• Anonym (Förvirrad)

Mannen anklagar mig för otrohet

Jag är fortfarande i chock, bara måste få skriva av mig och bolla detta. Snälla läs gärna allt och hjälp mig i detta.

Jag och sambon sexade och hade en trevlig stund tillsammans igårkväll, när vi är "färdiga" går sambon på toaletten, jag lägger mig på soffan, när han kommer ut från toaletten slänger han ur sig "vem är det du ligger med?" Och hans blick var som helt förbytt jämfört med för 10 minuter sedan då vi njöt av varandra, jag fattade verkligen ingenting, blev så chockad. När jag tillslut inser att han tamefan menar allvar, Kan jag säga att jag blev så otroligt arg och upprörd över att bli anklagad på de viset. Nu till vad han baserar sina misstankar om att jag är otrogen på, (jag frågade om han hade dom misstankarna under sexstunden för 10 min och nej de hade han inte), men när han gick på på toaletten för att torka av sig, så menar han att han fick känslan av kondom på k*ken, det är tydligen en speciell känsla/doft som han upplever dom gånger vi använt kondom, han menar alltså att han då började misstänka att jag legat med någon, varpå han kollar i vårt kondompaket, där det ligger 9 kondomer (en frp som haft 10 stycken) varpå han är helt övertygad om att vi måste ha använt mer än bara 1, åtminstone 2 eller 3 enligt honom, till saken hör är att vi inte använt kondom på länge, å dessa går bara att beställa på nätet, han inutierar då att jag skulle ha nyttjat våra kondomer och varit otrogen med dom å sen köpt ny frp eller något, självklart har jag inte varit otrogen, har aldrig någonsin varit det, och helt ärligt, jag har ingen aning om vi använt 1/2/3 ur just denna frp, snälla vad säger ni? Jag tycker ju allt är så sjukt och surrealistiskt, är de rätt att han får dessa misstankar? Jag menar, kan ni förstå honom? Som bakgrundsinformation, vi ör 30 plus, levt tsm i snart 17 år, har tre barn, hus, (som totalrenoverats precis), jag har aldrig någonsin vare sig i denna relation eller tidigare varit otrogen, de finns inte på min karta att jag skulle kunna vara det, å framförallt inte vara de å sen ljuga eller dölja det. Jag litar på sambon, han var otrogen när vi var riktigt unga, en gång, på krogen i fyllan (hånglade), de var bland de värsta jag varit med om, han kom då hem och berättade å var ångerfull. Ändå litar jag på honom idag till 100%, men de gör så ont, att han inte litar på mig?

Ytterligare tillägg, han har anklagat mig för otrohet för några år sedan också, då kom de fram att han tidigare i förhållandet under längre tid misstänkt att jag varit otrogen men inte sagt något då utan han sa de senare efter något år, men han berättade att orsaken till hans misstankar då var dels att jag vid sex red honom hade börjat gör på något annorlunda sätt, sen hade jag gjort något nytt vid oralsex enligt honom. Vill tillägga att han är inte svartsjuk av sig annars bortsett från dessa anklagelser. Är de jag som är dum å borde förstå hur han känner? Känns så hopplöst att vi hamnar i detta igen, där han inte tror mig, samtidigt som jag inte vet om jag blir blind för situationen å om de är han som överdriver/har rätt? (Inte för att de spelar någon roll när jag själv vet att jag inte har något att dölja, men ändå? )
  • Svar på tråden Mannen anklagar mig för otrohet
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Kvinna ....) skrev 2025-09-16 08:06:31 följande:

Enligt min erfarenhet är ofta männen som anklagar för otrohet de som själva är otrogna. Får hoppas att det inte är så i ert fall och att han kommer till sans samt ber om ursäkt. Sjukt beteende!

