• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Nanathalie

Då så. Då är 8dpo här och plusset lyser i sin frånvaro. Så deppigt. Jag har ju plussat på 8dpo tidigare. Ska försöka att inte tappa hoppet än. Sakta sakta försvinner hoppet och orken att faktiskt fortsätta försöka. Känslan att jag fick utskrivet progesteron för att förhindra kommande missfall och istället blir jag inte gravid över huvud taget. 5 månader sedan mitt kemiska och 7 sedan mitt ma. Nu börjar det kännas som om det faktiskt inte kommer att gå. Kan inte hjälpa att känna så. Men vi får hoppas att plusset överraskar mig innan jag kastar in handduken. 😔❤️

• isa94

Tycker mig också se något! 
    Läste att du haft ett X, vill bara dela med mig kring att jag hade ett X 2018 där man plockade bort min vänstra äggledare, 2019 föddes vår första son, sedan 2021 fick vi vår dotter. Nu har vi börjat resan för en tredje. ❤️ 

Hoppas verkligen sträcket blir starkare snart! ❤️ 

Granen123 skrev 2025-09-13 09:08:04 följande:

Mitt gravtest imorse var negativt, dessa bilder är tagna efter tidsintervallen. Så det ska ju räknas som ogiltigt? 

Enligt mina beräkningar av fertilt sekret och positivt ÄL-test så borde jag vara ÄL+12 idag. Men enligt NC är det ÄL+9 då NC beräknade min ägglossning till fyra dagar efter positivt ÄL-test?  

Vill ändå dela med mig av bilderna. Är det någon som ser något på dessa trots att bilderna är tagna efter giltiga tidsspannet. Är det någon som haft negativt inom giltigt testtid, för att några minuter senare eventuellt bli svagt svagt positivt och det visade sig vara en graviditet? 
  • Granen123
    isa94 skrev 2025-09-13 19:24:39 följande:

Tycker mig också se något! 
    Läste att du haft ett X, vill bara dela med mig kring att jag hade ett X 2018 där man plockade bort min vänstra äggledare, 2019 föddes vår första son, sedan 2021 fick vi vår dotter. Nu har vi börjat resan för en tredje. ❤️ 

Hoppas verkligen sträcket blir starkare snart! ❤️ 

Tack snälla för att du delar ❤️ Det ger mig hopp. Försökte ni länge aktivt innan det tog sig efter operation? Tack för peppen och håller tummarna för era trea kommer snart också 🥰
  • Granen123
    Miniblomma skrev 2025-09-13 17:15:51 följande:
    Granen123 skrev 2025-09-13 09:08:04 följande:

Mitt gravtest imorse var negativt, dessa bilder är tagna efter tidsintervallen. Så det ska ju räknas som ogiltigt? 

Enligt mina beräkningar av fertilt sekret och positivt ÄL-test så borde jag vara ÄL+12 idag. Men enligt NC är det ÄL+9 då NC beräknade min ägglossning till fyra dagar efter positivt ÄL-test?  

Vill ändå dela med mig av bilderna. Är det någon som ser något på dessa trots att bilderna är tagna efter giltiga tidsspannet. Är det någon som haft negativt inom giltigt testtid, för att några minuter senare eventuellt bli svagt svagt positivt och det visade sig vara en graviditet? 

Det är bevisligen verkligen inte kört, även om det känns som att alla runtomkring plussar äl + 10! Jag har också hört andra säga att de visat sig vara gravida när testet visat linje efter tiden, så det är ingen omöjlighet. Tycker också att streck syns där. När jag tittat till mina i slutändan negativa test efter en stund har de fortfarande varit helblanka i alla fall. Det jag testade äl + 11 slängde jag efter en kvart kanske och såg inget alls som sagt - och som man letar när man vill att det ska vara två streck. Det och noll symtom och inte så tydliga tecken på äl som vanligtvis gjorde detta plus till en riktig överraskning!

Jag har följt dig i tidigare tråd och läst om ditt kämpande med X:et, så jag håller tummarna lite extra för att turen denna gång ska vara på din sida och att du får ett säkert plus snart. Det blir din tur till slut!

Tack för att du delar med dig ❤️ jag håller med, det känns som att alla plussar äl+10, därför känns det ganska kört? men hoppet är det sista som överger en. 

Känns ändå hoppfullt att läsa om andra som har plussat senare än äl+10. 

