• Surkräm

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

• Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?
  • Anonym (Moll)
    Surkräm skrev 2025-08-11 17:20:41 följande:
    Det undrar jag också. Har börjat kolla lite på plastikoperationer faktiskt.
    Anonym (Moll) skrev 2025-08-11 17:09:04 följande:

Så du har haft ett liv utan flickvän och mått prima. Varför förstår du då att den här fiktiva flickvännen och din depression är två helt orelaterade saker? Varför startar du en tråd ens om du mår relativt bra? Skulle gissa att du startar en tråd på familjeliv för att du vill ha sympatier. Så kan man gräva djupare. Varför vill du ha sympatier? Får det dig att må bättre? Svaret är ja.

Resultatet blir det motsatta. Din känsla av offermentalitet förstärks. Ja, jag sa ordet. Det kan vara nog svårt att komma ut från då en offermentalitet har sitt eget psykologiska spektrum. Det är antagligen ingen terapeut som sagt det till dig då det också skapar en distans utan försöker få dig att hantera symptomen. Om du är intresserad så kan du läsa mer och förhoppningsvis ta dig ut från spiralen innan du sjunker djupare ned. Steg ett är att sluta fiska efter sympatier och motsatsen till sympatier på familjeliv. Båda bidrar till ett sämre mående hos dig.

Ja och nu börjar jag till åren och ser hur människor omkring mig skaffar partner, barn och hittar på saker på semestern och allt möjligt. Jag vill också uppleva iallafall något av detta. 

Nu lämnar jag denna tråd då det som ni skriver inte kommer någon vart. Får fundera på hur jag ska göra framöver.
    Bra där! Försök att inte starta några nya heller.
  • Anonym (D)
    Mandel skrev 2025-08-11 15:46:27 följande:
    Är verkligen sunt förnuft och inte vara en sluskig soffpotatis så svårt att nå upp till att det klassas som höga krav?
    Hur vet du hur TS lever sitt liv? Det enda vi vet är att han vill ha en flickvän, är nedstämd och att han har ett jobb. Jag tror han skrev någonstans att han var välvårdad också. 
  • Anonym (TSKnas)
    Surkräm skrev 2025-08-11 17:20:41 följande:
    Har börjat kolla lite på plastikoperationer faktiskt.
    Anonym (Moll) skrev 2025-08-11 17:09:04 följande:

Så du har haft ett liv utan flickvän och mått prima. Varför förstår du då att den här fiktiva flickvännen och din depression är två helt orelaterade saker? Varför startar du en tråd ens om du mår relativt bra? Skulle gissa att du startar en tråd på familjeliv för att du vill ha sympatier. Så kan man gräva djupare. Varför vill du ha sympatier? Får det dig att må bättre? Svaret är ja.

Resultatet blir det motsatta. Din känsla av offermentalitet förstärks. Ja, jag sa ordet. Det kan vara nog svårt att komma ut från då en offermentalitet har sitt eget psykologiska spektrum. Det är antagligen ingen terapeut som sagt det till dig då det också skapar en distans utan försöker få dig att hantera symptomen. Om du är intresserad så kan du läsa mer och förhoppningsvis ta dig ut från spiralen innan du sjunker djupare ned. Steg ett är att sluta fiska efter sympatier och motsatsen till sympatier på familjeliv. Båda bidrar till ett sämre mående hos dig.

Du kollar på plastikoperationer, men du går inte ens på gymmet för att förbättra kroppen. Jag tycker att det är märkligt faktiskt. Det känns inte som att du gör allt för att ändra din situation direkt. Du gör inte ens det enklaste.
  • Anonym (C)
    Anonym (TSKnas) skrev 2025-08-11 18:02:51 följande:
    Du kollar på plastikoperationer, men du går inte ens på gymmet för att förbättra kroppen. Jag tycker att det är märkligt faktiskt. Det känns inte som att du gör allt för att ändra din situation direkt. Du gör inte ens det enklaste.
    TS har i många trådar fått svar på vad som behövs men han vill uppenbarligen inte göra något. Att han ens funderar över plastikoperation visar bara i vilken förnekelse han befinner sig i.
  • Anonym (TSKnas)
    Anonym (C) skrev 2025-08-11 20:32:23 följande:
    TS har i många trådar fått svar på vad som behövs men han vill uppenbarligen inte göra något. Att han ens funderar över plastikoperation visar bara i vilken förnekelse han befinner sig i.
    Ja, verkligen!
  • Mandel
    Anonym (D) skrev 2025-08-11 17:45:26 följande:
    Hur vet du hur TS lever sitt liv? Det enda vi vet är att han vill ha en flickvän, är nedstämd och att han har ett jobb. Jag tror han skrev någonstans att han var välvårdad också. 

