• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-11 17:39:54 följande:

Den lag som finns är sexköpslagen. Du straffas om du köper sex. Du straffas inte om du säljer sex. Varför det är så kan du fundera på. 

I den bästa av världar hur skulle det vara då? En kommunal callgirl verksamhet för alla män som inte tar någon som helst ansvar för sin situation utan bara är en bekväm gnällig jävel? En meny att välja ifrån. Säker kan man söka bidrag för det också. Eller kanske ett högkostnadsskydd så det blir gratis när du betalat en maxsumma. Bedömt efter inkomst kanske. Det vore väl något? Har du någonsin ägnat en tanke åt kvinnas som ska ha sex med dig? Behöver hon ge sitt samtycke eller ska hon bara ställa upp? Vad gör det med den kvinnan på sikt? 

Din värld och optimala situation gissar jag ser rätt annorlunda ut jämfört med en hel massa. Din kvinnosyn och rättvisetänkande är faktiskt obehagligt. 

Det blir lättare att kunna tänka på andra personer när man inte har det sämre än andra personer. 

Brukar du tänka på personer som har bättre än dig för något och att du tror du kan anpassa sig till de personerna som har det bättre än dig själv?.

Eftersom man ska få ha sämre valmöjligheter än andra personer så kan man hoppas hitta någon med liknade problem fast hos andra könet. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-14 23:45:42 följande:

Alla som kan ha sex tar inte ansvar. Därför finns straffskalor för det. 

Du bara babblar. En mening i taget. Hur skulle det vara om du inte duckade för kärnan. I den bästa av världar, hur har du det då? Du bemödade dig inte att kommentera det. Var det liiiite för nära din tes? Vad får dig att tro och tycka att du ska ha en villig kvinna serverad på silverfat? Vad har du att erbjuda/tillföra. Ditt ansvar för situationen? Fattar du vad samtycke innebär i praktiken? 

Och om det handlar om att man ska erbjuda något och man ska ha ett ansvar. Det är väl inte bra om jag är lätt att få om man nu ska behöva anstränga sig för att få sex?
    Borde det inte finnas ett intresse i samhället då att man ska få vara en normal och vanlig person?

Om prostitution är något som är fel, borde inte det då innebära att man försöker se till att ingen person ska ha låga krav? 
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 16:17:25 följande:
    Och du erkänner nu att olika personer kan få sex utan att ta ansvar 
     Ej jag erkänner ingen. Ansvar ska båda lönen ta. Du får inte sex utan ansvar. Då TAR du sex och ska ställas inför lagen. 
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 16:24:46 följande:
    Så du skulle påstå att alla personer är ansvariga för allt?
    Att du snackar om ett ansvar talar för att du ser det som något naturligt att man ska ta ansvar för det här. 
    Du är alltid ansvarig för dina handlingar. Oavsett vad. Du kan inte lägga ansvaret på någon annan. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 18:47:40 följande:
     Ej jag erkänner ingen. Ansvar ska båda lönen ta. Du får inte sex utan ansvar. Då TAR du sex och ska ställas inför lagen. 
    Varför skrev du så här då?

"Alla som kan ha sex tar inte ansvar. Därför finns straffskalor för det."
    Du menade att de inte tar ett ansvar för att de ska inte våldta någon?
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 16:32:32 följande:
    Om det handlar om att man ska erbjuda något så borde det väl också gälla kvinnorna, att de ska behöva jobba lika hårt som det är för männen att få sex?
    Lika villkor för båda könen. Lägg av med ditt genussnack. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 18:49:11 följande:
    Du är alltid ansvarig för dina handlingar. Oavsett vad. Du kan inte lägga ansvaret på någon annan. 
    Du snackade om ansvar för att ha sex. Det är det som jag diskuterar om. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 18:50:45 följande:
    Lika villkor för båda könen. Lägg av med ditt genussnack. 
    Det låter som du själv snackar om genus när du säger att det ska vara lika villkor för båda könen. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 18:49:11 följande:
    Så det är okej om någon hypotetiskt exempelvis skulle säga att du har ett ansvar för freden i Gaza?

Att du snackar om att man ska ta ett ansvar så borde det handla om något som man kan ta ansvar för. 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 17:33:26 följande:
    Och eftersom du vill att man ska anstränga sig så kan man vilja att någon annan person ska göra det för att få ha någon relation med mig.

Eftersom du förväntar dig att man har sex och ska erbjuda något så kan man förvänta sig att man ska kunna göra det. 

Kvinnan ska få samma njutning som man själv får vid sexet. 
    Så någon annan måste anstränga sig för att få en relation med dig?
    Och gör ingen annan denna ansträngning så anstränger du dig inte heller?
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?