• Anonym (Lilly)

Hade ni accepterat premiss för partners fest?

Min sambo, barnens pappa, ska på fest i en annan stad. Det är en lång tillställning, från dagen in till sena natten. Deltagare får inte ha telefoner med sig. De är också förbjudna att berätta var de ska befinna sig. Det är en privat tillställning och har inget med arbetet eller engagemang att göra.

Vi har små barn ihop och jag ser gärna att min medförälder är någorlunda kontaktbar, om något händer. Det räcker med kontaktuppgift till hotellet de ska vara på (så mycket har jag lyckats luska ut), jag ämnar inte ringa OM det inte händer något akut. 

Vad säger ni andra? Är jag väldigt fånig?

• Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?
  • EpicF
    Spucks skrev 2025-09-03 17:18:20 följande:

Om jag inte har anledning att misstänker att han bedrar mig, skulle jag inte ha ett problem med det. Det är en dag/natt, det klarar man väl av utan att kontakta partnern.

Klart man klarar sig utan kontakt. Men att inte ens ge kontaktuppgifter till hoteller (när de inte för ha mobil) är oansvarigt av den föräldern som är iväg. 
  • Spucks
    EpicF skrev 2025-09-03 17:42:36 följande:
    Klart man klarar sig utan kontakt. Men att inte ens ge kontaktuppgifter till hoteller (när de inte för ha mobil) är oansvarigt av den föräldern som är iväg. 
    Det är inte ens ett dygn, jag tror ni överdriver rejält.
  • EpicF
    Spucks skrev 2025-09-03 17:57:37 följande:
    Inte skoj att stå med skägget i brevlådan den dagen det faktiskt händer något under det dygnet... 
  • Anonym (C)

Nej, tycker inte att du är fånig, ni har små barn så det kan hända och man behöver nå den andre föräldern.

• Lynx123

Det borde vara lika oacceptabelt för honom som det är för dig! Vill han inte kunna kontakta er eller att ni kontaktar honom.om det behövs?

• Ectea

Kan han göra något, ifall något händer?
    Möjlighet att komma hem på relativt kort tid?
    Om inte skulle jag inte brytt mig om att kunna nå honom under en dag och kväll 

• Anonym (d)
    Spucks skrev 2025-09-03 17:57:37 följande:
    Likväl kan saker eskalerar väldigt snabbt med små barn eller TS egna hälsa så att någon behöver ta barnen. TS ska inte massringa hotellet, hon är upptagen av barnen utan det är en säkerhetsåtgärd om mannen behövs.
  • Anonym (BesynnerligaBertil)

Men va? Vilket jävla trams! Att han ens går med på det där, ooooooh vad hemligt, är han fjorton eller?🤣

• Spucks
    EpicF skrev 2025-09-03 18:08:32 följande:
    Inte skoj att stå med skägget i brevlådan den dagen det faktiskt händer något under det dygnet... 

Nej, inte kul om det händer något allvarligt, oavsett om han kan nås eller inte.

Men jag tycker det är extremt nojigt att ställa sitt liv på paus och inte få göra något för att något teoretisk kan hända just då. Jag förstår inte detta behovet av folk att  kunnas nås 24/7 och att kunna nå andra 24/7. Bara för att mobiler finns, behöver man inte använda de som en fotboja.

• Anonym (Lika för lika)

Är han okej med att du gör samma sak?

Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?