Istället för att ta tag i sig själv så skriver/säger män ofta att kvinnor har alldeles för höga krav.
    När man frågar männen om vad de menar med höga krav så svaras det oftast att kvinnor kräver snygga, långa, vältränade rika män och varje gång protesterar mängder av kvinnor att det inte alls kräver det utan det räcker med att vara vettig/normal och hur kan det vara ett högt krav?
    Det var det jag vände mig mot.
    Avskyr kommentaren att kvinnor har för höga krav.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Sak samma)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-08-09 23:10:17 följande:
    Du läste kanske inte ett av mina tidigare inlägg, men jag gav upp för sex år sedan. 20 år sökande utan att det hade lett till en träff ens. Jag överlät det åt ödet och har inte sökt aktivt sedan dess.

Men vaf... Så jäkla svårt ska det väl ändå inte vara att få till en dejt om du aktivt tagit initiativ och inte framstått som en jäkla galning? På 20 år lär man sig mycket.

När jag (som är snubbe för övrigt) testade Tinder tog det mig totalt 15 minuter innan jag hade matchat med en tjej och fått en dejt inbokad som bar av några dagar senare. Då är jag jäkla kass på Tinder ska jag tillägga...

Prova nya metoder och plattformar. Om inget funkar, gå bara ut på stan och fråga 100 slumpmässigt valda tjejer som de vill ta en fika. Vill du ha en riktig icebreaker, leta upp nån kupong á la "två kaffe för priset av en" och säg att du tänkte använda den men bara behöver en kaffe så hon kan få den andra. Förr eller senare kommer du få napp och det absolut värsta som kan hända är att ni har en oskyldig fika ihop. Win-win.

• Anonym (Beror)
    Mandel skrev 2025-08-12 15:32:09 följande:

Istället för att ta tag i sig själv så skriver/säger män ofta att kvinnor har alldeles för höga krav.
    När man frågar männen om vad de menar med höga krav så svaras det oftast att kvinnor kräver snygga, långa, vältränade rika män och varje gång protesterar mängder av kvinnor att det inte alls kräver det utan det räcker med att vara vettig/normal och hur kan det vara ett högt krav?

Bara ett fåtal kvinnor i min bekantskapskrets har män som är långa, relativt rika och vältränade samt snygga, De flesta har män med alldagliga utseenden och som är låg- eller medelinkomsttagare.

Dessa män som gnäller om höga krav borde gå ut och studera olika par istället för att bara fabulera utifrån egna stereotypa uppfattningar framför skärmen.
  • Anonym (Fake plastic tree)
    Mandel skrev 2025-08-12 15:32:09 följande:

Sanningen är att alla verkar ha högre krav nuförtiden, och alla är ytligare än nånsin.
  • Anonym (Fake plastic tree)
    Anonym (Beror) skrev 2025-08-15 08:53:09 följande:
    Bara ett fåtal kvinnor i min bekantskapskrets har män som är långa, relativt rika och vältränade samt snygga, De flesta har män med alldagliga utseenden och som är låg- eller medelinkomsttagare.

Dessa män som gnäller om höga krav borde gå ut och studera olika par istället för att bara fabulera utifrån egna stereotypa uppfattningar framför skärmen.
    Stämmer. Fast det kan möjligen bero på att dom varit par under längre tid. Folk har blivit ytligare,kallare och mer utseendefixerade.
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?