• Anonym (000anonym)

Distansförhållande

Hej! En kille som jag har gemensamma bekanta med har börjat skriva och har planer på att träffas problemet är bara att han bor i Småland och jag bor i Uppland. Han valde att flytta ner till Småland pga av jobb men han kommer hem ibland och hälsar på sin familj. Jag har inte körkort så ska jag åka till honom så får jag åka tåg i ca 4 timmar. Hur ska man göra när man ses, kan man ta en fika på stan och sen kanske bjuda med honom hem till mig och sova över om det känns bra ? Vi kommer troligtvis att ligga med varandra när vi ses eller iaf ligga nån gång i framtiden vill bara att det inte blir ett ons men hur ska vi hinna träffas när vi bor flera timmar från varandra jag vill träffa honom iaf 1 gång i månaden om vi ska börja dejta seriöst sen och prata facetime och så när man inte träffas. Funkar det att dejta på distans ?? Jag gillar verkligen den här killen och vill inte att det blir skit vill ge det här en chans

• Svar på tråden Distansförhållande
  • Anonym (.)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-31 19:55:24 följande:
    Ok ja jag får fråga honom när vi kan höras och så.
    Ja jo jag får väl lugna ner mig lite.
    Ja jag tänkte att han kanske skulle hälsa på sina föräldrar och syskon i jul och att han skulle åka till Uppsala då men vi har inte pratat nåt om jul än vi har inte ens pratat om när vi ska träffas bara att vi vill träffa varandra och vill inte tjata på honom heller om att träffas för vet att han har mycket på sitt jobb. Nja vi skrev lite i maj sen hade vi ingen kontakt i juni, juli och sen hörde han av sig till mig på messenger för ca 2 veckor sen. Jag hoppas vi kan träffas nån gång i höst eller i vinter iaf. Får fråga han igen när han kan träffas och se vad han säger.

Ahh, jag hade förstått det som ni haft mer kontakt och längre, så ja, då tror jag absolut du ska ta det lugnt om det bara är senaste två veckorna. Och ja, eftersom han har sitt jobb och du är arbetslös så är det nog absolut klokt att han får flagga för när han kan. 
    Jag förstår också att det känns långsammare för dig än för honom. Jag vet själv hur det kändes när jag och mitt ex körde igång. Jag var sjukskriven hela och han jobba halvtid och hade barn och så, så visst gick tiden my let långsammare för mig. Framförallt när man är lite sådär nyförälskad så kan det vara svårt att lägga band på sig själv lite. 

Men under förutsättningarna att du är arbetslös och han jobbar, så är frågan om du haft möjlighet att åka dit bara över en natt? Boka in på hotell så inte pressen finns att nu ska sova tillsammans?

Nu vet jag inte hur du har det utifrån din situation. Jag förstod det som att du bor på boende? Så vet inte hur du fixat att åka iväg så?
    För annars så borde du rent tekniskt kunnat åka ner, och så kan ni ta en tur i någon park innan ni käkar på restaurang och sen går på bio, bara för att ta ett exempel.
    Då behöver ni inte vänta på att han ska hem en hel helg. 
    Det jag mest menar där är att du har tiden att avvara, så att ni bor långt ifrån varandra behöver egentligen inte hindra er från att ses bara en snabbis egentlige. 

• Anonym (000anonym)

Lite konstigt att vi inte har träffats nån gång tidigare när vi har gemensamma bekanta vi har nog alltid varit intresserade av varandra dock men det är först nu som det är mer seriöst och som vi har pratat om att träffas 

• Anonym (000anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-08-31 20:22:32 följande:

Ahh, jag hade förstått det som ni haft mer kontakt och längre, så ja, då tror jag absolut du ska ta det lugnt om det bara är senaste två veckorna. Och ja, eftersom han har sitt jobb och du är arbetslös så är det nog absolut klokt att han får flagga för när han kan. 
    Jag förstår också att det känns långsammare för dig än för honom. Jag vet själv hur det kändes när jag och mitt ex körde igång. Jag var sjukskriven hela och han jobba halvtid och hade barn och så, så visst gick tiden my let långsammare för mig. Framförallt när man är lite sådär nyförälskad så kan det vara svårt att lägga band på sig själv lite. 

Men under förutsättningarna att du är arbetslös och han jobbar, så är frågan om du haft möjlighet att åka dit bara över en natt? Boka in på hotell så inte pressen finns att nu ska sova tillsammans?

