CS12 skrev 2025-10-14 16:47:43 följande:
Hej alla test-galna i denna tråd (no offence).
Jag har aldrig tidigare omtestat efter att plussat, men har heller aldrig tidigare använt CB m veckoindikator. Så, nu för er att förklara för mig vad allt betyder eftersom jag föll för grupptrycket att kolla progression.
Sista mens 3 sept
Testade positivt, då 1-2v m. CB 3 okt
Omtestat positivt, nu 3+ m. CB idag, 14 okt.
Förstår att det indikerar på att det går åt rätt håll men fattar inte mer än så. Är det normalt att skippa 2-3v under samma tidsspan och vad indikerar det beträffande min ÄL och BF? Är 10 juni enlig BIM fortfarande ok? Ni har fått mig full av frågor! 
Man kan inte säga så mycket mer i ditt fall än att HCG har ökat mellan testen. Hcg gränsen för 1-2 är 25, 2-3 är runt 150 och 3+ är runt 2700. Hcg ska dubbleras efter ca 48 timmar så om man vet exakt på vilken dag testet slår om kan man räkna ut dubbleringstakten fram till nästa omslag, men det kräver att man testar regelbundet, man kan annars ta ett test i veckan och se att det ökar varje gång, då är det förmodligen ok.
Om du hade testat någon gång mellan 3 okt och 14 okt hade du fått 2-3, så det låter helt normalt. Man brukar få 1-2 ca 13-15 dagar efter ägglossning vid en typisk progression, men är tyvärr omöjligt att säga mer specifikt hur det varit för dig.