. För dom visar verkligen skillnaden mellan män och kvinnor. Skulle en ratad kvinna göra en sådan här tråd hade hon fått tusen inlägg om att män är ytliga, hon är en queen som inte behöver förändra något och hon är värd en man precis som hon är. 

Ok, så skulle kvinnor reagera menar du på  en kvinna som är 40 år och aldrig haft en pojkvän.

Men när du ändå vänder på det, vad tror du män anser om en 40 årig kvinna som aldrig haft en pojkvän?
    Skulle män tycka att det är skumt och skulle män vilja dejta en sådan kvinna?

Ts ord ovan som vänds till 40 årig kvinna istället.
    Vad tror du män anser om en sådan kvinna?

Vad tror du män tänker om män som är 40 år och aldrig haft en flickvän?
    Kvinnor tycker att en kvinna som aldrig haft en pojkvän vid 40 år är en queen skriver du.
    Hyllar även män då män som aldrig haft en flickvän?

Hyllar man det egna könet dvs män hyllar män och kvinnor hyllar kvinnor?
    Eller menar du att män även hyllar kvinnor men kvinnor hyllar inte män?

Hur tänker du?
  • Anonym (abc)
    Anonym (Fortsätt vända!) skrev 2025-10-14 17:41:50 följande:
    Ok, så skulle kvinnor reagera menar du på  en kvinna som är 40 år och aldrig haft en pojkvän.

Men när du ändå vänder på det, vad tror du män anser om en 40 årig kvinna som aldrig haft en pojkvän?
    Skulle män tycka att det är skumt och skulle män vilja dejta en sådan kvinna?

Ts ord ovan som vänds till 40 årig kvinna istället.
    Vad tror du män anser om en sådan kvinna?

Vad tror du män tänker om män som är 40 år och aldrig haft en flickvän?
    Kvinnor tycker att en kvinna som aldrig haft en pojkvän vid 40 år är en queen skriver du.
    Hyllar även män då män som aldrig haft en flickvän?

Hyllar man det egna könet dvs män hyllar män och kvinnor hyllar kvinnor?
    Eller menar du att män även hyllar kvinnor men kvinnor hyllar inte män?

Hur tänker du?
    Jag tänker att män får råd som att "pull yourself up by the boostrap" medans kvinnor är offer.
  • Anonym (Fortsätt vända!)
    Anonym (abc) skrev 2025-10-14 17:55:43 följande:
    Jag tänker att män får råd som att "pull yourself up by the boostrap" medans kvinnor är offer.
    Fast nu svarade du ju inte på frågan.

Vänd på det, vad anser män om en kvinna som är 40 år och aldrig haft en pojkvän?
    Tycker män att det är skumt och vill dom dejta en sådan kvinna?

Vad anser män om män som vid 40 år aldrig haft en flickvän?

Du skriver bara vad kvinnor anser om män och kvinnor som aldrig haft en pojk resp flickvän.

Då kan du väl svara på vad du anser män tycker om kvinnor resp män vid 40 års ålder som inte haft en flick resp pojkvän.

Eftersom du skriver vad kvinnor tycker vore det intressant att om du kunde skriva vad du anser att män tycker.

Du måste ju ha en tanke om män anser när du vet vad kvinnor anser.
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?