• Anonym (000anonym)

Distansförhållande

Hej! En kille som jag har gemensamma bekanta med har börjat skriva och har planer på att träffas problemet är bara att han bor i Småland och jag bor i Uppland. Han valde att flytta ner till Småland pga av jobb men han kommer hem ibland och hälsar på sin familj. Jag har inte körkort så ska jag åka till honom så får jag åka tåg i ca 4 timmar. Hur ska man göra när man ses, kan man ta en fika på stan och sen kanske bjuda med honom hem till mig och sova över om det känns bra ? Vi kommer troligtvis att ligga med varandra när vi ses eller iaf ligga nån gång i framtiden vill bara att det inte blir ett ons men hur ska vi hinna träffas när vi bor flera timmar från varandra jag vill träffa honom iaf 1 gång i månaden om vi ska börja dejta seriöst sen och prata facetime och så när man inte träffas. Funkar det att dejta på distans ?? Jag gillar verkligen den här killen och vill inte att det blir skit vill ge det här en chans

• Svar på tråden Distansförhållande
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Rosie) skrev 2025-08-24 16:21:35 följande:
    Jag och min man hade långdistans i fyra år. Vi bodde dessutom i olika länder och kunde inte ses särskilt ofta, men det är klart att vi ofta hade sex när vi väl sågs. Men grejen var ju att vi hade sex för att vi älskade varandra och VILLE ha sex. Det fanns ju inget tvång, och det var ju ingen katastrof om jag råkade ha mens precis när vi sågs. Man kan ju ändå mysa och ha det trevligt tillsammans och vår relation var ju mer än bara sex. Skulle aldrig dejta nån som enbart såg mig som ett hål, liksom. Hade min man börjat gnälla pga att vi inte kunde ha sex hade vi såklart aldrig gift oss. 
    Nej det är ju klart att jag vill att vi gör andra saker också inte bara har sex men det kanske blir mycket så i början när man börjar dejta vi är ju attraherade av varandra och vill ligga men vill ju såklart rs promenader,kolls film, lsgs mat ihop ,plocka svamp m.m ihop också ☺️
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (r) skrev 2025-08-24 16:23:37 följande:
    Klart du kan!
    Vad menar du att jag kan ?? Att jag kan fråga om han kan ta ledigt från jobbet ?
  • Tow2Mater
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-24 16:30:14 följande:
    Nej det är ju klart att jag vill att vi gör andra saker också inte bara har sex men det kanske blir mycket så i början när man börjar dejta vi är ju attraherade av varandra och vill ligga men vill ju såklart rs promenader,kolls film, lsgs mat ihop ,plocka svamp m.m ihop också ☺️
    Gilar han skogspromenader?
  • Anonym (Planering)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-24 16:14:48 följande:
    Ja men jag har min familj och mina vänner i Uppsala och har min lägenhet i Uppsala. Känner ingen förutom han där nere. Nej det har jag väl inte sagt ?? Men jag måste väl få säga att jag vill att vi träffas åtminstone en gång i månaden eller varannan månad om vi ska börja dejta ??
    Fortfarande, du kan ju åka direkt fredag och hem måndag morgon tex. Både jag och distanskärleken jobbar, när vi ses åker den ena på fredagen och hem söndag eftermiddag. Oftast är det jag som åker till honom, är då hos honom från typ kl 17 på fredag till kl 15 på söndag. Nu när det varit lov har det hänt att jag åkt hem måndag morgon istället eftersom barnen varit hos sin pappa så jag inte behövt passa att vara hemma när de kommer hem. 

Du skyller på att du inte kan åka ner till honom för att du har vänner och familj i din stad. Du kan ju lika gärna söka jobb från hans stad. Släkt och vänner jobbar väl ändå på dagarna så de kan du ju inte träffa iaf på vardagar.

För mig låter det som att du vill hitta anledningar till att inte börja träffa denna person även om ni är attraherade av varandra. 
  • Anonym (000anonym)
    Tow2Mater skrev 2025-08-24 16:32:12 följande:
    Gilar han skogspromenader?
    Ja ☺️🍄?????🌲🍁
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Planering) skrev 2025-08-24 20:09:17 följande:
    Fortfarande, du kan ju åka direkt fredag och hem måndag morgon tex. Både jag och distanskärleken jobbar, när vi ses åker den ena på fredagen och hem söndag eftermiddag. Oftast är det jag som åker till honom, är då hos honom från typ kl 17 på fredag till kl 15 på söndag. Nu när det varit lov har det hänt att jag åkt hem måndag morgon istället eftersom barnen varit hos sin pappa så jag inte behövt passa att vara hemma när de kommer hem. 

