• Anonym (000anonym)

Distansförhållande

Hej! En kille som jag har gemensamma bekanta med har börjat skriva och har planer på att träffas problemet är bara att han bor i Småland och jag bor i Uppland. Han valde att flytta ner till Småland pga av jobb men han kommer hem ibland och hälsar på sin familj. Jag har inte körkort så ska jag åka till honom så får jag åka tåg i ca 4 timmar. Hur ska man göra när man ses, kan man ta en fika på stan och sen kanske bjuda med honom hem till mig och sova över om det känns bra ? Vi kommer troligtvis att ligga med varandra när vi ses eller iaf ligga nån gång i framtiden vill bara att det inte blir ett ons men hur ska vi hinna träffas när vi bor flera timmar från varandra jag vill träffa honom iaf 1 gång i månaden om vi ska börja dejta seriöst sen och prata facetime och så när man inte träffas. Funkar det att dejta på distans ?? Jag gillar verkligen den här killen och vill inte att det blir skit vill ge det här en chans

• Svar på tråden Distansförhållande
  • Anonym (Hmm..,,,)

Vet han om att du bor på ett hem/boende? Kommer du kunna bo med någon/sambo om du skulle träffa någon där tycke uppstår från båda håll eller är detta boende ett "krav" för att du ska klara att sköta ditt liv och hem?

Hoppas ni får möjlighet att träffas på riktigt så snart som möjligt. 

Och ingen svartsjuka nu ts Drömmer så kommer det nog gå bättre denna gång {#emotions_dlg.flower}

• Krocko
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-29 10:06:07 följande:
    Ja ok då ber jag om ursäkt jag tolkade din kommentar som ironisk.
    Ingen fara! Nej jag var inte ironisk, det är inte lätt att hitta kärleken men jag håller mina tummar att detta blir mycket bättre och att det är en fin kille du hittat Hjärta
  • Anonym (Å)
    Anonym (r) skrev 2025-08-29 10:16:10 följande:
    Den "andra" var inte en skitstövel. Haha.
    Jasså?
  • Anonym (r)
    Anonym (Å) skrev 2025-08-29 10:34:30 följande:
    Jasså?
    De som tror det har tydligt inte läst inläggen.
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Hmm..,,,) skrev 2025-08-29 10:20:10 följande:

Vet han om att du bor på ett hem/boende? Kommer du kunna bo med någon/sambo om du skulle träffa någon där tycke uppstår från båda håll eller är detta boende ett "krav" för att du ska klara att sköta ditt liv och hem?

Hoppas ni får möjlighet att träffas på riktigt så snart som möjligt. 

Och ingen svartsjuka nu ts Drömmer så kommer det nog gå bättre denna gång {#emotions_dlg.flower}