Tack för omtanken och stort grattis igen  🙏🏻❤️

• Vallmo93
    Annpor skrev 2025-09-13 11:54:08 följande:
    Gick av nattpass imorse och bara fick en stark känsla av att jag var helt säker på att jag är gravid, kände det i hela mitr inre, som ett lugn som lagt sig över hela mig. Mina pms symtom kändes inte heller längre som pms symtom, utan en annorlunda form av ömmande bröst tog vid. Tog ett test i morse och ja, nu syns det utan filter, det där strecket vi alla längtar efter. Kan inte tro det, är så väldigt glad. Vi som fått remiss skickad IGÅR för IVF, och så plussar vi idag? Äntligen är det på riktigt vår tur. Vår fina pojke i himlen ska få bli storebror. 🥺????🌈 
    Ibland är resan lång, men kom ihåg att alla nedslående besked varje månad för er närmare ert plus. Det har stärkt mig varje månad att tänka så- och nu är det helt plötsligt sant. 
    Kram från Norrland
    Ikväll blir det Champagne, eller ja, läs Champis! 
    Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 ➖
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 ➖
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    anonym2026 - 19/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    lollip0p - 22/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Juliflicka - 27/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9 

Åh stort grattis! Så glad att få komma in och läsa detta ❤️ känns som man följts åt lite i alla bim-trådar, så är så fint att du ville dela med dig
  • Anonym (Ardna)

Men åh, stort grattis 🥹🥹 Äntligen, så glad att det är er tur 😭❤️❤️❤️ Vilken glad nyhet 😍😍😍
    Vår första blev också plus precis innan ivf, en sån vändning efter att man laddat upp för att börja den resan 🙏 

Gick av nattpass imorse och bara fick en stark känsla av att jag var helt säker på att jag är gravid, kände det i hela mitr inre, som ett lugn som lagt sig över hela mig. Mina pms symtom kändes inte heller längre som pms symtom, utan en annorlunda form av ömmande bröst tog vid. Tog ett test i morse och ja, nu syns det utan filter, det där strecket vi alla längtar efter. Kan inte tro det, är så väldigt glad. Vi som fått remiss skickad IGÅR för IVF, och så plussar vi idag? Äntligen är det på riktigt vår tur. Vår fina pojke i himlen ska få bli storebror. 🥺????🌈 
    Ibland är resan lång, men kom ihåg att alla nedslående besked varje månad för er närmare ert plus. Det har stärkt mig varje månad att tänka så- och nu är det helt plötsligt sant. 
    Kram från Norrland

• isa94
    Granen123 skrev 2025-09-13 19:41:24 följande:
    Tack snälla för att du delar ❤️ Det ger mig hopp. Försökte ni länge aktivt innan det tog sig efter operation? Tack för peppen och håller tummarna för era trea kommer snart också 🥰
     Nej, det fick faktiskt snabbt, en mens sen plussade vi. ❤️ 
    De som var på gynakuten sa att man kunde försöka direkt efter första mens, men sen en barnmorska jag träffade sa typ?oj, man bör vänta xx länge, kommer inte ihåg hur länge hon Sa? men jag litade på den som gjort operationen, 
    Allt gick bra och han är pigg och frisk. ❤️ 
  • Anonym (Lily96)
    Kram från Norrland
    Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 ➖
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    anonym2026 - 19/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    lollip0p - 22/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Juliflicka - 27/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9 

Stort stort grattis fina Annpor! Blir så glad för er skull! 😭❤️ Fint att du hade den känslan - och att det stämde! Kanske var det storebror som vakar över er och ville trygga dig att en liten är på gång?🥰 Hur berättade du för din partner eller var din partner med när du plussade? 
  • Anonym (anonym2026)
    Nanathalie skrev 2025-09-13 18:28:30 följande:

Då så. Då är 8dpo här och plusset lyser i sin frånvaro. Så deppigt. Jag har ju plussat på 8dpo tidigare. Ska försöka att inte tappa hoppet än. Sakta sakta försvinner hoppet och orken att faktiskt fortsätta försöka. Känslan att jag fick utskrivet progesteron för att förhindra kommande missfall och istället blir jag inte gravid över huvud taget. 5 månader sedan mitt kemiska och 7 sedan mitt ma. Nu börjar det kännas som om det faktiskt inte kommer att gå. Kan inte hjälpa att känna så. Men vi får hoppas att plusset överraskar mig innan jag kastar in handduken. 😔❤️

Tappa inte hoppet än <3 8 dpo är väldigt tidigt även om du fått positivt då tidigare. Implantationsfönstret är inte stängt än, kroppen kanske bara behöver lite mer tid för att förbereda denna gången.
  • Anonym (anonym2026)
    Fick positivt ägglossningstest imorse så bim har förflyttats. NC har förutsett bim till 27/9, men jag tänker någon/några dag/ar senare med tanke på att min senaste cykel var oregelbunden (min normala lutealfas är 12-13 dagar, NC tror 10 dagar pga senaste cykeln). Uppdaterar mitt datum enligt NC i alla fall och hoppas att mensen inte dyker upp oavsett :)

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Rumpetrollet - 9/9