• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • Anonym (Daisy)

idag fick jag äntligen 3+, puh! På 5+1 och nio dagar efter första 2-3. Skönt att det går framåt men jag hade känt mig lugnare om det kommit tidigare så jag har även tagit ett blodprov idag för att kolla den faktiska hcg-nivån, tar nog ett på måndag också för att jämföra.

fick även starkare än kontrollinjen idag på testlagrets test.
  • Anonym (Orolig)
    lillemmy skrev 2025-10-17 10:05:03 följande:
    Japp jag hade det mer eller mindre fram till vecka 12 med dottern, ja va helt säker På att ja fått missfall men bokade ändå in ett ultraljud i vecka 10 som då visade ett sprattlande foster 
    Men åh så mysigt, vilken överraskning. 

Jag blöder fortfarande, inte exakt som mens. Lite mindre skulle jag säga. Rött blod o lite brunt, blandat. Har inte ont, kanske lite molande? Dock så var mitt gravtest imorse lite svagare än för 2 dagar sedan. 

Måste väl vara missfall? Förstår inte varför jag inte blöder "ordentligt". Varför ska testet annars vata svagare..
  • lillemmy
    Anonym (Orolig) skrev 2025-10-17 12:10:14 följande:

Jag blöder fortfarande, inte exakt som mens. Lite mindre skulle jag säga. Rött blod o lite brunt, blandat. Har inte ont, kanske lite molande? Dock så var mitt gravtest imorse lite svagare än för 2 dagar sedan. 

Måste väl vara missfall? Förstår inte varför jag inte blöder "ordentligt". Varför ska testet annars vata svagare..
    Åh va tråkigt , har du inbokat något mer HCG?
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-17 11:50:38 följande:

idag fick jag äntligen 3+, puh! På 5+1 och nio dagar efter första 2-3. Skönt att det går framåt men jag hade känt mig lugnare om det kommit tidigare så jag har även tagit ett blodprov idag för att kolla den faktiska hcg-nivån, tar nog ett på måndag också för att jämföra.

fick även starkare än kontrollinjen idag på testlagrets test.
    Vad härligt😍 , du ligger nära mig i tid , ja är på 5+3 idag 
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-10-17 12:10:14 följande:

Usch förstår att det känns jobbigt.  När jag haft missfall har det börjat med en lätt blädning som sedan ökat efter några dagar, det har även blivit som en slemmig blödning efter några dagar (man har ju en förtjockad slemhinna att blöda ut). Jag har inte haft så mycket smärta heller, det har varit korta stunder när bitar kommer ut bara.

Om du har en ren blödning som avtar är det inte säkert att det är kört, även om svagare test såklart inte är något bra tecken. när hcg ligger såpass lågt så går det ur kroppen ganska snabbt om det är ett missfall så bör vara tydligt på testen om några dagar. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-17 13:24:11 följande:

Usch förstår att det känns jobbigt.  När jag haft missfall har det börjat med en lätt blädning som sedan ökat efter några dagar, det har även blivit som en slemmig blödning efter några dagar (man har ju en förtjockad slemhinna att blöda ut). Jag har inte haft så mycket smärta heller, det har varit korta stunder när bitar kommer ut bara.

Om du har en ren blödning som avtar är det inte säkert att det är kört, även om svagare test såklart inte är något bra tecken. när hcg ligger såpass lågt så går det ur kroppen ganska snabbt om det är ett missfall så bör vara tydligt på testen om några dagar. 

Ja jag tror mitt missfall är trögstartat, för hcg bör inte bli svagare.  Ska ju blir starkare liksom. Får se hur det ter sig under helgen.
  • Anonym (Orolig)
    lillemmy skrev 2025-10-17 13:09:28 följande:
    Åh va tråkigt , har du inbokat något mer HCG?
    Nä har inte gjort mer eftersom jag blöder o gravtestet är svagare. Har vul på tisdag så om inte testet blir ännu svagare så får jag se vad vul visar. Men känner mig nästan säker på att det är missfall.
  • Anonym (Daisy)

Hur går det för er med symptom? Jag tycker jag har väldigt milda symptom, önskar att jag känt av mer så det känns mer på riktigt?

Mina symptom:

Varm (särskilt på natten)

Kalla fötter

Varma händer

Jättetrött (somnar på soffan varje kväll och behöver sova middag ibland )

Rapar ofta

Lite mild molvärk korta stunder

Höjd vilopuls

Höjd temp

Symptom som jag INTE har eller haft  (som det låter som alla andra har):

Inte illamående (hade en dag med dålig aptit)

Inte luktkänslig (hade en dag i början)

Inte ömma bröst (denna känns det som ALLA har??)

Kissar inte oftare

Inte hungrigare

• Anonym (Daisy)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-17 15:15:57 följande:

Hur går det för er med symptom? Jag tycker jag har väldigt milda symptom, önskar att jag känt av mer så det känns mer på riktigt?

Mina symptom:

Varm (särskilt på natten)

Kalla fötter

Varma händer

Jättetrött (somnar på soffan varje kväll och behöver sova middag ibland )

Rapar ofta

Lite mild molvärk korta stunder

Höjd vilopuls

Höjd temp

Symptom som jag INTE har eller haft  (som det låter som alla andra har):

Inte illamående (hade en dag med dålig aptit)

Inte luktkänslig (hade en dag i början)

Inte ömma bröst (denna känns det som ALLA har??)

Kissar inte oftare

Inte hungrigare

Oj vad konstig texten blev.. en till:
    Inga ökade flytningar (denna känns också som alla har?)
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-17 15:21:14 följande:
    Oj vad konstig texten blev.. en till:
    Inga ökade flytningar (denna känns också som alla har?)
    Jag har inte heller några ökade flytningar, tröttare är jag ibland men ansolut inte hela tiden varje dag. Har inte heller något illamående , har ömma bröst som kommer och går men ska tillägga att med sonen hade  enbart lite ömma bröst alldeles vid plusset men i övrigt
    ingenting 
Svar på tråden BF Juni 2026 💕