• Anonym (Förvirrad)

Mannen anklagar mig för otrohet

Jag är fortfarande i chock, bara måste få skriva av mig och bolla detta. Snälla läs gärna allt och hjälp mig i detta.

Jag och sambon sexade och hade en trevlig stund tillsammans igårkväll, när vi är "färdiga" går sambon på toaletten, jag lägger mig på soffan, när han kommer ut från toaletten slänger han ur sig "vem är det du ligger med?" Och hans blick var som helt förbytt jämfört med för 10 minuter sedan då vi njöt av varandra, jag fattade verkligen ingenting, blev så chockad. När jag tillslut inser att han tamefan menar allvar, Kan jag säga att jag blev så otroligt arg och upprörd över att bli anklagad på de viset. Nu till vad han baserar sina misstankar om att jag är otrogen på, (jag frågade om han hade dom misstankarna under sexstunden för 10 min och nej de hade han inte), men när han gick på på toaletten för att torka av sig, så menar han att han fick känslan av kondom på k*ken, det är tydligen en speciell känsla/doft som han upplever dom gånger vi använt kondom, han menar alltså att han då började misstänka att jag legat med någon, varpå han kollar i vårt kondompaket, där det ligger 9 kondomer (en frp som haft 10 stycken) varpå han är helt övertygad om att vi måste ha använt mer än bara 1, åtminstone 2 eller 3 enligt honom, till saken hör är att vi inte använt kondom på länge, å dessa går bara att beställa på nätet, han inutierar då att jag skulle ha nyttjat våra kondomer och varit otrogen med dom å sen köpt ny frp eller något, självklart har jag inte varit otrogen, har aldrig någonsin varit det, och helt ärligt, jag har ingen aning om vi använt 1/2/3 ur just denna frp, snälla vad säger ni? Jag tycker ju allt är så sjukt och surrealistiskt, är de rätt att han får dessa misstankar? Jag menar, kan ni förstå honom? Som bakgrundsinformation, vi ör 30 plus, levt tsm i snart 17 år, har tre barn, hus, (som totalrenoverats precis), jag har aldrig någonsin vare sig i denna relation eller tidigare varit otrogen, de finns inte på min karta att jag skulle kunna vara det, å framförallt inte vara de å sen ljuga eller dölja det. Jag litar på sambon, han var otrogen när vi var riktigt unga, en gång, på krogen i fyllan (hånglade), de var bland de värsta jag varit med om, han kom då hem och berättade å var ångerfull. Ändå litar jag på honom idag till 100%, men de gör så ont, att han inte litar på mig?

Ytterligare tillägg, han har anklagat mig för otrohet för några år sedan också, då kom de fram att han tidigare i förhållandet under längre tid misstänkt att jag varit otrogen men inte sagt något då utan han sa de senare efter något år, men han berättade att orsaken till hans misstankar då var dels att jag vid sex red honom hade börjat gör på något annorlunda sätt, sen hade jag gjort något nytt vid oralsex enligt honom. Vill tillägga att han är inte svartsjuk av sig annars bortsett från dessa anklagelser. Är de jag som är dum å borde förstå hur han känner? Känns så hopplöst att vi hamnar i detta igen, där han inte tror mig, samtidigt som jag inte vet om jag blir blind för situationen å om de är han som överdriver/har rätt? (Inte för att de spelar någon roll när jag själv vet att jag inte har något att dölja, men ändå? )
  • Svar på tråden Mannen anklagar mig för otrohet
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Bg) skrev 2025-09-16 09:01:35 följande:

Kondomer i jobbväskan! Det är verkligen grund för en misstanke om att han har annat för sig!

Ynkligt av honom att anklaga dig!

Ja jag kan hålla med om de, men han har de liksom helt öppet så de är inget han smusslar för mig om, tror dom hamnade där när han inhandlade dom en gång på väg hem från jobbet, men håller med att de absolut är något som kan sätta igång misstankar, men på något vis så tror jag honom faktiskt, vilket samtidigt stör mig än mer att han kan gå runt med kondomer i jobbväskan å jag har inte en susning om hur många de borde vara kvar å jag ifrågasätter ändå inte hans trohet
  • Ikaros12
    Anonym (Bg) skrev 2025-09-16 09:05:18 följande:

Börja räkna kondomerna i jobbväskan när han inte ser.

Nu kanske du är ironisk, men jag har aldrig hört talas om en relation som blir bättre genom att man börjar kontrollera varandra. Man kommer snabbt in i en ond spiral som är svår att vända. Den som kontrollerar blir bara mer och mer orolig. Det finns massor av saker att undersöka och skapa oro kring. Vilket i sin tur skapar sanningar, som är fullständigt förvridna. Är man i en relation med någon man inte känner att man kan lita på längre eller förminskar sin oro när man vill prata om den, är det därför bättre att lämna innan det går för långt. Även om man forfarande älskar personen.  
  • Anonym (Förvirrad)
    Ikaros12 skrev 2025-09-16 09:27:02 följande:
    Nu kanske du är ironisk, men jag har aldrig hört talas om en relation som blir bättre genom att man börjar kontrollera varandra. Man kommer snabbt in i en ond spiral som är svår att vända. Den som kontrollerar blir bara mer och mer orolig. Det finns massor av saker att undersöka och skapa oro kring. Vilket i sin tur skapar sanningar, som är fullständigt förvridna. Är man i en relation med någon man inte känner att man kan lita på längre eller förminskar sin oro när man vill prata om den, är det därför bättre att lämna innan det går för långt. Även om man forfarande älskar personen.  
    Kan hålla med om de du skriver, föder bara onödiga misstankar och man får för sig saker allt eftersom, tror inte heller på att kontrollera saker och de är inget förhållande man vill vara i
  • Anonym (M2)
    Anonym (?) skrev 2025-09-16 08:15:53 följande:

Fråga honom vad han skulle göra om du varit otrogen. Svaret blir troligtvis skiljmässa.