Jo jag vet kan hålla  med om det verkligen, men jag har frågat han rätt ut och han nekar, jag litar faktiskt på honom, känner att han hade berättat om han varit det, och i och med att de är en självklarhet för mig att jag kan lita på han och tror på de han säger, så är de ännu större hopplöshet i att han inte känner så för mig, de är liksom inga andra alternativ för mig, men på något sätt tänker jag att de måste bottna i någon sviktande självkänsla i honom. Men de är så frustrerande att bli anklagad för något sånt här när man själv vet sanningen och dessutom hur avlägset de över huvudtaget är att ens någonsin tänka tanken, allt detta borde han veta om mig och känna mig nog väl vid det här laget, så de gör mig även ledsen, att han ens kan tro något sånt
  • Anonym (?)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 08:28:32 följande:
    Han står fast vid sina misstankar, skilsmässa hade absolut varit aktuellt om detta inte kunde lösa sig snarast, men vi har tre barn mellan 3-10 år, kan inte ge upp en 17 år lång relation och hela våran familj för att han fått för sig att jag är otrogen, för barnens skull, vill jag verkligen göra mitt yttersta för att vi kommer igenom detta, jag älskar honom , även om jag just nu inte känner så positiva känslor för honom..Han är inte någon som går runt och är svartsjuk eller en "dålig" man, han är bra å fantastisk på många sätt, men detta, är inte kul, dessutom när det är andra gången han får för sig detta
    Det är inte du som ska initiera en skiljsmässa. Det är han som tror du är otrogen. Gör han inte tror han inte du är otrogen och alltså kan han lägga ner den här diskussionen.

Det här är ett dumt maktspel från honom. Han anklagar dig för att vara otrogen för att du ska förvsvara dig. fjäska, ge honom fördelar mm.

Syna honom!

• Anonym (M)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 08:23:47 följande:
    Ursäkta men nu vet jag inte hur jag ska tolka ditt svar, varför är han en idiot? Jag är inte ute efter tips om hur män märker otrohet, förstår att de är många som är otrogna är inte helt naiv men de finns också dom som aldrig är det, jag är en av dom. 
    Han är en idiot för att han anklagar dig på så lösa grunder. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Bg) skrev 2025-09-16 08:40:27 följande:

Ja det är knäppt! Att en eventuellt förändrad doft kan få honom direkt att få för sig att du är otrogen!

Ja men han menar att de är en doft han brukar uppleva när vi använt kondom, å I kombination med det så gick han och kollade i vårat kondompaket och menar då att det saknas bara en kondom, de borde saknas 2 eller 3 enligt hans beräkningar, så då menar han att jag skulle ha varit otrogen och använt VÅRA kondomer och sen köpt ett nytt paket eller något sånt typ, vilket jag personligen tycker låter helt sjukt och därför undrar om de är jag som inte fattar? Enligt mig, om jag skulle vara otrogen, så skulle man väl inte ta av sina kondomer som man har med sin partner? Dessa behöver dessutom beställas och hittas inte i en vanlig mataffär, sen som jag skrivit tidigare, de är sällan vi kör med kondom, säkert 4-6 månader sen senast, vi har även haft ett annat paket som han haft i sin jobbväska (jag vet, jävligt märkligt att han har dom där på ett sätt men trots detta litar jag på honom, har till och med frågat varför han förvarar dom där, han tyckte de var smidigt) nu när jag skriver detta känner jag mig så dum, men helt ärligt så kan jag inte för mitt liv ändå tro att han är/varit otrogen. Hur som helst, med detta sagt, så kan jag inte förstå hur han hakar upp sig på att de borde gått fler kondomer, när de är så sällan vi använder å dessutom finns två paket, i min värld är det liksom, "jaha okej, de är 9 kvar, då har vi väl bara använt 1?" Å inget mer med de...
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (M) skrev 2025-09-16 08:44:05 följande:
    Han är en idiot för att han anklagar dig på så lösa grunder. 
    Okej tack för ditt förtydligande, skönt att höra att man inte är helt ute och cyklar
  • Anonym (Bg)

Kondomer i jobbväskan! Det är verkligen grund för en misstanke om att han har annat för sig!

Ynkligt av honom att anklaga dig!

