• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • Linnea1986

Hej, haft svaga positiva gravtest sen i söndags, idag tog jag även ett digitalt som visar 1-2 veckor. Men så himla nervös o tror det värsta direkt nu tack vare att i augusti hade jag en kemisk graviditet 
  • CS12

Hej alla test-galna i denna tråd (no offence). 

Jag har aldrig tidigare omtestat efter att plussat, men har heller aldrig tidigare använt CB m veckoindikator. Så, nu för er att förklara för mig vad allt betyder eftersom jag föll för grupptrycket att kolla progression.

Sista mens 3 sept
    Testade positivt, då 1-2v m. CB 3 okt
    Omtestat positivt, nu 3+ m. CB idag, 14 okt.

Förstår att det indikerar på att det går åt rätt håll men fattar inte mer än så. Är det normalt att skippa 2-3v under samma tidsspan och vad indikerar det beträffande min ÄL och BF? Är 10 juni enlig BIM fortfarande ok? Ni har fått mig full av frågor! Tungan ute

• LLW
    Linnea1986 skrev 2025-10-14 15:20:43 följande:

Hej, haft svaga positiva gravtest sen i söndags, idag tog jag även ett digitalt som visar 1-2 veckor. Men så himla nervös o tror det värsta direkt nu tack vare att i augusti hade jag en kemisk graviditet 
    Jag hade också en kemisk graviditet i augusti, plus 5 missfall sedan tidigare så jag är likadan. Nervös och tror inte på att det kommer gå vägen. önskar man kunde hoppa några månader fram i tiden 
  • Anonym (Daisy)
    CS12 skrev 2025-10-14 16:47:43 följande:

Hej alla test-galna i denna tråd (no offence). 

Jag har aldrig tidigare omtestat efter att plussat, men har heller aldrig tidigare använt CB m veckoindikator. Så, nu för er att förklara för mig vad allt betyder eftersom jag föll för grupptrycket att kolla progression.

Sista mens 3 sept
    Testade positivt, då 1-2v m. CB 3 okt
    Omtestat positivt, nu 3+ m. CB idag, 14 okt.

Förstår att det indikerar på att det går åt rätt håll men fattar inte mer än så. Är det normalt att skippa 2-3v under samma tidsspan och vad indikerar det beträffande min ÄL och BF? Är 10 juni enlig BIM fortfarande ok? Ni har fått mig full av frågor! Tungan ute

Man kan inte säga så mycket mer i ditt fall än att HCG har ökat mellan testen. Hcg gränsen för 1-2 är 25, 2-3 är runt 150 och 3+ är runt 2700. Hcg  ska dubbleras efter ca 48 timmar så om man vet exakt på vilken dag testet slår om kan man räkna ut dubbleringstakten fram till nästa omslag, men det kräver att man testar regelbundet, man kan annars ta ett test i veckan och se att det ökar varje gång, då är det förmodligen ok.

Om du hade testat någon gång mellan 3 okt och 14 okt hade du fått 2-3, så det låter helt normalt. Man brukar få 1-2 ca 13-15 dagar efter ägglossning vid en typisk progression, men är tyvärr omöjligt att säga mer specifikt hur det varit för dig.
  • CS12

Got it, tack! Skrattande

Oavsett så kul att se det gått framåt iaf. trots att min helhetstillit är bristande.

• Granen123

Jag är på dpo 15 idag och plussade dpo 9-10. Har ett utomkvedshavandeskap i bagaget som jag opererades för i augusti. Är livrädd för ett nytt X i min enda kvarvarande äggledare. Idag var jag på tidigt vul där dem såklart inte kunde se något (vecka 4+0). Det hon kunde se var en förtjockad livmoderslemhinna, samt att jag ägglossat på höger sida precis som jag trodde också.

Däremot kunde hon se att min högra äggledare var lite förtjockad? Plus lite vätska i buken bakom livmodern. Men vätskan kunde lika gärna komma efter ägglossningen sa hon. Det där med något förtjockad äggledare gör mig så otroligt orolig 😭😭 Känns som en evighetsväntan att vänta minst en vecka till nu för att göra ett nytt VUL och se om dem kan se något i livmodern?? snacka om att besöket idag bara spädde på min oro ännu mer, jag som hade hoppats på att bli lugnare. :?(

• Anonym (Daisy)
    Granen123 skrev 2025-10-14 18:44:15 följande:

Jag är på dpo 15 idag och plussade dpo 9-10. Har ett utomkvedshavandeskap i bagaget som jag opererades för i augusti. Är livrädd för ett nytt X i min enda kvarvarande äggledare. Idag var jag på tidigt vul där dem såklart inte kunde se något (vecka 4+0). Det hon kunde se var en förtjockad livmoderslemhinna, samt att jag ägglossat på höger sida precis som jag trodde också.

