Anonym (Lilly) skrev 2025-09-03 19:39:48 följande:
Om vårt barn blir allvarligt skadat, eller allvarligt sjukt ringer jag så klart 112. Men sen vill jag kontakta barnets pappa. Detsamma gäller om vårt hus brinner ner, eller hans sjuka och äldre föräldrar dör.
Jag vill inte ha kontaktuppgifter för att ringa i parti och mminut, utan för att ringa om något verkligt akut inträffar.
Anonym (Lilly) skrev 2025-09-03 19:42:27 följande:
Om något allvarligt inträffar när min man är på affärsresa, ringer jag först honom och om han inte svarar, hans arbetsgivare. Jag var själv med om att bli uppringd på jobb av en person som sökte min kollega när dennes man fick en stroke. Menar du att det vore bättre om hon hölls utanför tills konferensen var över?
Jag håller helt med dig. Klart det är skönt att kunna höra av sig om nåt händer, inte för att partnern ska komma och
fixa situationen, men bara för att hållas uppdaterad eller för att kunna komma hem tidigare om det behövs. Du pratar ju inte om att du skulle ringa för att minstingen är snuvig direkt.
Självklart ska man inte behöva vara nåbar och tillgänglig 24/7 eller förväntas släppa allt för minsta lilla, men alltså, om t.ex. min mamma var i en bilolycka och skadades ordentligt skulle jag nog ändå föredra att få höra det så snart som möjligt. Inte fan skulle jag vilja att min man satt på det till dagen efter, oavsett om jag kunde göra något för att hjälpa till, för att jag skulle få vara på
fest i fred. Herregud.