Nu vet jag inte hur du har det utifrån din situation. Jag förstod det som att du bor på boende? Så vet inte hur du fixat att åka iväg så?
    För annars så borde du rent tekniskt kunnat åka ner, och så kan ni ta en tur i någon park innan ni käkar på restaurang och sen går på bio, bara för att ta ett exempel.
    Då behöver ni inte vänta på att han ska hem en hel helg. 
    Det jag mest menar där är att du har tiden att avvara, så att ni bor långt ifrån varandra behöver egentligen inte hindra er från att ses bara en snabbis egentlige. 

Ja det känns som att det går då långsamt har absolut inget tålamod alls, vi bara träffas nu helst igår. Jo det kan jag väl göra tror dock han vill att jag sover hos honom om jag hälsar på. Ja jag kan tåget ner till honom men då får jag nog åka ner mitt på dagen från mig och då är jag inte där förrän på kvällen och han brukar jobba på kvällarna så då får vi ses isåfall dagen efter på förmiddagen eller mitt på dagen innan han börjar jobba om inte han är ledig
  • Anonym (.)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-31 20:26:10 följande:

Lite konstigt att vi inte har träffats nån gång tidigare när vi har gemensamma bekanta vi har nog alltid varit intresserade av varandra dock men det är först nu som det är mer seriöst och som vi har pratat om att träffas 

Är ju ändå svårt att avgöra just om ni inte har träffat, för oavsett hur många gemensamma vänner ni har eller hur trevligt det är att prata så är det ändå ingen garanti att det känns ?rätt? när ni väl ses. 
    Det är lite därför jag råder dig att ändå ta det lite lugnt, jag och inte bygga upp för mycket i tankarna, som kanske inte alls matchar hur det känns irl. 

Men som sagt, en ?dagatur? för ett par timmar tillsammans för att få det verifierat kanske inte är ett dumt sätt att spendera en dag?

• Anonym (.)

Eller så är det bara jag som själv hellre velar veta så snabbt som möjligt istället för att vänta
    månader innan jag fick bekräftat om känslorna verkligen är äkta, eller bara något min hjäna fantiserar ihop ☺️
    Men bara för att jag känner så, så betyder inte det att det är så för dig. 

• Anonym (000anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-08-31 20:37:34 följande:

Är ju ändå svårt att avgöra just om ni inte har träffat, för oavsett hur många gemensamma vänner ni har eller hur trevligt det är att prata så är det ändå ingen garanti att det känns ?rätt? när ni väl ses. 
    Det är lite därför jag råder dig att ändå ta det lite lugnt, jag och inte bygga upp för mycket i tankarna, som kanske inte alls matchar hur det känns irl. 

Men som sagt, en ?dagatur? för ett par timmar tillsammans för att få det verifierat kanske inte är ett dumt sätt att spendera en dag?

Ja vi får se hur det blir försöker ta det lugnt och ha tålamod hoppas på att träffas nåt i höst iaf 
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-08-31 20:45:11 följande:

Eller så är det bara jag som själv hellre velar veta så snabbt som möjligt istället för att vänta
    månader innan jag fick bekräftat om känslorna verkligen är äkta, eller bara något min hjäna fantiserar ihop ☺️
    Men bara för att jag känner så, så betyder inte det att det är så för dig. 

Jag tror han har känslor för mig och jag har känslor för honom också eller ja vi är iaf väldigt intresserade och attraherade av varandra hoppas på nåt seriöst iaf men vi får se hur det blir i framtiden har ingen brådska det får gå långsamt
  • Anonym (Hmm..,,,)

Känner du till nånting om den här killen? Eller är det mer som med den förra att ni byter nakenbilder, dickpics och mest pratar sex?

För i så fall förstår jag varför du redan i ts tänker att ni kommer ligga om ni träffas = inget seriöst från nåt håll.

Så det blir nog nåt ONS i bästa fall...

• Anonym (000anonym)
    Anonym (Hmm..,,,) skrev 2025-09-01 09:09:26 följande:

Känner du till nånting om den här killen? Eller är det mer som med den förra att ni byter nakenbilder, dickpics och mest pratar sex?

För i så fall förstår jag varför du redan i ts tänker att ni kommer ligga om ni träffas = inget seriöst från nåt håll.

Så det blir nog nåt ONS i bästa fall
     jag vet en hel del om den här killen för att jag känner honom lite privat och för att vi har gemensamma vänner. Vi får se vad som händer.

• Anonym (000anonym)

Förstår iaf att vi tyvärr inte kommer kunna träffas så ofta så pga av hans jobb och avståndet mellan oss men inte så mycket att göra åt just nu, hoppas iaf att vi kan träffas flera gånger det får löser sig nog på nåt sätt 

Svar på tråden Distansförhållande