• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-17 15:40:37 följande:
    Jag har inte heller några ökade flytningar, tröttare är jag ibland men ansolut inte hela tiden varje dag. Har inte heller något illamående , har ömma bröst som kommer och går men ska tillägga att med sonen hade  enbart lite ömma bröst alldeles vid plusset men i övrigt
    ingenting 
    Skönt att höra! 
  • Granen123

Jag har varit på gyn onsdag och fredag denna vecka för uppföljning av mitt hcg. Detta pga av mitt tidigare utomkvedshavandeskap som jag opererades för i augusti.. fick precis veta att mina värden har dubblerats på 48 timmar 😭😭😭 dem tror nu mera på att detta är en graviditet i livmodern än ett till X och jag ska få komma tillbaka på onsdag nästa vecka för ett nytt VUL. Har varit så nervös att jag velat kräkas denna vecka, att få veta att hcg-nivåerna stiger som förväntat vid en ?normal graviditet? får mig att gråta glädjetårar. Rädslan för ett nytt X har varit enorm. Nu har den värsta nervositeten släppt, så får jag se vad VUL visar nästa vecka <3 ville bara dela med mig av denna glädjande nyhet ❤️❤️❤️

• Granen123

Jag har också kalla fötter. Känner dock en enorm trötthet som jag inte upplevde i min första fullgångna graviditet. Är trött på en helt ny nivå.. Den första graviditeten hade jag knappt några symtom öht, lite molande värk första veckorna, lite lätt illamående på morgonen innan jag åt frukost men det var det enda. Inga ömma bröst, inga ökade flytningar, ingen trötthet. Kände mig inte gravid förrän magen började puta. Denna graviditeten löner jag av fler symtom och jag känner av dem så mycket starkare. Vill sova mest hela tiden. Somnar i soffan på kvällarna, lägger mig svin tidigt om kvällarna men ändå vill och behöver jag sova på eftermiddagen också.. varma tofflor inomhus är ett måste också. 

Anonym (Daisy) skrev 2025-10-17 15:15:57 följande:

Hur går det för er med symptom? Jag tycker jag har väldigt milda symptom, önskar att jag känt av mer så det känns mer på riktigt?

Mina symptom:

Varm (särskilt på natten)

Kalla fötter

Varma händer

Jättetrött (somnar på soffan varje kväll och behöver sova middag ibland )

Rapar ofta

Lite mild molvärk korta stunder

Höjd vilopuls

Höjd temp

Symptom som jag INTE har eller haft  (som det låter som alla andra har):

Inte illamående (hade en dag med dålig aptit)

Inte luktkänslig (hade en dag i början)

Inte ömma bröst (denna känns det som ALLA har??)

Kissar inte oftare

Inte hungrigare

• lunyum

Hallå! Hoppar in här nu efter att ha plussat i tisdags. Fick reda på det svintidigt så är fortfarande flera dagar från att ens missa mensen, så det känns nästan lite overkligt än så länge.

Har ett missfall i  v5+4 i bagaget så jag har lite svårt att lita på att graviditeten kommer att hålla i sig, men jag är så tacksam och glad för att åtminstone vara gravid just nu. Testerna är redan starkare än vad de blev i den graviditeten trots att det bara är 11 dagar efter ägglossningen vilket jag försöker se som ett positivt tecken! 

• Linnea1986
    lunyum skrev 2025-10-17 16:11:14 följande:

Hallå! Hoppar in här nu efter att ha plussat i tisdags. Fick reda på det svintidigt så är fortfarande flera dagar från att ens missa mensen, så det känns nästan lite overkligt än så länge.

Har ett missfall i  v5+4 i bagaget så jag har lite svårt att lita på att graviditeten kommer att hålla i sig, men jag är så tacksam och glad för att åtminstone vara gravid just nu. Testerna är redan starkare än vad de blev i den graviditeten trots att det bara är 11 dagar efter ägglossningen vilket jag försöker se som ett positivt tecken! 

Grattis, när är du beräknad? Vilken vecka? Jag är i vecka 4(3+4) idag ☺️
  • Anonym (Daisy)
    Granen123 skrev 2025-10-17 15:53:14 följande:

Jag har varit på gyn onsdag och fredag denna vecka för uppföljning av mitt hcg. Detta pga av mitt tidigare utomkvedshavandeskap som jag opererades för i augusti.. fick precis veta att mina värden har dubblerats på 48 timmar 😭😭😭 dem tror nu mera på att detta är en graviditet i livmodern än ett till X och jag ska få komma tillbaka på onsdag nästa vecka för ett nytt VUL. Har varit så nervös att jag velat kräkas denna vecka, att få veta att hcg-nivåerna stiger som förväntat vid en ?normal graviditet? får mig att gråta glädjetårar. Rädslan för ett nytt X har varit enorm. Nu har den värsta nervositeten släppt, så får jag se vad VUL visar nästa vecka <3 ville bara dela med mig av denna glädjande nyhet ❤️❤️❤️

Åh vilken lättnad, gud vad skönt!! Hoppas det går bra på VUL i nästa vecka!

Jag har också haft X men jag känner mig inte så nervös över just det denna gången, det känns inte alls på samma sätt som det gjorde då (då hade jag konstant bruna flytningar sedan innan BIM och mkt svaga test). Då kände jag verkligen tidigt att det var ett X, även om vården vägrade tro mig först. 

• lunyum
    Linnea1986 skrev 2025-10-17 16:32:09 följande:
    Grattis, när är du beräknad? Vilken vecka? Jag är i vecka 4(3+4) idag ☺️
    Då ligger vi väldigt nära varandra, jag är i vecka 3+2! Kul med någon i nästan samma fas 😊 BF 30/6 (men 28/6 om jag går efter befruktning), du då? 
  • lunyum

Så roligt! Vilken lättnad för dig! 
  • lillemmy

Åh så himla kul att höra ❤️ håller tummarna för att allt går bra ❤️
  • Linnea1986
    lunyum skrev 2025-10-17 17:50:46 följande:
    Då ligger vi väldigt nära varandra, jag är i vecka 3+2! Kul med någon i nästan samma fas 😊 BF 30/6 (men 28/6 om jag går efter befruktning), du då? 
    Beräknad 28/6, men så himla orolig att de inte kmr gå vägen eftersom ja hade en kemisk i augusti så övertänker allt just nu ❤️
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;