Du skyller på att du inte kan åka ner till honom för att du har vänner och familj i din stad. Du kan ju lika gärna söka jobb från hans stad. Släkt och vänner jobbar väl ändå på dagarna så de kan du ju inte träffa iaf på vardagar.

För mig låter det som att du vill hitta anledningar till att inte börja träffa denna person även om ni är attraherade av varandra. 
    Ja det kan jag ju göra men han jobbar fredag 16-22, lördag 12-22 , sön 12-21 han jobbar på restaurang så det är mycket gäster på helgen och kvällarna vi kan annars träffas på morgonen och förmiddagen innan han börjar jobba men han jobbar nästan varje dag är nästan orolig att han blir utbränd snart så mycket som han jobbar 😟 jag gillar honom jättemycket önskar dock om vi börjar dejta seriöst och vi dejtar ett tag att han flyttar tillbaka till Uppsala igen det hade varit lite enklare att träffas då 
  • Anonym (000anonym)

Men jag kräver såklart inte att han flyttar tillbaka nu och inte sen heller vill man ska kanske det går att lösa att träffas iaf 🥰

• Anonym (Planering)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-24 21:26:51 följande:
    Ja det kan jag ju göra men han jobbar fredag 16-22, lördag 12-22 , sön 12-21 han jobbar på restaurang så det är mycket gäster på helgen och kvällarna vi kan annars träffas på morgonen och förmiddagen innan han börjar jobba men han jobbar nästan varje dag är nästan orolig att han blir utbränd snart så mycket som han jobbar 😟 jag gillar honom jättemycket önskar dock om vi börjar dejta seriöst och vi dejtar ett tag att han flyttar tillbaka till Uppsala igen det hade varit lite enklare att träffas då 
    Tja, då finns det ju andra dagar han är ledig, eller hur? Du är ju ändå arbetslös för tillfället så för din del spelar det ju ingen roll när du är där nere. Om han jobbar varje dag så har han ändå ingen tid för en relation eftersom skulle partnern jobba normala arbetstider så skulle man ju aldrig ses. 
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Planering) skrev 2025-08-24 22:00:41 följande:
    Tja, då finns det ju andra dagar han är ledig, eller hur? Du är ju ändå arbetslös för tillfället så för din del spelar det ju ingen roll när du är där nere. Om han jobbar varje dag så har han ändå ingen tid för en relation eftersom skulle partnern jobba normala arbetstider så skulle man ju aldrig ses. 
    Ja vi får väl försöka träffas nånting när han är ledig och passa på träffas några dagar när vi väl träffas 
  • Anonym (Se upp)

Jag har dejtat en man,  över ett år
    2.5h timmes resväg med bil
    Det är såklart mindre än 4h men ändå.
    Det gick utmärkt 
    Vi sågs i perioder ofta kunde bli helgen,  en övernattning på onsdag (bägge kunde arbeta på distans) och sen helgen igen 

Det som jag borde varit mycket mer uppmärksam på var hur han fungerade i vardagen. 
    Som person 
    Det märktes liksom inte av så tydligt när man till 90% sågs helger och under ledighet.
    Och när man ses så pass "sällan " så tar det lång tid att lära känna varandra ordentligt 

Han var och är en fin person men med ett otroligt kontrollbehov (inte över personer) tvångstankar och pedant samt extremt lättstressad
    Och kunde bara fokusera på en sak åt gången 
    När ett barn tog studenten så hördes vi i princip inte på 2 v för han höll på med förberedelser 
    Avskydde lögner (vem gör inte det såklart) men allt som misstämde var lögn 
    Tex om jag sa att jag hade föräldramöte ons om två veckor, sen visade det sig att jag mindes fel,det var torsdag 
    Då hade jag ljugit

Allt sammantaget gjorde att jag inte kunde se en seriös framtid och det gjorde ont att jag inte såg dessa drag tidigare, för jag hann verkligen bli så kär

Svar på tråden Distansförhållande