• Anonym (000anonym)

Distansförhållande

Hej! En kille som jag har gemensamma bekanta med har börjat skriva och har planer på att träffas problemet är bara att han bor i Småland och jag bor i Uppland. Han valde att flytta ner till Småland pga av jobb men han kommer hem ibland och hälsar på sin familj. Jag har inte körkort så ska jag åka till honom så får jag åka tåg i ca 4 timmar. Hur ska man göra när man ses, kan man ta en fika på stan och sen kanske bjuda med honom hem till mig och sova över om det känns bra ? Vi kommer troligtvis att ligga med varandra när vi ses eller iaf ligga nån gång i framtiden vill bara att det inte blir ett ons men hur ska vi hinna träffas när vi bor flera timmar från varandra jag vill träffa honom iaf 1 gång i månaden om vi ska börja dejta seriöst sen och prata facetime och så när man inte träffas. Funkar det att dejta på distans ?? Jag gillar verkligen den här killen och vill inte att det blir skit vill ge det här en chans

• Svar på tråden Distansförhållande
  • Anonym (G)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-22 17:47:00 följande:
    Ja jo kostar ju dock ganska mycket att bo på hotell några nätter jag har inte råd att bo på hotell om jag hälsar på honom iaf.. Jag kommer nog inte flytta till Småland iaf, jag känner ingen där och har inga vänner eller så där förutom honom 
    Om ni är tillsammans eller är på väg att bli det, så finns det väl ingen anledning att bo på hotell för dig? 

Det klart att om du är osäker kanske du kan ta in oå vandrarhem?
  • Anonym (000anonym)
    Tow2Mater skrev 2025-08-22 19:40:49 följande:

Vore du beredd att offra någonting for honom ? Inte flytta, knappt ta tåget som det låter - du vill han ska resa, inte betala hotel. Kan du tänka dig att ta korkort?

Jo jag kan ta tåget till honom och betala hotell
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-08-22 20:12:26 följande:

Ja, men om han ändå kommer hem ibland, och det är då ni ska ses, så har han ju redan någonstans att sova. 🛌 m han har föräldrarna där kan han ju säkert sova där. Då blir det inte någon press på att ni sia ha sex eller att han ska vara hela vistelsen hos dig. Och sen när ni väl kommit till det, så får ni ju skiftas om att vara åka  

Av andra skäl än bara avstånd har telefonsamtal och smsade varit en stor del i min senaste relation. Jag tycker faktiskt man klara mycket på det. Och då avskyr jag videosamtal, utan helt vanligt gammalt traditionellt samtal. Vi pratar ofta ett par timmar nästan varje kväll när vi inte ses eller jobbar. 

Det finns ingen som säger att ett förhållande måste vara si eller så, och ingen relation är den andra lik. För det som blir bäst för er, och skit i andras synpunkter på eran lösning. 

Ja man får väl försöka passa på att träffas kanske 2 dagar när man väl ses man kanske inte kan ses så ofta pga av hans jobb och avståndet mellan oss jag hade kunnat träffats när din helst för jag är arbetslös just nu
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (G) skrev 2025-08-22 21:11:23 följande:
    Om ni är tillsammans eller är på väg att bli det, så finns det väl ingen anledning att bo på hotell för dig? 

Det klart att om du är osäker kanske du kan ta in oå vandrarhem?
    Jo det är klart att jag sova med honom när vi träffas men vi har aldrig sovit ihop nån gång tidigare och vi har knappt träffats vi har bara skrivit lite på messenger och Snapchat och vi har flera gemensamma vänner och bekanta vill ta det lite lugnt i början 
  • Anonym (000anonym)

Hur ska man hinna träffas ?? Han jobbar ofta på eftermiddagar och kvällar nästan varje dag  men man kanske planera så han kan ta ledigt några dagar, han kan nog bestämma sitt schema lite som han vill eftersom han är chef. Han har sagt att han vill träffa mig och jag vill träffa honom också jag vet att han kommer hem till jul iaf men det är ju 4 månader dit vill träffas nåt snart eller i höst också inte bara skriva i all evighet 

• Anonym (000anonym)

Ni som har distansförhållande har ni sex och är intima när ni väl träffas ?? Jag förstår att man såklart inte bara har sex och myser man kan ju ta promenad, fika, picknick eller bara ta det lugnt men man saknar ju närhet om man inte har träffats på länge. Min mens krånglar dock och vet inte riktigt när den dyker upp om den gör det (jag har pcos så den är ganska oregelbunden och kommer inte varje månad) ska man planera in att träffas när man inte har mens? Jag känner mig ofräsch och äcklig när jag mens så vill helst inte ha sex då 

• Tow2Mater
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-24 15:44:51 följande:

Hur ska man hinna träffas ?? Han jobbar ofta på eftermiddagar och kvällar nästan varje dag  men man kanske planera så han kan ta ledigt några dagar, han kan nog bestämma sitt schema lite som han vill eftersom han är chef. Han har sagt att han vill träffa mig och jag vill träffa honom också jag vet att han kommer hem till jul iaf men det är ju 4 månader dit vill träffas nåt snart eller i höst också inte bara skriva i all evighet 

Men åk dit då? Du kan väl soka jobb även medan du är där ett par dagar?

Låter som du redan vill planera hans liv?
  • Anonym (000anonym)
    Tow2Mater skrev 2025-08-24 16:07:38 följande:
    Men åk dit då? Du kan väl soka jobb även medan du är där ett par dagar?

Låter som du redan vill planera hans liv?
    Ja men jag har min familj och mina vänner i Uppsala och har min lägenhet i Uppsala. Känner ingen förutom han där nere. Nej det har jag väl inte sagt ?? Men jag måste väl få säga att jag vill att vi träffas åtminstone en gång i månaden eller varannan månad om vi ska börja dejta ??
  • Anonym (Rosie)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-24 15:49:01 följande:

Ni som har distansförhållande har ni sex och är intima när ni väl träffas ?? Jag förstår att man såklart inte bara har sex och myser man kan ju ta promenad, fika, picknick eller bara ta det lugnt men man saknar ju närhet om man inte har träffats på länge. Min mens krånglar dock och vet inte riktigt när den dyker upp om den gör det (jag har pcos så den är ganska oregelbunden och kommer inte varje månad) ska man planera in att träffas när man inte har mens? Jag känner mig ofräsch och äcklig när jag mens så vill helst inte ha sex då 

Jag och min man hade långdistans i fyra år. Vi bodde dessutom i olika länder och kunde inte ses särskilt ofta, men det är klart att vi ofta hade sex när vi väl sågs. Men grejen var ju att vi hade sex för att vi älskade varandra och VILLE ha sex. Det fanns ju inget tvång, och det var ju ingen katastrof om jag råkade ha mens precis när vi sågs. Man kan ju ändå mysa och ha det trevligt tillsammans och vår relation var ju mer än bara sex. Skulle aldrig dejta nån som enbart såg mig som ett hål, liksom. Hade min man börjat gnälla pga att vi inte kunde ha sex hade vi såklart aldrig gift oss. 
  • Anonym (r)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-24 15:44:51 följande:

Klart du kan!
Svar på tråden Distansförhållande