Nä vet inte om vi har pratat om det än men han vet att jag har funktionshinder och han har själv funktionshinder. Tyvärr så får man inte ha sambo på boendet tror jag eller jag vet några personer som bor tillsammans som har funktionshinder som bor på gruppboende men vet inte riktigt reglerna på mitt boende måste prata med chefen och boendesamordnaren först om det. Men det borde nog inte vara några problem om man skulle ansöka om det eftersom han också har diagnoser. Dock är det inte aktuellt just nu vi har inte ens träffat varandra nån gång och jag känner lite att jag vet inte om jag vill vara sambo kanske kan tänka mig att vara särbo. Jag behöver få vara ifred och ha mina intressen ibland och han har ju sina intressen som tar mycket tid också. Kanske är jag som är knäpp men det känns nästan som att man blir besatt av en person när man är förälskad iaf känner jag så men tror det har med min Asperger att göra att det blir som ett specialintresse. Jag är nog väldigt svartvit när jag tänker och har alltid varit. Om jag gillar nåt så gillar jag det jättemycket och om jag inte gillar nåt så gillar jag det inte alls och brukar känna rätt fort om jag gillar nåt/någon eller inte och brukar inte ändra mig.
    Ja jag hoppas verkligen vi kan ses snart ☺️.
  • Anonym (000anonym)
    Krocko skrev 2025-08-29 10:23:18 följande:
    Ingen fara! Nej jag var inte ironisk, det är inte lätt att hitta kärleken men jag håller mina tummar att detta blir mycket bättre och att det är en fin kille du hittat Hjärta
    Tack 🥰
  • Anonym (Hmm..,,,)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-29 11:39:41 följande:
    Nä vet inte om vi har pratat om det än men han vet att jag har funktionshinder och han har själv funktionshinder. Tyvärr så får man inte ha sambo på boendet tror jag eller jag vet några personer som bor tillsammans som har funktionshinder som bor på gruppboende men vet inte riktigt reglerna på mitt boende måste prata med chefen och boendesamordnaren först om det. Men det borde nog inte vara några problem om man skulle ansöka om det eftersom han också har diagnoser. Dock är det inte aktuellt just nu vi har inte ens träffat varandra nån gång och jag känner lite att jag vet inte om jag vill vara sambo kanske kan tänka mig att vara särbo. Jag behöver få vara ifred och ha mina intressen ibland och han har ju sina intressen som tar mycket tid också. Kanske är jag som är knäpp men det känns nästan som att man blir besatt av en person när man är förälskad iaf känner jag så men tror det har med min Asperger att göra att det blir som ett specialintresse. Jag är nog väldigt svartvit när jag tänker och har alltid varit. Om jag gillar nåt så gillar jag det jättemycket och om jag inte gillar nåt så gillar jag det inte alls och brukar känna rätt fort om jag gillar nåt/någon eller inte och brukar inte ändra mig.
    Ja jag hoppas verkligen vi kan ses snart ☺️.
    Det sista du skriver är precis sån som jag är. Saker är världens bästa någonsin eller det absolut värsta jag nånsin varit med om. Finns inget däremellan utan antingen bäst eller sämst....haha Skrattande

Jag har haft diagnosen borderline tidigare, är dock "frisk" sen många år. Men det svart-vita tänkandet kommer jag alltid ha kvar.

Du resonerar klokt när det gäller boende.  Särbo funkar jättebra, särskilt om man inte har gemensamma barn tycker jag.

Lycka till!
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Hmm..,,,) skrev 2025-08-29 12:18:57 följande:
    Det sista du skriver är precis sån som jag är. Saker är världens bästa någonsin eller det absolut värsta jag nånsin varit med om. Finns inget däremellan utan antingen bäst eller sämst....haha Skrattande

Jag har haft diagnosen borderline tidigare, är dock "frisk" sen många år. Men det svart-vita tänkandet kommer jag alltid ha kvar.

Du resonerar klokt när det gäller boende.  Särbo funkar jättebra, särskilt om man inte har gemensamma barn tycker jag.

Lycka till!
    Ok , jag tror inte jag har borderline men Asperger och borderline kanske har vissa likheter.
  • Anonym (000anonym)

Vilken är den bästa tiden att höra av sig ?

Han jobbar oftast  vardagar 16-22, Lördag 12-22
    Söndag 12-21. Antar att han är på jobbet en stund innan öppning och en stund efter stängning eftersom han är chef. Han är chef på restaurang.

Jag skrev ikväll och frågade vad han gjorde, han skrev bara "jobbar" , jag förstod att han jobbade då så tänkte innan att det inte var så stor idé att höra av sig men jag chansade och hörde av mig iaf. Det kanske är lite positivt att han svarade iaf fast han jobbade. Jag  vill höra av mig men jag vågar inte vara för på och höra av mig för mycket för då kanske han tröttnar på mig  får väl kanske vänta och se om han hör av sig själv senare. Om man jobbar på restaurang brukar man vara ledig nån gång i veckan då eller jobbar man varje dag ? Har inte koll riktigt på när han jobbar vet bara att han jobbar ganska så mycket. Om han är chef kan han ta ledigt någon helg då eller måste han alltid vara på jobbet då ? Jag förstår att det är mest folk på kvällar och helger så det är säkert extra mycket på jobbet då.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Distansförhållande