• Anonym (Bg)

Börja räkna kondomerna i jobbväskan när han inte ser.

• Ikaros12

Jag tror att det är svårt att undvika i alla relationer att tankar och oro om otrohet kan dyka upp. Han blir rädd att du är det och nu letar han bevis medvetet, men jag tror även omedvetet. Så fungerar vi människor. Det här mönstret som han hamnat i måste han ta ansvar för så fort som möjligt, för det blir bara värre annars. Du har absolut inte gjort något fel och han kan faktiskt bara lita på dina ord, om han inte med tiden vill gå under och eventuellt i värsta fall förstöra relationen. Det du kan göra är att säga att du faktiskt vill prata om hans oro. Att du vill förstå var den kommer sig av och att du lyssnar och visar att du förstå honom, utan att förvara. Sedan när han uttryckts sina tankar ska du få berätta hur du upplever dem. Att det faktiskt gör dig ledsen. Dels att han går omkring och är orolig i onödan, men också att du själv mår dåligt eftersom du börjar känna dig kontrollerad. Ni måste lära er att prata med varandra om sådan oro, utan att anklaga och framförallt han som faktiskt inte lyssnar på dig. Jag tycker synd om er båda, men han bär 100 % ansvar för de svartsjuka känslorna som han har och han måste lära sig att hantera dem när de kommer. Du kan stötta genom att inte förminska dem och vara förstående eller stöttande. Men jag tycker att ni måste komma överens om att det ska räcka med ord och kramar. Inte att man måste bevisa massa saker hela tiden. Det förstör bara för er och leder aldrig till något bra.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Bg) skrev 2025-09-16 09:05:18 följande:

Börja räkna kondomerna i jobbväskan när han inte ser.

Ja alltså man får väl göra det, men jag håller inte reda på hur många vi själva använt🙈 när det är så sällan vi kör med det men jag får kanske börja göra det.

Vet faktiskt med mig att han vid ett tillfälle, en natt r jag vaknade och gick på toaletten, när jag kommer tillbaks så ser jag hur han precis lägger bort min telefon, dvs han måste ha kollat den, vilket såklart är fritt fram, men åter igen, denna misstänksamhet från hans sida, han la sig tillrätta och låtsades som ingenting, själv ides jag inte ens säga något.
  • Anonym (Förvirrad)
    Ikaros12 skrev 2025-09-16 09:10:13 följande:

Jag tror att det är svårt att undvika i alla relationer att tankar och oro om otrohet kan dyka upp. Han blir rädd att du är det och nu letar han bevis medvetet, men jag tror även omedvetet. Så fungerar vi människor. Det här mönstret som han hamnat i måste han ta ansvar för så fort som möjligt, för det blir bara värre annars. Du har absolut inte gjort något fel och han kan faktiskt bara lita på dina ord, om han inte med tiden vill gå under och eventuellt i värsta fall förstöra relationen. Det du kan göra är att säga att du faktiskt vill prata om hans oro. Att du vill förstå var den kommer sig av och att du lyssnar och visar att du förstå honom, utan att förvara. Sedan när han uttryckts sina tankar ska du få berätta hur du upplever dem. Att det faktiskt gör dig ledsen. Dels att han går omkring och är orolig i onödan, men också att du själv mår dåligt eftersom du börjar känna dig kontrollerad. Ni måste lära er att prata med varandra om sådan oro, utan att anklaga och framförallt han som faktiskt inte lyssnar på dig. Jag tycker synd om er båda, men han bär 100 % ansvar för de svartsjuka känslorna som han har och han måste lära sig att hantera dem när de kommer. Du kan stötta genom att inte förminska dem och vara förstående eller stöttande. Men jag tycker att ni måste komma överens om att det ska räcka med ord och kramar. Inte att man måste bevisa massa saker hela tiden. Det förstör bara för er och leder aldrig till något bra.

Tusen tack för ditt fina och kloka svar🙏🙏 väldigt bra tankar och tips som jag tar till mig🙏
Svar på tråden Mannen anklagar mig för otrohet