• Anonym (000anonym)

Distansförhållande

Hej! En kille som jag har gemensamma bekanta med har börjat skriva och har planer på att träffas problemet är bara att han bor i Småland och jag bor i Uppland. Han valde att flytta ner till Småland pga av jobb men han kommer hem ibland och hälsar på sin familj. Jag har inte körkort så ska jag åka till honom så får jag åka tåg i ca 4 timmar. Hur ska man göra när man ses, kan man ta en fika på stan och sen kanske bjuda med honom hem till mig och sova över om det känns bra ? Vi kommer troligtvis att ligga med varandra när vi ses eller iaf ligga nån gång i framtiden vill bara att det inte blir ett ons men hur ska vi hinna träffas när vi bor flera timmar från varandra jag vill träffa honom iaf 1 gång i månaden om vi ska börja dejta seriöst sen och prata facetime och så när man inte träffas. Funkar det att dejta på distans ?? Jag gillar verkligen den här killen och vill inte att det blir skit vill ge det här en chans

• Svar på tråden Distansförhållande
  • Anonym (.)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-31 20:34:08 följande:
    Ja det känns som att det går då långsamt har absolut inget tålamod alls, vi bara träffas nu helst igår. Jo det kan jag väl göra tror dock han vill att jag sover hos honom om jag hälsar på. Ja jag kan tåget ner till honom men då får jag nog åka ner mitt på dagen från mig och då är jag inte där förrän på kvällen och han brukar jobba på kvällarna så då får vi ses isåfall dagen efter på förmiddagen eller mitt på dagen innan han börjar jobba om inte han är ledig

Trodde det var 4 timmar bor, eller minns jag fel då?

Jag tänker att det faktiskt inte spelar någon roll om han vill att du ska sova hos honom eller inte. Eller såklart kul om han känner så, men det är ju någon ni båda ska vara bekväma att göra. 
    Just första gången är ju lite speciellt. jag hade verkligen inte velat känna mig pressad till det första gången utan hade velat  haft något rum bokat. Sen kan man ju se hur det går och hur man känner när man ses, men då har man i alla fall möjligheten där.

Jo, tänker såklart att det får planeras in när han är ledig.

• Anonym (000anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-09-02 08:48:47 följande:

Trodde det var 4 timmar bor, eller minns jag fel då?

Jag tänker att det faktiskt inte spelar någon roll om han vill att du ska sova hos honom eller inte. Eller såklart kul om han känner så, men det är ju någon ni båda ska vara bekväma att göra. 
    Just första gången är ju lite speciellt. jag hade verkligen inte velat känna mig pressad till det första gången utan hade velat  haft något rum bokat. Sen kan man ju se hur det går och hur man känner när man ses, men då har man i alla fall möjligheten där.

Jo, tänker såklart att det får planeras in när han är ledig.

Nej han bor 6 h från mig  men han är från Uppsala och har familj i Uppsala. Han valde att flytta ner pga av jobb. Jag vill sova med honom också men han bor inneboende hos en person så man får väl tänka på att inte låta så mycket ,vet inte riktigt hur stort rum han har men vet att lägenheten är en trea så hyr han ett rum av en äldre kvinna. Vill inte störa tanten men man vill mysa lite.
  • Anonym (.)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-09-02 11:44:47 följande:
    Nej han bor 6 h från mig  men han är från Uppsala och har familj i Uppsala. Han valde att flytta ner pga av jobb. Jag vill sova med honom också men han bor inneboende hos en person så man får väl tänka på att inte låta så mycket ,vet inte riktigt hur stort rum han har men vet att lägenheten är en trea så hyr han ett rum av en äldre kvinna. Vill inte störa tanten men man vill mysa lite.

I ett sånt läge är det kanske bättre att ni bokar hotellrum. 

Och om du åker dit kan du ändå vara där vid 14-16 tiden, och då har ni ju kvällen där. Och om ni vill sova tillsammans så kan ni ju göra det. Annars går säger godnatt och sover på vara ett håll. 

Och så har ni hela förmiddagen innan han ska börja jobba om det nu inte finns så han har 2 lediga dagar på rad.

Jag bara presenterar ett alternativ till att vänta tills han kommer till Uppsala. 

• Anonym (r)

Hur hittar "du" bara inneboende där du måste skriva om att vara tyst...???

• Anonym (Mycket märkligt)
    Anonym (r) skrev 2025-09-02 21:46:36 följande:

Precis min tanke. Mycket märkligt.
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (r) skrev 2025-09-02 21:46:36 följande:

Va ? Ja man får väl visa hänsyn till personen som han hyr ett rum av ? Hon vill väl inte höra om vi har sex t.ex man får visa lite respekt 
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Mycket märkligt) skrev 2025-09-02 22:04:28 följande:
    Precis min tanke. Mycket märkligt.
    Vad är det som är märkligt? Det är många personer som hyr ett rum hos någon annan och ja jag vet att det inte är hans partner som han bor med
    Anonym (000anonym) skrev 2025-09-02 22:26:30 följande:
    Vad är det som är märkligt? Det är många personer som hyr ett rum hos någon annan och ja jag vet att det inte är hans partner som han bor med
    Du har chattat med två män i rad nu som är inneboende. Jo, det är ovanligt i den åldern. Det är märkligt.

