• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-15 12:06:47 följande:
    Jag var på 17 dagar efter ÄL tog sedan ett till prov 20 dagar efter Äl och då låg de på 2750 men nu har ja inte tagit något prov på någon dag och nu är ja åter igen jätte orolig , drömt att ja fått missfall. brösten är inte ömma och känns inte lika stora heller, inte lika hård i magen etc 😞 börjar va rädd att detta är påväg att bli ett missfall iaf 😭 ren och skär panik , har nu bokat in ett ytterligare HCG på fredag för de va bara då de fanns tid 😢
    Det låter ju inte så bra att ha ?ren och skär panik? enbart av den anledningen att symptomen varierar (vilket det gör för oss alla) när du haft en så utmärkt hcg-utveckling. Försök fokusera på att allt faktiskt ser bra ut för dig än så länge. 
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-15 12:20:32 följande:

Fin stegring på dina hcg-nivåer <3 
    tar du dina hcg-provet privat? Eller får du uppföljning via sjukhuset? När man tar privat brukar det ta ett par dagar innan man får provsvar vad jag förstått. Har du haft några blödningar eller någon blödning? Jag vill inte förminska dina känslor, har du någon du kan prata med? <3 Förstår  din oro, jag har själv knappt sovit något i natt efter gårdagens ultraljud. Hade jag inte haft mitt X i bagaget så hade jag inte haft denna oro. Det enda jag vill är att få bekräftat att graviditeten sitter i livmodern?. 

Jag har också ett X i bakgrunden och har inte fått ha mitt tidiga ultraljud än för att ens bekräfta att det sitter på rätt ställe , men med tanke på va du skrev tidigare om ditt ultraljud är jag väldigt glad för det. jag har mitt ultraljud på måndag och då är jag i vecka 5+6 , jag försöker verkligen att inte överanalysera mina symtom men det är i princip omöjligt , jag tar mina HCG prover privat, tar bara 1 dygn under veckorna att få svar , tar man på fredag kan man få vänta tills måndag. 
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-15 14:10:51 följande:
    Det låter ju inte så bra att ha ?ren och skär panik? enbart av den anledningen att symptomen varierar (vilket det gör för oss alla) när du haft en så utmärkt hcg-utveckling. Försök fokusera på att allt faktiskt ser bra ut för dig än så länge. 
    Nä det är inte bra och om jag hade kunnat bestämma själv hade jag helst inte haft någon panik alls och inte heller överanalyserat mina symtom , jag hoppas verkligen att det bara är jag som överanalyserar och får panik helt i onödan 
  • Anonym (Orolig)
    lillemmy skrev 2025-10-15 15:10:08 följande:
    Jag har också ett X i bakgrunden och har inte fått ha mitt tidiga ultraljud än för att ens bekräfta att det sitter på rätt ställe , men med tanke på va du skrev tidigare om ditt ultraljud är jag väldigt glad för det. jag har mitt ultraljud på måndag och då är jag i vecka 5+6 , jag försöker verkligen att inte överanalysera mina symtom men det är i princip omöjligt , jag tar mina HCG prover privat, tar bara 1 dygn under veckorna att få svar , tar man på fredag kan man få vänta tills måndag. 
    Samma här, tar mina privat. Tog hcg I måndags o vat då I v 5+2 som låg på 240 och lämnade nytt idag. Är så.jimlsa nervös. Hcg på 240 o v 5+2 måste ju vara kört 😭
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-15 15:12:44 följande:
    Nä det är inte bra och om jag hade kunnat bestämma själv hade jag helst inte haft någon panik alls och inte heller överanalyserat mina symtom , jag hoppas verkligen att det bara är jag som överanalyserar och får panik helt i onödan 

Av det du skrivit här, och jag menar verkligen detta i all välmening, så ja det objektivt sett som att du överanalyserar och oroar dig i onödan. Jag hade varit överlycklig om jag haft dina hcg resultat. Det är ju ingen garanti såklart, men det är ju det enda man har att hå på såhär tidigt. 

jag fick 2-3 på CB för en vecka sedan på 3+6 och har fortfarande 2-3 idag på 4+6. jag håller tummarna att det slår om imorgon!

• Anonym (Tredje)

Tog första clearblue förra onsdagen den var gravid 2-3 veckor. Trodde det skulle ha slagit om till idag men nej. 
    Ska köpa ett nytt och testa om imorgon. Men det borde ju ha slagit om nu tycker jag  

• Anonym (Aaa)

Ta inte digitala för seriöst, finns massor med andra som trots blodprov där de haft mycket högre än deras gränser inte får 3+ och där man får 3+ fast blodprov visar att man inte har så högt än 🙈 Ska stänga aviseringarna och låta er vara sen men deppa inte över digitala med veckor ❤️
    Anonym (Tredje) skrev 2025-10-16 07:11:13 följande:

Tog första clearblue förra onsdagen den var gravid 2-3 veckor. Trodde det skulle ha slagit om till idag men nej. 
    Ska köpa ett nytt och testa om imorgon. Men det borde ju ha slagit om nu tycker jag  

• Anonym (C)

Här rullar allt på, det är fortfarande min lilla hemlighet och det känns helt magiskt faktiskt. Vill njuta lite till innan jag släpper bomben till maken, men gissar att jag kommer att berätta inom 1-2 veckor. 

Känner starkt i kroppen att jag är gravid - brösten är tunga och ömmar och det sticker och trycker i livmodern. Är svagare i kroppen än vanligt också - blir snabbt helt slut när jag anstränger mig.

Hoppas verkligen att allt ska gå bra, det känns som min sista chans till en trea nu. ❤️

• Anonym (Daisy)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-10-16 07:11:13 följande:

Samma för mig tyvärr. Jag fick fortfarande 2-3 idag 8 dagar efter omslaget och det känns verkligen inte positivt. Visst, testen kan visa fel och hcg kan stegra mer långsamt och fortfarande vara normalt, men det är ju undantagsfallen och det skulle såklart kännas mycket bättre att vara ett av typfallen?
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-16 10:25:33 följande:
    Samma för mig tyvärr. Jag fick fortfarande 2-3 idag 8 dagar efter omslaget och det känns verkligen inte positivt. Visst, testen kan visa fel och hcg kan stegra mer långsamt och fortfarande vara normalt, men det är ju undantagsfallen och det skulle såklart kännas mycket bättre att vara ett av typfallen?
    Precis. 
    Lätt att tankarna tar över och att man blir orolig men tog ett vanligt test med och snart är kontroll strecket svagare än test strecket så jag tror det ändå går åt rätt håll. Måste tänka positivt ☺️
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;