Anonym (000anonym) skrev 2025-08-25 14:01:01 följande:
Ja jo jag det kan jag väl göra men vet inte vad jag ska göra i hans lägenhet hela eftermiddagen och kvällen när han jobbar, han är inneboende hos en person också som äger lägenheten. Blir ju dock lika jobbigt för mig om jag ska åka ner till honom och ta tåg och buss så det nog lika mycket trafik för båda två. Men förhoppningsvis kan vi nog träffas nånting i höst eller vinter det löser sig på nåt sätt. Vet inte hur seriös han är heller vet att han var sambo med en person i ca 1 år det verkade som att dom gjorde slut i mars i år , han flyttade ner i oktober förra året men dom var skrivna på samma adress tills i april i år men han säger att han är singel och att han vill träffa mig. Vill ta det lugnt men känner ändå att jag vill dejta seriöst och inte bara vara kk.
Ja nu är det inte trafiken jag menade. Om han ju jobbar nästan varje dag, och du är arbetslös, så har du ju mycket mer tid för att kunna resa utan att det påverkar på samma sätt.
Medan om han jobbar så mycket så ska han på sin lediga tid, som faktiskt är till lite för att återhämta sig och så, ska hålla på med tåg och bussar och så för att kunna träffa dig. First off så blir det mindre tid för er att ses. För du har möjlighet att åka medan han jobbat och möta upp när han slutar, medan han måste vänta tills han slutat och då resa. Menar inte att du alltid ska resa, men du har bättre förutsättningar eftersom du är arbetslös så har du bara ledig tid, vilket innebär att det kommer bli mindre påfrestande för dig än för honom att resa.
Kan tillägga att restaurangbranschen är rätt så jäkla tuff att jobba inom vansinnigt högt tempo och på fötterna typ hela dagen
Ang vad du ska göra så får du väl ha med dig en bok, eller jobba på tv eller sticka ut på stan en sväng eller något. Är ju bara att du är i hans rum om du inte är bekväm att vara i resten av lägenheten.
Och detta säger jag inte för att vara elak, utan vill bara lyfta en sak som du kanske inte hör själv, men du säger att du vill att ni ska vara seriös, men det känns som du lägger väldigt mycket på honom och vad han ska göra. Du vill helst inte behöva resa, utan det kan likväl han göra (trots att du har tidsmässigt bättre förutsättningar) och du vill inte behöva flytta för du har familj och vänner där du är. Då är frågan om det är så klokt att inleda något, om du inte är villig att tillmötesgå i saker. Ställ dig själv frågan här, hur mycket det värt för dig att träffa honom? vad är du villig att ge avkall på?