Du skriver två gånger om att vara tyst under sex. Ni har inte setts. Det är märkligt. Du har inte fått en inbjudan. Det är inget du behöver fundera över just nu.

Så dubbelmärkligt skulle jag säga.
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Mycket märkligt) skrev 2025-09-02 22:34:13 följande:
    Du har chattat med två män i rad nu som är inneboende. Jo, det är ovanligt i den åldern. Det är märkligt.

Du skriver två gånger om att vara tyst under sex. Ni har inte setts. Det är märkligt. Du har inte fått en inbjudan. Det är inget du behöver fundera över just nu.

Så dubbelmärkligt skulle jag säga.
    Lägenheter kanske är dyra men du kanske är miljonär eller ?! Vi har skrivit i typ några veckor och han har jättemycket på sitt jobb som chef nu dessutom bor han 6 h bort vad är det du inte förstår ?! Han kanske inte bara kan ta ledigt från jobbet hursomhelst det krävs lite planering innan vi kan träffas 
    Anonym (000anonym) skrev 2025-09-02 23:26:19 följande:
    Lägenheter kanske är dyra men du kanske är miljonär eller ?! Vi har skrivit i typ några veckor och han har jättemycket på sitt jobb som chef nu dessutom bor han 6 h bort vad är det du inte förstår ?! Han kanske inte bara kan ta ledigt från jobbet hursomhelst det krävs lite planering innan vi kan träffas 
    Det jag inte förstår är att du för andra gången sitter och oroar dig över att stöna när du inte träffat någon av männen ifråga. Och att du hittat två inneboende. En chef som jobbar så mycket borde ha råd med egen bostad i Småland.

Och ja, det är jag faktiskt. Inte direkt ensam om det i Sverige.
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Mycket märkligt) skrev 2025-09-02 23:44:20 följande:
    Det jag inte förstår är att du för andra gången sitter och oroar dig över att stöna när du inte träffat någon av männen ifråga. Och att du hittat två inneboende. En chef som jobbar så mycket borde ha råd med egen bostad i Småland.

Och ja, det är jag faktiskt. Inte direkt ensam om det i Sverige.
    Jo jag vill stöna och njuta av sex men man för väl för i helvete visa lite respekt för sina grannar eller skulle du vilja höra när dina grannar är högljudda när dom har sex ?! Jaha kul för dig då 
  • Anonym (Hmm..,,,)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-09-02 23:56:30 följande:
    Jo jag vill stöna och njuta av sex men man för väl för i helvete visa lite respekt för sina grannar eller skulle du vilja höra när dina grannar är högljudda när dom har sex ?! Jaha kul för dig då 
    Det är inte DET som är märkligt utan att du hittar 2 vuxna män som är inneboende.  DET är väldigt ovanligt för vuxna män med heltidsjobb. Jag är inte miljonär, lever på existensminimum just nu men egen lägenhet har jag. Hyr bostad i 1:a hand.

Det andra som är extremt märkligt att du nu för andra gången pratar om att ha sex med män du aldrig har träffat och inte ens varit i närheten av att träffa!

Är det nån typ sexsida du hittar dessa män på? Där det är självklart att enbart träffas för att ha sex och inget annat?
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Hmm..,,,) skrev 2025-09-03 07:06:29 följande:
    Det är inte DET som är märkligt utan att du hittar 2 vuxna män som är inneboende.  DET är väldigt ovanligt för vuxna män med heltidsjobb. Jag är inte miljonär, lever på existensminimum just nu men egen lägenhet har jag. Hyr bostad i 1:a hand.

Det andra som är extremt märkligt att du nu för andra gången pratar om att ha sex med män du aldrig har träffat och inte ens varit i närheten av att träffa!

Är det nån typ sexsida du hittar dessa män på? Där det är självklart att enbart träffas för att ha sex och inget annat?
    Herregud.. han kanske väljer att spara pengar. Nej och vi har inte sagt att vi enbart kommer ha sex heller.
  • Anonym (000anonym)

Nu stängs denna diskussion ner orkar inte med människor som inte fattar nånting

• Anonym (Hmm..,,,)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-09-03 11:23:12 följande:
    Herregud.. han kanske väljer att spara pengar. Nej och vi har inte sagt att vi enbart kommer ha sex heller.
    Det är oftast dyrare att vara inneboende än att hyra egen lägenhet.  Lycka till oavsett. 
    Anonym (Hmm..,,,) skrev 2025-09-03 07:06:29 följande:

Tack, precis så. 
Svar på tråden Distansförhållande