Anonym (Lilly) skrev 2025-09-04 09:11:00 följande:
Du vet, alla skaffar inte barn vid 20. Alla skaffar inte heller barn med 15 månaders mellanrum. Yngsta är i förskoleålder.
Min man reser mycket i tjänsten. Jag ringer honom aldrig. Jag har roddat egen magsjuka, barnens magsjuka, hög feber, sömnlösa nätter och skador, utan att ringa till honom. Skillnaden är att jag vetat ATT jag kan nå honom om det verkligen skulle behövas.
Varför då beskriva det som töntigt att han leker student igen?
Att det skulle hända just den här helgen och du måste redan innan veta var han är och hur du skall kunna nå honom känns väldigt krystat och inte som att det är det som är orsaken.
Sen är frågan vad som skulle hända som gör att det verkligen skulle behövas och som flera redan varit inne på, vad skall han kunna göra åt det om han nu sitter med sina gamla skolkamrater och sjunger ekivoka snapsvisor med tillhörande intoxikation?
Om du nu är så pass duktigt att du klarat av egen magsjuka (vem har inte gjort det liksom?) och dina barns (dags att prata med nån ensamstående om verkligheten) så borde du väl vara vuxen nog att klara dig utan att din man är nåbar ett dygn.
Men sammantaget så lyser det igenom för mycket att du tycker det är töntigt och inte unnar honom att få leka med sina studentkamrater från förr och det är helt ok att tycka så men klä inte in det i nått annat än det.