• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • Anonym (Tredje)

V 5+3 idag. Illamåendet smyger sig på. 
    Har aldrig haft illamående med de två andra barnen. MA i Juli -24 hade jag illamående med kräkningar och är nu ganska rädd att det är tvillingar igen ???? har så starka symtom denna gång att jag blir misstänksam

• Anonym (C)
    LLW skrev 2025-10-20 10:30:28 följande:

Åh vad jag känner igen mig. När jag blev gravid förra sommaren, med tredje barnet, reagerade min man likadant. Tyst och kall. Till slut släppte det och han började längta och se fram emot barnet, trots att det var oplanerat från bådas håll. Den gången slutade det i missfall, och han ville inte försöka igen. Men efter mycket diskuterande bestämde vi oss för att testa igen. Två missfall till senare så är jag nu gravid för fjärde gången på ett år och det togs emot bättre av mannen, även om jag vet att det är jag som mest ser fram emot det. Dom har lite längre startsträcka innan dom inser hur bra det kan bli. 

Hur gamla är dina barn? Och hur har det känts idag? pratar ni eller är ni helt tysta? 

Vi blev oplanerat gravida även för 3,5 år sedan och den gången slutade det i missfall. Det är som sagt oplanerat även denna gång - men samtidigt är jag helt trygg i mitt beslut att behålla och han vet detta sedan innan (vi har kört med säkra perioder kombinerat med kondom och jag har varit tydlig med att det är upp till honom att se till att det inte blir någon graviditet, han har t.ex. haft möjligheten att sterilisera sig vilket han inte vill). 

Vi har inte pratat om "det" något mer, men han har bara vetat i ca 24 timmar. Däremot är han normal mot mig kring barnen, igår kväll spelade vi sällskapsspel ihop till exempel. Och det känns helt ok att hålla det så just nu. Tror inte vi kommer att prata om graviditeten förrän om några veckor när det börjar bli mer verkligt, jag vill gärna göra NIPT också. 

Men vad skönt att höra att din man blev mer positiv! Hur gamla är ni och era barn sedan tidigare? Våra är 8 och 10 år gamla. :) 

• Anonym (C)
    CS12 skrev 2025-10-20 11:42:55 följande:

Grattis alla nya och alla som fått lugnande besked betr. stegring mm.

Här går det sakta. Känner mig så nedstämd och hopplös, arg och frustrerad. Kommer bli en lång resa oavsett hur den slutar. Min man försöker stötta och vara där så gott det går, men förlusten av lillen i vecka 17 förra året ger mig bara dimma för ögonen denna gången - helt enkelt vägrar jag tro att det kommer gå vägen för: varför skulle det?

Det gjorde det inte de sista två ggrna och jag är 42 så har åldern emot mig med. Så varje molvärk, illamående, trötthet gör mig sur - sur för att må dåligt och inte ha kontroll över resultatet. Skall det inte gå vägen kan det ju likväl sluta nu så jag kan fortsätta med mitt utan att må kasst och vara deppig, eller hur?

Så munter är jag. :(

Åh fy sjutton. Jag gick igenom ett sent missfall för länge sedan (mellan mina stora barn), inte så sent som vecka 17 men jag mådde otroligt dåligt efteråt och lyckades inte hämta mig från det. Det gjorde att hela min graviditet med andra barnet vart ångestladdad och slutade med en förlossningsdepression. Så sök hjälp för måendet redan nu om du är så orolig. Det går inte att påverka vad som sker, men måendet är verkligen jätteviktigt. Stor kram till dig <3 <3 <3
  • Anonym (Daisy)

Dåliga nyheter här tyvärr, jag tog hcg för tre dagar sedan som låg på 2282 och nu 72 timmar senare ligger det bara på 3678 så det är nog kört även denna gång. Jag har haft symptom som kommit och gått senaste dagarna och började även ana oråd när CB inte ökade till 3+ när det? borde?. Hade verkligen förhoppning denna gången då det började så starkt :(

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-20 21:48:52 följande:

