Anonym (000anonym) skrev 2025-08-31 19:55:24 följande:
Ok ja jag får fråga honom när vi kan höras och så.
Ja jo jag får väl lugna ner mig lite.
Ja jag tänkte att han kanske skulle hälsa på sina föräldrar och syskon i jul och att han skulle åka till Uppsala då men vi har inte pratat nåt om jul än vi har inte ens pratat om när vi ska träffas bara att vi vill träffa varandra och vill inte tjata på honom heller om att träffas för vet att han har mycket på sitt jobb. Nja vi skrev lite i maj sen hade vi ingen kontakt i juni, juli och sen hörde han av sig till mig på messenger för ca 2 veckor sen. Jag hoppas vi kan träffas nån gång i höst eller i vinter iaf. Får fråga han igen när han kan träffas och se vad han säger.
Ahh, jag hade förstått det som ni haft mer kontakt och längre, så ja, då tror jag absolut du ska ta det lugnt om det bara är senaste två veckorna. Och ja, eftersom han har sitt jobb och du är arbetslös så är det nog absolut klokt att han får flagga för när han kan.
Jag förstår också att det känns långsammare för dig än för honom. Jag vet själv hur det kändes när jag och mitt ex körde igång. Jag var sjukskriven hela och han jobba halvtid och hade barn och så, så visst gick tiden my let långsammare för mig. Framförallt när man är lite sådär nyförälskad så kan det vara svårt att lägga band på sig själv lite.
Men under förutsättningarna att du är arbetslös och han jobbar, så är frågan om du haft möjlighet att åka dit bara över en natt? Boka in på hotell så inte pressen finns att nu ska sova tillsammans?
Nu vet jag inte hur du har det utifrån din situation. Jag förstod det som att du bor på boende? Så vet inte hur du fixat att åka iväg så?
För annars så borde du rent tekniskt kunnat åka ner, och så kan ni ta en tur i någon park innan ni käkar på restaurang och sen går på bio, bara för att ta ett exempel.
Då behöver ni inte vänta på att han ska hem en hel helg.
Det jag mest menar där är att du har tiden att avvara, så att ni bor långt ifrån varandra behöver egentligen inte hindra er från att ses bara en snabbis egentlige.