FFråga honom sen om han tror du varit otrogen.  Svara han då ja säger du att då skiljer vi oss.

Säger han nej säger du Bra, saken klar och nu vill du inte höra ett pip om detta igen. 

Då bekräftar ts att hon varit otrogen. Vilket hon enligt egen utsago inte har varit.
  • Anonym (M2)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 08:23:47 följande:
    Ursäkta men nu vet jag inte hur jag ska tolka ditt svar, varför är han en idiot? Jag är inte ute efter tips om hur män märker otrohet, förstår att de är många som är otrogna är inte helt naiv men de finns också dom som aldrig är det, jag är en av dom. 
    Han är en idiot eftersom han helt plötsligt, utindet blå anklar dig för otrohet för att det fattas en kondom. 

Använde ni inte kondom under sexet? 
    Han fick en "känsla av kondom k*ken" vilket han rimligtvis inte borde ha fått om ni inte användt kondom. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (M2) skrev 2025-09-16 10:11:01 följande:
    Då bekräftar ts att hon varit otrogen. Vilket hon enligt egen utsago inte har varit.
    Jag tror inte de är det hen menar, men förstår hur du menar så skulle man kunna tolka det då. Har inte tänkt att lämna, jag hoppas verkligen vi kan komma igenom detta, sista utväg är såklart skilsmässa, men känns helt befängt att splittra en hel familj för något som de inte finns någon som helst sanning i
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (M2) skrev 2025-09-16 10:13:10 följande:
    Han är en idiot eftersom han helt plötsligt, utindet blå anklar dig för otrohet för att det fattas en kondom. 

Använde ni inte kondom under sexet? 
    Han fick en "känsla av kondom k*ken" vilket han rimligtvis inte borde ha fått om ni inte användt kondom. 
    Nej som jag skrivit, vi använder sällan kondom, är flera månader sedan senast, nej absolut men eftersom att jag själv vet om jag legat med någon eller inte, dvs jag har självklart inte legat med någon, så är det ju helt omöjligt? De är väl där problemet delvis ligger, att han får för sig någonting, som inte kan stämma, eftersom jag inte haft en kondom i mig på flera månader, framförallt inte varit med en annan man för den delen heller. Hela orsaken till att jag söker andras tips och råd här bottnar ju i att jag är anklagad för att ha varit otrogen utan att jag varit det, det är enligt mig en hemsk anklagelse när man själv vet att det är så långt ifrån vad som överhuvudtaget skulle finnas på kartan. Så därför undrar jag dels om de är jag som är trög som tycker att han överdriver och överreagerar samt har sjukt dåliga grunder för sina anklagelser å även hur man kan stötta en partner som onekligen har svårt med tillit, enligt mig sitter de i hans eget huvud, frågan är bara hur han kan "hjälpa sig själv" 
  • Anonym (Bg)
    Ikaros12 skrev 2025-09-16 09:27:02 följande:
    Det är inte TS som har börjat tänka i de här banorna, det är partnen.

Om jag vore TS och min partner började säga sådana grova saker till mig, så skulle vilja veta om det är så att han var otrogen. För det är väldigt vanligt att anklaga partnen för otrohet när man själv är det.

Speciellt som han har kondomer i jobbväskan (!) Och håller på och textar mitt i natten. 

TS hade aldrig själv kommit att tänka på detta om partnen inte hade börjat räkna kondomer. 

Men om TS inte bryr sig om ifall han har något annat på gång, så ska hon inte räkna. Då kan det bli besvärligt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 09:59:02 följande:
    Kan hålla med om de du skriver, föder bara onödiga misstankar och man får för sig saker allt eftersom, tror inte heller på att kontrollera saker och de är inget förhållande man vill vara i
    Fast din man tycker annorlunda. Han kontrollerar dig. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 10:15:43 följande:
    Jag tror inte de är det hen menar, men förstår hur du menar så skulle man kunna tolka det då. Har inte tänkt att lämna, jag hoppas verkligen vi kan komma igenom detta, sista utväg är såklart skilsmässa, men känns helt befängt att splittra en hel familj för något som de inte finns någon som helst sanning i

Det handlar inte om du varit otrogen eller inte. Det handlar om han osäkerhet, hans brist på tillit, brist på respekt. 

Och med tanke på vad han gjort själv tidigare, så skulle inte jag lita på honom nu. Kan mkt väl vara så att han vill rikta blicken mot dig och att du försvarar dig och samtidigt berättar hur mkt du litar på honom. Detta gör att fokus inte riktas mot honom. 

Svar på tråden Mannen anklagar mig för otrohet