Dåliga nyheter här tyvärr, jag tog hcg för tre dagar sedan som låg på 2282 och nu 72 timmar senare ligger det bara på 3678 så det är nog kört även denna gång. Jag har haft symptom som kommit och gått senaste dagarna och började även ana oråd när CB inte ökade till 3+ när det? borde?. Hade verkligen förhoppning denna gången då det började så starkt :(

Vilken vecka är du i? 
    Gick in i v5 i fredags och clearblue visade då fortfarande 2-3 veckor. Gav upp de testen och kollar bara hcg test med några dagars mellanrum. 
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-10-20 22:12:18 följande:
    Vilken vecka är du i? 
    Gick in i v5 i fredags och clearblue visade då fortfarande 2-3 veckor. Gav upp de testen och kollar bara hcg test med några dagars mellanrum. 
    Jag är på 5+5 idag, tog proven på 5+1 och 5+4.
  • Granen123

Jag testade mitt hcg på sjukhuset förra veckan, dpo 16 var hcg 844 och två dygn senare dpo 18 i fredags, var hcg 1732. Det steg som förväntat men dem ville ta in mig för VUL onsdag denna vecka för att få bekräftat att graviditeten verkligen sitter i livmodern? för det var för tidigt att se det dpo 16 med värde på 844, dem tittade men kunde inte se något annat än något misstänkt förtjocknad vid höger äggstock/äggledare varav min panik. Aldrig någonsin har dagarna gått så långsamt?

Imorgon fm ska jag få besked på vart denna graviditet har satt sig. Vill hoppas och tro att den sitter rätt med tanke på den fina hcg-ökningen förra veckan. Men pga det luddiga dem sett vid min enda kvarvarande äggledare så är jag livrädd?. Skräckslagen är nog också ett bra beskrivande ord. Försöker lugna mig med tankar om att hcg kanske inte borde stiga så fint om det var ett nytt X samt att jag kanske borde fått symtom snart vid det här laget som sist, blödningar eller skum ensidig värk som jag hade då? inget av det har jag nu. Håll gärna era tummar för mig imorgon ❤️❤️❤️

• lunyum
    Granen123 skrev 2025-10-21 06:44:37 följande:

Jag testade mitt hcg på sjukhuset förra veckan, dpo 16 var hcg 844 och två dygn senare dpo 18 i fredags, var hcg 1732. Det steg som förväntat men dem ville ta in mig för VUL onsdag denna vecka för att få bekräftat att graviditeten verkligen sitter i livmodern? för det var för tidigt att se det dpo 16 med värde på 844, dem tittade men kunde inte se något annat än något misstänkt förtjocknad vid höger äggstock/äggledare varav min panik. Aldrig någonsin har dagarna gått så långsamt?

Imorgon fm ska jag få besked på vart denna graviditet har satt sig. Vill hoppas och tro att den sitter rätt med tanke på den fina hcg-ökningen förra veckan. Men pga det luddiga dem sett vid min enda kvarvarande äggledare så är jag livrädd?. Skräckslagen är nog också ett bra beskrivande ord. Försöker lugna mig med tankar om att hcg kanske inte borde stiga så fint om det var ett nytt X samt att jag kanske borde fått symtom snart vid det här laget som sist, blödningar eller skum ensidig värk som jag hade då? inget av det har jag nu. Håll gärna era tummar för mig imorgon ❤️❤️❤️

Håller tummarna för dig! Hoppas att du får goda nyheter imorgon. 
  • Anonym (Orolig123)

Hej alla,

nu är det tredje gången jag följer ett sånt här forum. Är 36 år och haft två missfall. Har precis plussat med clearblue där det står 1-2 veckor och mens skulle kommit imorgon, så testa ofta-test från rfsu ger inga direkta utslag ännu.. känner mig orolig då jag haft två tidiga missfall och aldrig tagit mig förbi vecka 12. Hoppas så att detta ska gå vägen denna gången men bär på ett stor oro att det ska sluta som sist.

Går allt som vi drömmer om så är BF 30 juni 2026 och att vi ska få vårt första barn 🙏🏽

• lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-21 06:44:37 följande:

Hur har det gått för dig?💕
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;