Däremot kunde hon se att min högra äggledare var lite förtjockad? Plus lite vätska i buken bakom livmodern. Men vätskan kunde lika gärna komma efter ägglossningen sa hon. Det där med något förtjockad äggledare gör mig så otroligt orolig 😭😭 Känns som en evighetsväntan att vänta minst en vecka till nu för att göra ett nytt VUL och se om dem kan se något i livmodern?? snacka om att besöket idag bara spädde på min oro ännu mer, jag som hade hoppats på att bli lugnare. :?(

Ja förstår att du blir nervös, tycker det är nåde märkligt och oansvarigt av vården att boka dig för UL så tidigt då det är omöjligt att se något v 4+0. När jag har varit på akuten för misstänkt X v 4+3 tidigare har de sagt att ee gör inte UL innan v 5+0, just för att det är bortkastat och inte kan ge några svar. Hoppas du får mer svar nästa gång, även om 5+0 också är väldigt tidigt att kolla!
  • Linnea1986
    LLW skrev 2025-10-14 18:13:17 följande:
    Jag hade också en kemisk graviditet i augusti, plus 5 missfall sedan tidigare så jag är likadan. Nervös och tror inte på att det kommer gå vägen. önskar man kunde hoppa några månader fram i tiden 
    Ja mår verkligen inte bra av detta, kmr ju bli knäpp på köpet, vill bara de ska gå minst 2 veckor till så att man kke förstår att de inte blir en kemisk, men övertänker verkligen allt just nu. Önskar man kunde ge oron till pappan till barnen så dom förstår lite
  • Anonym (Orolig)

Hej! Jag är v. 5+3. Har två barn, med normal stegring på gravtest. Dom är stora idag 10 o 11 år. Alltid haft tydliga gravsymtom som blivit starka i v 6. Ömma bröst är typ en regel.

Blev gravid 2019 men fick MA, blev gravid igen nu i våras men MA igen i v 7 o ett hcg I v 6+4 på 23 000 trots att den hade stannat av i senast v 5. 

Nu är jag gravid igen, brukar alltid plusa på äl +11 väldigt svagt men tydligt. Jag vet också exakt när jag får ägglossning eftersom jag får kraftiga smärtor från den sidan o får det alltid bekräftat på vul.
    Denna cykeln fick jag äl tidigt, redan dag 11 i cykeln.

Jag testade på bim +3 men plussade väldigt svagt vilket jag tyckte var konstigt. Testade igen efter 2 dagar som vat starkare men ändå svagt för att vara så långt gånger o så har det sett ut. Brukar annars bli väldigt starkt fort.

Tog cb digitalt på bim+ 3 som visade gtav 1-2 veckor,  tog ett till cb digitalt på bim+6 som visade 1-2 igen. 
    I v 5+0 plussade jag starkare o fick v 2-3 på cb digital. 

Mina bröst är inte så ömma alls. Lite hungrig o tröttare bara. 
    Bokade privat provtagning för hcg igår i v 5+2 som visa på 240. 
    Nu är är jag så orolig, detta är ju för lågt för att vara så långt gången som jag är. Ikväll har jag lite molande värk i livmodern o i hö äggstock (som jag ägglossade ifrån) som gör mig orolig. Ingen blödning eller nåt.
    Ska lämna nytt hcg på torsdag morgon men detta verkar ändå vara kört 🥺

lägger in en bild, sista bilden är idag v 5+3

• LLW
    Linnea1986 skrev 2025-10-14 22:34:57 följande:
    Ja mår verkligen inte bra av detta, kmr ju bli knäpp på köpet, vill bara de ska gå minst 2 veckor till så att man kke förstår att de inte blir en kemisk, men övertänker verkligen allt just nu. Önskar man kunde ge oron till pappan till barnen så dom förstår lite
    Verkligen, hade gärna delat den här bördan.. I vårt fall så är det absolut jag som allra helst vill ha ett till barn, även om han såklart är med på det. Men oron jag känner är inte samma sak för honom, och då känner jag mig så ensam. Skönt att vi är fler här som kan dela med oss och stötta! 
Svar på tråden BF Juni 2026 💕