• Anonym (Förvirrad)

Mannen anklagar mig för otrohet

Jag är fortfarande i chock, bara måste få skriva av mig och bolla detta. Snälla läs gärna allt och hjälp mig i detta.

Jag och sambon sexade och hade en trevlig stund tillsammans igårkväll, när vi är "färdiga" går sambon på toaletten, jag lägger mig på soffan, när han kommer ut från toaletten slänger han ur sig "vem är det du ligger med?" Och hans blick var som helt förbytt jämfört med för 10 minuter sedan då vi njöt av varandra, jag fattade verkligen ingenting, blev så chockad. När jag tillslut inser att han tamefan menar allvar, Kan jag säga att jag blev så otroligt arg och upprörd över att bli anklagad på de viset. Nu till vad han baserar sina misstankar om att jag är otrogen på, (jag frågade om han hade dom misstankarna under sexstunden för 10 min och nej de hade han inte), men när han gick på på toaletten för att torka av sig, så menar han att han fick känslan av kondom på k*ken, det är tydligen en speciell känsla/doft som han upplever dom gånger vi använt kondom, han menar alltså att han då började misstänka att jag legat med någon, varpå han kollar i vårt kondompaket, där det ligger 9 kondomer (en frp som haft 10 stycken) varpå han är helt övertygad om att vi måste ha använt mer än bara 1, åtminstone 2 eller 3 enligt honom, till saken hör är att vi inte använt kondom på länge, å dessa går bara att beställa på nätet, han inutierar då att jag skulle ha nyttjat våra kondomer och varit otrogen med dom å sen köpt ny frp eller något, självklart har jag inte varit otrogen, har aldrig någonsin varit det, och helt ärligt, jag har ingen aning om vi använt 1/2/3 ur just denna frp, snälla vad säger ni? Jag tycker ju allt är så sjukt och surrealistiskt, är de rätt att han får dessa misstankar? Jag menar, kan ni förstå honom? Som bakgrundsinformation, vi ör 30 plus, levt tsm i snart 17 år, har tre barn, hus, (som totalrenoverats precis), jag har aldrig någonsin vare sig i denna relation eller tidigare varit otrogen, de finns inte på min karta att jag skulle kunna vara det, å framförallt inte vara de å sen ljuga eller dölja det. Jag litar på sambon, han var otrogen när vi var riktigt unga, en gång, på krogen i fyllan (hånglade), de var bland de värsta jag varit med om, han kom då hem och berättade å var ångerfull. Ändå litar jag på honom idag till 100%, men de gör så ont, att han inte litar på mig?

Ytterligare tillägg, han har anklagat mig för otrohet för några år sedan också, då kom de fram att han tidigare i förhållandet under längre tid misstänkt att jag varit otrogen men inte sagt något då utan han sa de senare efter något år, men han berättade att orsaken till hans misstankar då var dels att jag vid sex red honom hade börjat gör på något annorlunda sätt, sen hade jag gjort något nytt vid oralsex enligt honom. Vill tillägga att han är inte svartsjuk av sig annars bortsett från dessa anklagelser. Är de jag som är dum å borde förstå hur han känner? Känns så hopplöst att vi hamnar i detta igen, där han inte tror mig, samtidigt som jag inte vet om jag blir blind för situationen å om de är han som överdriver/har rätt? (Inte för att de spelar någon roll när jag själv vet att jag inte har något att dölja, men ändå? )
  • Svar på tråden Mannen anklagar mig för otrohet
  • Anonym (Förvirrad)

Tips och råd någon hur vi går vidare? Vill inte skiljas.

• Anonym (?)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 17:04:28 följande:

Du synar honom hårt. Tror han du varit otrogen? I så fall vad innebär det. Om han inte tror det får han släppa detta.
  • molly50

