Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Gaza

Mentat skrev 2025-11-03 20:32:20 följande:
    Goddag, yxskaft.
    Svara på min fråga, tack.

Du tycker att folk ska "lära sig att acceptera" folkmord och etnisk rensning. Jag frågade dig om det gäller även judar. Vänligen svara på min fråga. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-11-03 21:07:01 följande:
    Nej, jag svarade på ditt inlägg #2298: "Ingen skulle acceptera att dödas, fördrivas, förtryckas och se sitt hem övertas av främmande bosättare." med exempel på några som gjort just det, accepterat att de krig de startade hade konsekvens och gått vidare. Tack vare det lever de nu i fred och frihet. Mitt svar hade absolut noll och intet att göra med Förintelsen.

Araberna startade krig 1948 och de och deras anhängare har i snart 80 år vägrat att acceptera konsekvenserna av att de förlorade det krig de startade. Om de hade gjort det hade de kunnat leva i fred. Tydligen vill de inte det, hatet mot att en judisk stat över huvud taget existerar verkar överväga. 
    Ja, jag skrev att "ingen skulle acceptera att dödas, fördrivas, förtryckas och se sitt hem övertas av främmande bosättare". Du förespråkade, mycket uppenbart, att palestinier ska göra det, dvs acceptera att dödas, fördrivas och förtryckas, men judar ska inte acceptera det? Är det korrekt?
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-11-03 21:40:17 följande:
    Jag förstår att det var snopet att jag kunde ge ett korrekt exempel ur verkligheten på hur man kan gå från situationen att ens folk dödas, fördrivs, förtrycks och drivs från sina hem till att leva i fred. Jag har inte sagt ett ord om varken judar eller palestinier.
    Jodå, det är uppenbart att du tyckte att palestinier ska acceptera att dödas och fördrivas. Du var ännu tydligare nu i din senaste kommentar.

Men ok, du påstår att jag tolkar dug fel...  så du menade egentlingen att palestinier inte ska acceptera att dödas, mördas och förtryckas? 
  • Anonym (Antiextremist)
    Även Tyskland tycker nu att Israel begår folkmord. Enligt en färsk opinionsundersökning från YouGov i september 2025 anser 62% av tyskarna att Israels militära insatser i Gaza utgör ett folkmord. Detta synsätt återfinns bland väljare över hela det politiska spektrumet: 60% inom CDU/CSU och hela 71% av socialdemokratiska SPD-väljare delar uppfattningen. Samtidigt har bilden av Israel försämrats kraftigt i Tyskland, två tredjedelar har numera en negativ eller delvis negativ syn på landet och endast 19% uttrycker en positiv uppfattning
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-11-04 11:49:24 följande:
    Ja då är saken avgjord då, ingen idé att ICJ och ICC utreder mera.
    Ibland, som i det här fallet, är det brutalt uppenbart att ett folkmord pågår, även innan en domstol hunnit samla bevis och fälla en juridisk dom. Det mänskliga lidandet talar sitt eget språk: massakrer, systematiska fördrivningar, blockader som svälter ut barn och sjukhus som bombas. Att kräva att världen ska vänta på en slutlig dom från Internationella brottmålsdomstolen innan man reagerar är att blunda för verkligheten.

Den juridiska prövningen är viktig för rättvisa, men den mänskliga moralen kan inte stå passiv under tiden. Folkmord identifieras inte bara genom paragrafer, utan genom mönster som känns igen: demonisering av en folkgrupp, avhumanisering i politisk retorik, avsiktlig förstörelse av civila liv. När dessa mönster upprepas framför våra ögon, behövs inte längre juridiska titlar för att förstå vad vi ser.
    Tystnaden och väntan har redan kostat för många liv.
  • Anonym (Antiextremist)

Och nu även de flesta judar i USA tycker att Israel begår krigsbrott och folkmord.

• Anonym (Antiextremist)
    Var är alla israelvänner som sa att Israel kommer sluta döda palesinier när Hamas släpper gisslan? De målade upp en sionistisk saga om moralisk konsekvens: Israel krigar för att rädda liv. Men verkligheten skar igenom som rakblad. Gisslan har släppts och Israel har fortsatt med att döda oskyldiga civila. För detta handlar inte om gisslan. Det handlar om att stjäla mark och utrota eller tvinga ut palestinier. Det handlar om att pressa ut palestinierna bit för bit tills ingenting återstår av Gaza, förutom ruiner, svält och tystnad.

De som upprepade frasen "bara Hamas lämnar gisslan så blir det fred" lät som parodier på sig själva, som en kör av Israelisk  propagandaekon som inte märkt att ett folkmord pågår tills allt är Israel. För varje gång de anklagade alla för judehat, började en ny Isrselisk offensiv, ett nytt område raderas bort från kartan och nya tusentals barn dödades.

Kriget tar inte slut med gisslan. Det tar slut först när Israels mål är uppnått, och det målet har aldrig varit fred, utan dominans och övertagande av alla palestinska områden.

• Anonym (Antiextremist)
    Nio IDF soldater våldtog en palestinier. De våldtog honom med ett järnrör. Det finns läckta videor som visar dessa grova övergrepp, vilket fått stor uppmärksamhet (annars skulle IDF aldrig ens reagerat). När dessa soldater skulle ställas inför rätta har det uppstått mycket starka protester från många israeler som menar att soldaterna är oskyldiga, att de har rätt att våldta och att de försvarar Israel. De protesterande israeler blev alltså inte förvånade eller besvikna över att IDF våldtar, utan de blev arga för att dessa soldater som våldtog skulle ställas inför rätta.

Men det här är inte ett enskillt fall. FN och människorättsorganisationer har samtidigt rapporterat om systematiska, utbredda övergrepp och tortyr mot palestinska fångar i israeliska anläggningar, inklusive våldtäkter och sexuellt våld, och kräver fulla och oberoende utredningar.

Världens mest OMORALISKA arme ska ha rätt att våldta. Vad tycker ni israelvänner om det här?

Den Israeliska chefsåklsgaren som läkte videon som visar våldtäkten har nu fängslats av Israel eftersom hon visade att våldtäkten ägde rum. Sjukt. Det är Israel.

youtube.com/shorts/NGVzXhQGrZE

• Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-11-06 22:45:07 följande:
    Synd du inte läser israelsika media, då hade du sett videon redan i augusti 2024. 
    Ja men, vad tycker du om det här? Världens mest OMORALISKA arme ska ha rätt att våldta. 

Den Israeliska chefsåklsgaren som läkte videon som visar våldtäkten har nu fängslats av Israel eftersom hon visade att våldtäkten ägde rum. Sjukt. Det är Israel. Tycker inte du det?
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-11-07 10:55:40 följande:

Så nu gör du antaganden om vad jag tycker om demokrati och vad som känns jobbigt, och kommer med mästrande, raljerande tips om vad jag ska fundera på och om hur riksdagens åsikter ändras. Ser att du tagit intryck av vissa av dina meningsfränder i denna tråd. 

Du skrev om var vi européer står i denna fråga. Som europé vänder jag mig mot att du uttalar dig å min och 744 millioner andras vägnar. 

Varken du eller jag måste förklara våra respektive ståndpunkter, men även om jag gör det hyser jag ringa förhoppningar om att riksdagen tar något större intryck. 

Hon har rätt. Du tror alltså inte på demokrati och att våra representanter representerar majoriteten?