• Anonym (000anonym)

Distansförhållande

Hej! En kille som jag har gemensamma bekanta med har börjat skriva och har planer på att träffas problemet är bara att han bor i Småland och jag bor i Uppland. Han valde att flytta ner till Småland pga av jobb men han kommer hem ibland och hälsar på sin familj. Jag har inte körkort så ska jag åka till honom så får jag åka tåg i ca 4 timmar. Hur ska man göra när man ses, kan man ta en fika på stan och sen kanske bjuda med honom hem till mig och sova över om det känns bra ? Vi kommer troligtvis att ligga med varandra när vi ses eller iaf ligga nån gång i framtiden vill bara att det inte blir ett ons men hur ska vi hinna träffas när vi bor flera timmar från varandra jag vill träffa honom iaf 1 gång i månaden om vi ska börja dejta seriöst sen och prata facetime och så när man inte träffas. Funkar det att dejta på distans ?? Jag gillar verkligen den här killen och vill inte att det blir skit vill ge det här en chans

• Svar på tråden Distansförhållande
  • Anonym (.)
    Anonymsjundraåttionio009 skrev 2025-08-27 21:10:35 följande:

Känner att vi funkar på liknande sätt också för han har adhd och lätt autism och jag har add och lätt autism så vi förstår varandra och det känns skönt har nog insett att det aldrig kommer funka för mig att dejta en "normal" kille  behöver träffa nån som accepterar mig och mina diagnoser som jag är och som förstår varför jag t.ex tycker det jobbigt med ögonkontakt och plötsliga förändringar och så

Därmed kanske ännu viktigare att inte överraska så, om det inte är att du vet att han är okej med överrakningar, för där blir det just det, något oväntat, en plötslig förändring.
  • Anonym (?)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-27 18:58:05 följande:
    Nä kanske inte men han kanske blir jätteglad att jag hälsar på honom ? Men det är nog bäst att planera först 😅
    Är du kille ?

Det finns en kille här som skriver då om sina killar som han åker oinbjuden till. Slutar oftast med kaos och han blir sexuellt utnyttjad 
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (?) skrev 2025-08-27 21:34:46 följande:
    Är du kille ?

Det finns en kille här som skriver då om sina killar som han åker oinbjuden till. Slutar oftast med kaos och han blir sexuellt utnyttjad 
    Nej jag är en kvinna ☺️.
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-08-27 21:20:20 följande:
    Därmed kanske ännu viktigare att inte överraska så, om det inte är att du vet att han är okej med överrakningar, för där blir det just det, något oväntat, en plötslig förändring.
    Nej vi har inte pratat om överraskningar och förändringar och så jag tror dock han är mer spontan och lite impulsiv än mig jag behöver planera lite innan annars blir jag stressad och orolig men jag kan vara ganska impulsiv också men inte lika mycket 
  • Anonym (?)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-27 21:53:59 följande:
    Nej jag är en kvinna ☺️.
    Skönt. Det slutade aldrig bra för honom.

Erbjud dig att åka ner
  • Anonym (r)
    Anonymsjundraåttionio009 skrev 2025-08-27 21:10:35 följande:

Känner att vi funkar på liknande sätt också för han har adhd och lätt autism och jag har add och lätt autism så vi förstår varandra och det känns skönt har nog insett att det aldrig kommer funka för mig att dejta en "normal" kille  behöver träffa nån som accepterar mig och mina diagnoser som jag är och som förstår varför jag t.ex tycker det jobbigt med ögonkontakt och plötsliga förändringar och så

Är inte denna kille en plötslig förändring från förra veckan? honestly
  • Anonym (Mamma)

Jag vill bara påminna dig om TS, att du har lämnat ut väldigt mycket privat information om dig och killen. Det är enkelt för folk omkring er att förstå vem du och han är. Vill du att era släktingar och kompisar ska veta allt det här om dig, och i synnerhet honom? Är han ok med att tex få sina diagnoser outade på det här viset? 

• Anonym (Mamma)

Vet du om han har kontakt med fler tjejer, eller är det bara dig? Det är ju vanligt numera att skriva med några stycken samtidigt. 

• Anonym (000anonym)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-08-28 06:30:24 följande:

Jag vill bara påminna dig om TS, att du har lämnat ut väldigt mycket privat information om dig och killen. Det är enkelt för folk omkring er att förstå vem du och han är. Vill du att era släktingar och kompisar ska veta allt det här om dig, och i synnerhet honom? Är han ok med att tex få sina diagnoser outade på det här viset? 

Både han och jag är öppen på sociala medier om våra diagnoser 
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-08-28 06:32:43 följande:

Vet du om han har kontakt med fler tjejer, eller är det bara dig? Det är ju vanligt numera att skriva med några stycken samtidigt. 

Nej jag vet inte om han pratar med andra tjejer men jag tror inte det han verkar vara seriös. Vi har iaf pratat om att dejta seriöst .
Svar på tråden Distansförhållande