Hade det varit min man så hade jag satt mig ner och bett honom förklara vad som gör att han känner sådan oro för att jag skulle vara otrogen.
    Hade vi inte kunnat lösa det tillsammans så hade jag föreslagit parterapi.
    Hade han inte velat det så hade jag övervägt att lämna.
    Jag har själv levt med en man som ständigt anklagade mig för att vara otrogen och var sjukligt svartsjuk.
    Jag valde att lämna och det är inget jag har ångrat. Men jag förstår att det är svårare när man har barn och ett helt liv tillsammans.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (?) skrev 2025-09-16 17:10:22 följande:
    Du synar honom hårt. Tror han du varit otrogen? I så fall vad innebär det. Om han inte tror det får han släppa detta.
    Vadå vad innebär det? Ingen av oss vet hur vi går vidare gissar jag, inte hunnit prata något mer, han tror att jagl ligger med någon annan hur befängt de än låter mig mina öron men de är ju hans egna misstankar 
  • Anonym (?)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 17:47:52 följande:
    Vadå vad innebär det? Ingen av oss vet hur vi går vidare gissar jag, inte hunnit prata något mer, han tror att jagl ligger med någon annan hur befängt de än låter mig mina öron men de är ju hans egna misstankar 
    Men fråga honom vad som gäller nu när han tror du legat med någon. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 10:15:43 följande:
    Jag tror inte de är det hen menar, men förstår hur du menar så skulle man kunna tolka det då. Har inte tänkt att lämna, jag hoppas verkligen vi kan komma igenom detta, sista utväg är såklart skilsmässa, men känns helt befängt att splittra en hel familj för något som de inte finns någon som helst sanning i
    Vill man verkligen fortsätta i ett äktenskap där det inte finns någon tillit? 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 10:23:52 följande:
    Nej som jag skrivit, vi använder sällan kondom, är flera månader sedan senast, nej absolut men eftersom att jag själv vet om jag legat med någon eller inte, dvs jag har självklart inte legat med någon, så är det ju helt omöjligt? De är väl där problemet delvis ligger, att han får för sig någonting, som inte kan stämma, eftersom jag inte haft en kondom i mig på flera månader, framförallt inte varit med en annan man för den delen heller. Hela orsaken till att jag söker andras tips och råd här bottnar ju i att jag är anklagad för att ha varit otrogen utan att jag varit det, det är enligt mig en hemsk anklagelse när man själv vet att det är så långt ifrån vad som överhuvudtaget skulle finnas på kartan. Så därför undrar jag dels om de är jag som är trög som tycker att han överdriver och överreagerar samt har sjukt dåliga grunder för sina anklagelser å även hur man kan stötta en partner som onekligen har svårt med tillit, enligt mig sitter de i hans eget huvud, frågan är bara hur han kan "hjälpa sig själv" 
    Även om det skulle varit så att du hade varit otrogen och haft sex men en annan man med kondom så är inte det något han hade märkt på någon lukt. 

Det skulle isåfall vara om du hade sex med kondom med en annan 10 min före... 

Eftersom han anklar dig för otrohet och samtidigt själv smusslar med telefonen på natten samt har kondomer i jobbansökan (!) så är det stor sannolikhet att han själv är eller har varit otrogen.  
  • Anonym (M2)
    Anonym (Patricia) skrev 2025-09-16 11:23:32 följande:

Som jag ser det så..

Antingen är han otrogen och du är naiv nog att inte fatta det. 

Eller så ÄR du otrogen men vill inte inse det . För otrohet måste inte vara fysisk. Det kan vara lika mycket otrohet att texta lite lagom gränslöst med en kollega eller sitta på Snapchat och byta bilder.  Och därav din mans ilska och anklagelser. 

Då hade nog inte anklagelserna kommit i samband med att han räknade kondomer och fick en "kondomkänsla" på snoppen. 
  • Anonym (Separerad)

Kräv parterapi samt att han behöver ta tag i sin egen paranoiditet med terapi. 

Jag lämnade en relation förra våren efter 22 år tillsammans, barn i mellanstadieålder. 

Mer än en gång anklagade han mig för att vara otrogen, speciellt de sista åren, och för varje gång dog känslorna lite mer.

Det är jobbigt att bryta upp en lång relation men för att kunna gå vidare måste HAN göra den större delen av jobbet.
  • Anonym (Förvirrad)
    molly50 skrev 2025-09-16 17:31:10 följande:
    Hade det varit min man så hade jag satt mig ner och bett honom förklara vad som gör att han känner sådan oro för att jag skulle vara otrogen.
    Hade vi inte kunnat lösa det tillsammans så hade jag föreslagit parterapi.
    Hade han inte velat det så hade jag övervägt att lämna.
    Jag har själv levt med en man som ständigt anklagade mig för att vara otrogen och var sjukligt svartsjuk.
    Jag valde att lämna och det är inget jag har ångrat. Men jag förstår att det är svårare när man har barn och ett helt liv tillsammans.
    Tack för dina tips, ska föreslå terapi om det behövs. 
    Ja de hela blir så mkt svårare när barn är inblandat💔 väldigt jobbigt..
Svar på tråden Mannen anklagar mig för otrohet