• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • LLW
    Anonym (C) skrev 2025-10-20 15:14:06 följande:

Vi blev oplanerat gravida även för 3,5 år sedan och den gången slutade det i missfall. Det är som sagt oplanerat även denna gång - men samtidigt är jag helt trygg i mitt beslut att behålla och han vet detta sedan innan (vi har kört med säkra perioder kombinerat med kondom och jag har varit tydlig med att det är upp till honom att se till att det inte blir någon graviditet, han har t.ex. haft möjligheten att sterilisera sig vilket han inte vill). 

Vi har inte pratat om "det" något mer, men han har bara vetat i ca 24 timmar. Däremot är han normal mot mig kring barnen, igår kväll spelade vi sällskapsspel ihop till exempel. Och det känns helt ok att hålla det så just nu. Tror inte vi kommer att prata om graviditeten förrän om några veckor när det börjar bli mer verkligt, jag vill gärna göra NIPT också. 

Men vad skönt att höra att din man blev mer positiv! Hur gamla är ni och era barn sedan tidigare? Våra är 8 och 10 år gamla. :) 

Det låter som vi haft liknande upplevelser då. Vi pratar inte riktigt om det nu, jag Vet liksom inte vad jag vill säga till honom i det här läget. Men det känns ensamt. Tankarna går ju på högvarv hela tiden.. Började dessutom blöda igår, precis samma dag som mina sju andra graviditeter, och det känns så jäkla jobbigt.. 

Jag är 35 och min man 37, barnen är precis fyllda 3 och 5 :) Så dom skulle inte riktigt hinna fylla innan den här lilla är beräknad. För er del blir det ju en liten sladdis ändå! Hur känns det? Tror du barnen kommer bli glada? :) 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-20 21:48:52 följande:

Dåliga nyheter här tyvärr, jag tog hcg för tre dagar sedan som låg på 2282 och nu 72 timmar senare ligger det bara på 3678 så det är nog kört även denna gång. Jag har haft symptom som kommit och gått senaste dagarna och började även ana oråd när CB inte ökade till 3+ när det? borde?. Hade verkligen förhoppning denna gången då det började så starkt :(

Hur går det för dig? Tagit fler hcg?
  • Anonym (Tredje)
    Granen123 skrev 2025-10-21 06:44:37 följande:

Jag testade mitt hcg på sjukhuset förra veckan, dpo 16 var hcg 844 och två dygn senare dpo 18 i fredags, var hcg 1732. Det steg som förväntat men dem ville ta in mig för VUL onsdag denna vecka för att få bekräftat att graviditeten verkligen sitter i livmodern? för det var för tidigt att se det dpo 16 med värde på 844, dem tittade men kunde inte se något annat än något misstänkt förtjocknad vid höger äggstock/äggledare varav min panik. Aldrig någonsin har dagarna gått så långsamt?

Imorgon fm ska jag få besked på vart denna graviditet har satt sig. Vill hoppas och tro att den sitter rätt med tanke på den fina hcg-ökningen förra veckan. Men pga det luddiga dem sett vid min enda kvarvarande äggledare så är jag livrädd?. Skräckslagen är nog också ett bra beskrivande ord. Försöker lugna mig med tankar om att hcg kanske inte borde stiga så fint om det var ett nytt X samt att jag kanske borde fått symtom snart vid det här laget som sist, blödningar eller skum ensidig värk som jag hade då? inget av det har jag nu. Håll gärna era tummar för mig imorgon ❤️❤️❤️

Hur gick det för dig?
  • Angelica198607

Hoppar in här då jag plussade igår 🙏 Räknat ut att vi är 5+0 idag med bf 23/6. Har inte vart till mvc ännu, men vill begära ett vaginalt ultraljud för att lugna mig och se att allt är bra när vi väl får en tid 🥹
    Är 39 år, fyller 40 samma sommar som jag är beräknad så min ålder skrämmer mig lite. Har 3 barn sen innan som är 13,16 & 18 år samma sommar som bebis är beräknad ( vi alla fyller juli & augusti så ännu 1 sommarbarn 😅 ) Kul att få följas åt med er & hoppas det går vägen för oss alla 🌸

• CS12

Välkommen Angelica? Glad

@ Anonym (C), tack det behövs. Hjärta Jag hade inskrivning hos bm förra veckan men nämnde inte så mycket då, men har nu första läkarbesöket och ultraljudet (v) nästa vecka så jag tar nog  upp det då beroende på vad vul visar. 

• Anonym (Daisy)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-10-22 18:42:23 följande:
    Hur går det för dig? Tagit fler hcg?
    Jag tog ett nytt hcg idag v 5+6 som låg på 5741 vilket är 56% ökning på 48 timmar. vid det förra provet hade det ökat 37,5 % på 48 timmar så det har gått upp, men det går alldeles för långsamt? fick även en vattning rosabrun flytning idag. Om det ändå ska bli missfall önskar man ju bara att det sätter igång
  • Anonym (Rfsu)

Åh :( vad har du haft för symtom? Eller vad har fått dig att tro att det ev är ett missfall? Förutom att hcg inte stiger eller fördubblas inom 48 timmar.. tar du hcg via sjukhuset? Så dem följer upp dig där? <3 all kärlek. 

Anonym (Daisy) skrev 2025-10-22 21:52:50 följande:
    Jag tog ett nytt hcg idag v 5+6 som låg på 5741 vilket är 56% ökning på 48 timmar. vid det förra provet hade det ökat 37,5 % på 48 timmar så det har gått upp, men det går alldeles för långsamt? fick även en vattning rosabrun flytning idag. Om det ändå ska bli missfall önskar man ju bara att det sätter igång. 
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Rfsu) skrev 2025-10-23 10:58:29 följande:

Åh :( vad har du haft för symtom? Eller vad har fått dig att tro att det ev är ett missfall? Förutom att hcg inte stiger eller fördubblas inom 48 timmar.. tar du hcg via sjukhuset? Så dem följer upp dig där? <3 all kärlek. 

Nej, jag tar hcg privat. Kollade för jag tyckte stegringen på testen blivit långsammare och fick 3+ först nio dagar efter 2-3. Vilopuls och temp har även sjunkit under veckan, vilket alltid är ett tydligt tecken för mig. Har börjar blöda klarrött nu idag så är ändå glad att jag kollade upp det och inte fick en chock?
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-23 11:07:44 följande:
    Nej, jag tar hcg privat. Kollade för jag tyckte stegringen på testen blivit långsammare och fick 3+ först nio dagar efter 2-3. Vilopuls och temp har även sjunkit under veckan, vilket alltid är ett tydligt tecken för mig. Har börjar blöda klarrött nu idag så är ändå glad att jag kollade upp det och inte fick en chock?
    Så himla tråkigt , beklagar så 😢 
  • lunyum
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-23 11:07:44 följande:
    Så tråkigt, jag beklagar! 
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;