• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • LLW
    Anonym (Tredje) skrev 2025-10-13 10:58:14 följande:
    Är det första urinet? 
    Köp ett annat test och prova
    Sjukt påfrestande med kemiska graviditeter, jag hoppas det inte är det ❤️
    Ja det var första. Ska testa imorgon igen och är det svagare så vet jag. Såhär dags ska det vara starkare och öka, så jag tror att det är kemiskt ännu en gång :( 
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-13 13:47:50 följande:

Det låg och pendlade mellan 210-280 tills jag valde operation, hade relativt låga värden men jag kände inte att jag orkade med den psykiska biten som ovissheten innebar. Velade mellan medicinsk behandling eller kirurgi men valde kirurgi trots allt. Fick även bekräftat per post från patologen några veckor efter operationen att utomkvedshavandeskapet satt i vänster äggledare precis som dem misstänkte.

Valde kirurgi främst av två anledningar, ett var; skulle jag ta cellgifter så skulle vi behöva vänta minst tre månader innan vi kunde börja försöka igen och det är ovisst om det hjälper 100% och hur lång tid det tar för hcg att gå ner till noll. Sedan nummer två; var rädslan för att det eventuellt skulle kunna bli ett nytt X i vänster äggledare i framtiden. Om jag valde att behålla den. Så ovissheten och väntan gjorde att jag beslutade mig för operation relativt snabbt och jag är fortfarande nöjd med det beslutet.. 

Okej ja förstår , mitt HCG låg på max 200 vid mitt X , jag valde faktiskt sprutan mest för att dom Inte visste vart det satt någonstans , vet inte om ja hade tagit samma beslut om de kunnat se vart de satt, nu får jag ju gå runt och vara livrädd för ett till X varenda gång ja blir gravid och det är otroligt psykiskt påfrestande , jag fick mitt efterlängtade 3+ på clearblue ikväll men är så orolig att de sitter fel så vågar knappt bli glad 
  • Granen123

Åh vad skönt att det slagit om till 3+ men förstår verkligen din oro. När är du beräknad? 

Jag ringde idag och fick en tid imorgon för ett extra tidigt VUL. Får se om det ens är möjligt att se något så här pass tidigt men om inte så får jag komma tillbaka, dem erbjöd mig i vilket fall att få komma in imorgon. 

lillemmy skrev 2025-10-13 21:44:15 följande:
    Okej ja förstår , mitt HCG låg på max 200 vid mitt X , jag valde faktiskt sprutan mest för att dom Inte visste vart det satt någonstans , vet inte om ja hade tagit samma beslut om de kunnat se vart de satt, nu får jag ju gå runt och vara livrädd för ett till X varenda gång ja blir gravid och det är otroligt psykiskt påfrestande , jag fick mitt efterlängtade 3+ på clearblue ikväll men är så orolig att de sitter fel så vågar knappt bli glad 
  • Anonym (Tredje)
    LLW skrev 2025-10-13 20:41:17 följande:
    Ja det var första. Ska testa imorgon igen och är det svagare så vet jag. Såhär dags ska det vara starkare och öka, så jag tror att det är kemiskt ännu en gång :( 
    Håller tummarna ❤️
  • LLW

Jag blir galen! Hade räknat med att testet skulle vara blankt idag eftersom att det var så svagt igår.. men nu är det lite starkare än gårdagens, men ungefär som i förrgår. jag Är så förvirrad! Tog det sista rfsu testet så nu har jag inga tester kvar.. får väl köpa nya antar jag för detta kan ju uppenbarligen gå hur som helst.. usch vad påfrestande! 

här är dagens test underst och gårdagens överst. Dom ser svagare än på bilderna än i verkligheten.. men på ÄL + 15 brukar jag ha starkare. iof har jag aldrig använt rfsu tidigare.

• lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-13 22:02:59 följande:

Åh vad skönt att det slagit om till 3+ men förstår verkligen din oro. När är du beräknad? 

Jag ringde idag och fick en tid imorgon för ett extra tidigt VUL. Får se om det ens är möjligt att se något så här pass tidigt men om inte så får jag komma tillbaka, dem erbjöd mig i vilket fall att få komma in imorgon. 

Jag är i vecka 5+0 idag så var i vecka 4+6 igår , men de är så konstigt för all min ömhet i brösten är HELT borta från och med nu , brukar alltid vakna och känna av brösten men nej inte idag, jag är iaf beräknad 16/6, vad skönt att du får komma in redan idag , här där jag bor är dom väldigt restriktiva och ska till ganska mycket för att man ska få komma in, ja får försöka överleva till på måndag , gud va ja är nervös och konstant orolig 
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-09 21:10:56 följande:
    Ja precis men det blir ju 72 timmar mellan blodproven för mig så därför ska de helst ha passerat 600 , man har ju hopp kvar tills blodprov svar eller blödning säger annat, men är ju också livrädd att det är ett utomkveds igen såklart också , det är oerhört massa tankar som snurrar i huvudet. jag vet att jag överanalyserar symtom och överanalyserar testerna 
    Hur gick det med ökningen på blodprovet?
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-14 06:36:23 följande:
    Hur gick det med ökningen på blodprovet?
    Det gick väldigt bra jag hade 798 i HCG DEN 10/10 och så tog jag ett nytt igår men det har jag inte fått svar på ännu, däremot fick jag 3+ på clearblue digital igår kväll så HCG bör ju ha gått upp sedan i fredags så nu håller jag tummarna 
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-14 08:55:47 följande:
    Det gick väldigt bra jag hade 798 i HCG DEN 10/10 och så tog jag ett nytt igår men det har jag inte fått svar på ännu, däremot fick jag 3+ på clearblue digital igår kväll så HCG bör ju ha gått upp sedan i fredags så nu håller jag tummarna 
    Det låter ju super!
  • Anonym (Tredje)
    LLW skrev 2025-10-14 06:18:50 följande:

Jag blir galen! Hade räknat med att testet skulle vara blankt idag eftersom att det var så svagt igår.. men nu är det lite starkare än gårdagens, men ungefär som i förrgår. jag Är så förvirrad! Tog det sista rfsu testet så nu har jag inga tester kvar.. får väl köpa nya antar jag för detta kan ju uppenbarligen gå hur som helst.. usch vad påfrestande! 

här är dagens test underst och gårdagens överst. Dom ser svagare än på bilderna än i verkligheten.. men på ÄL + 15 brukar jag ha starkare. iof har jag aldrig använt rfsu tidigare.

Skulle nog köpa och prova ett annat test.
Svar på tråden BF Juni 2026 💕