EpicF skrev 2025-09-04 12:01:17 följande:
Du tycker det är friskt att vilja ha kontaktuppgifter till hotellet ens sambo och pappan till sina barn uppehåller sig och när sambon inte kan ha mobilen tillgänglig?
Nähä, men då accepterar du att få dödsbesked ett dygn senare. Eller besked ett dygn senare att ditt barn ligger allvarligt skadad på IVA och svävar mellan liv och död. Men visst, det är helt ok att tycka det men då är man ingen bra förälder eller partner.
Det är det som gör att ts vill ha kontaktuppgifter. Ol något ALLVARLGIT händer med barna eller henne skälv. Det normalt. Att däremot inte vilja ge kontaktuppgifter ens till hotellet är inte normalt när man är förälder och har ansvar över barn.
Min sambo är på militärövning lite då och då, och kan då oftast inte nås på telefonen då dem är ute i fält. Men jag har ett nr jag kan ringa för förmedla kontakt om något allvarligt händer. Hittills har jag inte behövt ringa en enda gång. Han är helt ok med att jag har det nr och vet att jag inte skulle missbruka det. Hans egna barns mamma har samma nr.
Hade vi däremot inte haft det nr så hade jan definitivt inte varit en bra förälder eller partner.
Jag tycker att det INTE är frisk att man inte ens klarar av att inte kunna kontakta sin man i 12-24 timmar, när han vill vara lite fjantig med sina gamla studiekompisar.
Då är jag väl en dålig förälder, enligt dig. Tur att jag kan leva med det ;)