• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Anonym (anonym2026)
    Annpor skrev 2025-09-12 19:19:18 följande:

Ett år av försök och idag fick jag vad jag tyckte en svag svag svag skugga på mitt gravtest. 9 dagar efter ägglossning. Hoppas att det verkligen är något som växer fram och att det inte är så ett spökstreck. Tycker mig ändå se något? Aldrig fått några streck förut som varit fejk, så hoppas verkligen. Någon annan med erfarenheter?

La inte ens till mig på BIM listan denna månad, har liksom gett upp hoppet efter att ha varit med i varje tråd i en månad. 😅

Jag ser också, även om det är svagt! Har det blivit tydligare även efter den tiden man ska vänta? Och är du erfaren att testa med just det märket? Är ju tidigt för att testa så förhoppningsvis blir det starkare om någon dag.

När jag var gravid dök det upp ett svagt streck efter kontrolltiden (äl+10), råkade se det när jag skulle slänga testet någon timme senare. Köpte cbs tidiga digitala och fick positivt. Håller tummarna för dig :)
  • Rumpetrollet
    Annpor skrev 2025-09-12 19:19:18 följande:

Ett år av försök och idag fick jag vad jag tyckte en svag svag svag skugga på mitt gravtest. 9 dagar efter ägglossning. Hoppas att det verkligen är något som växer fram och att det inte är så ett spökstreck. Tycker mig ändå se något? Aldrig fått några streck förut som varit fejk, så hoppas verkligen. Någon annan med erfarenheter?

La inte ens till mig på BIM listan denna månad, har liksom gett upp hoppet efter att ha varit med i varje tråd i en månad. 😅

Åh jag hoppas så mycket på att det är en graviditet! Det borde få vara eran tur! 
  • Annasandra

Grattis till alla ni som plussat!! Bim-2 idag och fick ett minus på stickan, kommer inte mensen inom 5 dagar så tar jag ett nytt, men jag tror inte att det kommer visa något annat än postivit då.

Ses i oktober tråden! ❤️

• Miniblomma

Låg för tjugo minuter sedan klarvaken på mage för att jag vaknat av riktig halsbränna som slår till så fort jag vänder mig på rygg. Brukar väldigt sällan ha halsbränna eller mensvärk mer än en timme innan mensen. Nu känner jag molvärk sedan 20-tiden utan blod och brösten börjar bli något mer ömma än innan. Mensen skulle ha kommit i torsdags, så jag tänkte att om jag inte vaknar till mensen tar jag ett test. Har i övrigt inte haft några symtom utöver de vanliga i lutealfasen.

Testet var tokblankt när jag testade äl + 11 med vanligt RFSU så förhoppningarna var inte höga och jag vet hur ledsen jag blir när det så tydligt är helt vitt. Grät i duschen för några dagar sedan för att ingenting hänt ännu. 
    Blev till slut kissnödig 02:30 och kunde fortfarande inte sova, så jag gick ändå upp och tog ett test och jag tror fortfarande knappt mina ögon. Det blev direkt TVÅ STRECK. Sjätte försöket gillt! Är på äl + 18 nu.

Sambon sover sött i sovrummet intill och här sitter jag fortfarande på toan och stirrar på testet. Håller verkligen alla tummar för alla era andra att ni får era plus snart!

• Anonym (anonym2026)
    Miniblomma skrev 2025-09-13 02:56:52 följande:

Låg för tjugo minuter sedan klarvaken på mage för att jag vaknat av riktig halsbränna som slår till så fort jag vänder mig på rygg. Brukar väldigt sällan ha halsbränna eller mensvärk mer än en timme innan mensen. Nu känner jag molvärk sedan 20-tiden utan blod och brösten börjar bli något mer ömma än innan. Mensen skulle ha kommit i torsdags, så jag tänkte att om jag inte vaknar till mensen tar jag ett test. Har i övrigt inte haft några symtom utöver de vanliga i lutealfasen.

Testet var tokblankt när jag testade äl + 11 med vanligt RFSU så förhoppningarna var inte höga och jag vet hur ledsen jag blir när det så tydligt är helt vitt. Grät i duschen för några dagar sedan för att ingenting hänt ännu. Blev till slut kissnödig 02:30 och kunde fortfarande inte sova, så jag gick ändå upp och tog ett test och jag tror fortfarande knappt mina ögon. Det blev direkt TVÅ STRECK. Sjätte försöket gillt! Är på äl + 18 nu.

Sambon sover sött i sovrummet intill och här sitter jag fortfarande på toan och stirrar på testet. Håller verkligen alla tummar för alla era andra att ni får era plus snart!

Grattis!! <3
  • Juliflicka
    Jag hinner med en till 💪🏼

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9 
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    anonym2026 - 19/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Juliflicka - 27/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • Granen123
    Miniblomma skrev 2025-09-13 02:56:52 följande:

Testet var tokblankt när jag testade äl + 11 med vanligt RFSU så förhoppningarna var inte höga och jag vet hur ledsen jag blir när det så tydligt är helt vitt. Grät i duschen för några dagar sedan för att ingenting hänt ännu. Blev till slut kissnödig 02:30 och kunde fortfarande inte sova, så jag gick ändå upp och tog ett test och jag tror fortfarande knappt mina ögon. Det blev direkt TVÅ STRECK. Sjätte försöket gillt! Är på äl + 18 nu.

Stort grattis 😍 jag tog precis ett test äl +12 (om jag nu hade ägglossning 1 september, men natural cykel tror att jag hade torsdag 4 september så då är det bara ÄL+9?.). Visade blankt. Ditt inlägg gav ändå lite hopp om att det inte behöver vara helt kört :) Borde få mensen här i början av kommande veckan, inställd på måndag men vi får se..får se om jag tar ett nytt test imorgon eller om jag helt enkelt inväntar mensen istället.  
  • Anonym (anonym2026)

Någon med erfarenhet av LH-testning (och ev tempning) vid ägglossning samtidigt som man är sjuk?

Jag kan inte lita på min temp just nu pga sjuk och ätit alvedon flera dagar. Tog ett ägglossningstest imorse som inte är positivt, dock starkare än i tisdags... Är inte konsekvent med LH-test eftersom jag aldrig lyckats få ett positivt test, men hade ändå förväntat mig ett svagare resultat. Blir därför fundersam på om min ägglossning har förskjutits pga sjukdom? Är inte direkt dödssjuk och blev sjuk efter förväntad ägglossning så tycker inte ägglossningen borde bli störd.

Jag har haft en temphöjning men dagarna efter är temperaturerna lägre, så kan inte veta säkert att ägglossningen har skett. Även haft ägglossningssymtom men det är ju individuellt om de uppstår före/efter ägglossning så kan inte heller lita på det, och det är också för tidigt för att LH-testet ska ge utslag på HCG.

Vore kul att höra om någon har erfarenhet att dela med sig av.

• Granen123

Mitt gravtest imorse var negativt, dessa bilder är tagna efter tidsintervallen. Så det ska ju räknas som ogiltigt? 

Enligt mina beräkningar av fertilt sekret och positivt ÄL-test så borde jag vara ÄL+12 idag. Men enligt NC är det ÄL+9 då NC beräknade min ägglossning till fyra dagar efter positivt ÄL-test?  

Vill ändå dela med mig av bilderna. Är det någon som ser något på dessa trots att bilderna är tagna efter giltiga tidsspannet. Är det någon som haft negativt inom giltigt testtid, för att några minuter senare eventuellt bli svagt svagt positivt och det visade sig vara en graviditet? 
  • lollip0p
    Jag hoppar in här jag också 😊

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9 
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