• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • Anonym (Daisy)

Fick mitt hcg-resultat nu, 2283. konstigt för jag fick 3+ bara någon timma innan och det ska man få först vid 2700. Hade hoppats på ett högre värde? ska mäta på måndag igen men det känns ju inte så bra :(

• lunyum
    Linnea1986 skrev 2025-10-17 20:02:58 följande:
    Beräknad 28/6, men så himla orolig att de inte kmr gå vägen eftersom ja hade en kemisk i augusti så övertänker allt just nu ❤️
    Förstår precis ❤️ Vågar liksom inte utgå ifrån att jag kommer att vara gravid om en vecka. Har sagt ?om jag fortfarande är gravid då? till min man varje gång vi pratat om olika saker vi ska göra de närmaste månaderna. Jag har ändå försökt unna mig att vara glad och drömma lite trots oron, för förra gången blev jag ändå ledsen när det tog slut trots att jag inte hade låtit mig själv riktigt fästa mig vid tanken på det embryot. 
  • Linnea1986
    lunyum skrev 2025-10-17 21:33:59 följande:
    Förstår precis ❤️ Vågar liksom inte utgå ifrån att jag kommer att vara gravid om en vecka. Har sagt ?om jag fortfarande är gravid då? till min man varje gång vi pratat om olika saker vi ska göra de närmaste månaderna. Jag har ändå försökt unna mig att vara glad och drömma lite trots oron, för förra gången blev jag ändå ledsen när det tog slut trots att jag inte hade låtit mig själv riktigt fästa mig vid tanken på det embryot. 
    Jag försöker tänka att de finns ett litet i mig, men så kmr alla andra tankar o de e svårt o komma bort från dom. vet inte riktigt vad ja ska göra åt de heller ❤️
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-17 21:31:43 följande:

Fick mitt hcg-resultat nu, 2283. konstigt för jag fick 3+ bara någon timma innan och det ska man få först vid 2700. Hade hoppats på ett högre värde? ska mäta på måndag igen men det känns ju inte så bra :(

Jag läste att 2700 är bara ett ungefärligt nummer , man kan få det redan då man har över 2000 , men visst har värdet fördubblats ? 
  • lillemmy
    lunyum skrev 2025-10-17 21:33:59 följande:
    För mig är det exakt likadant, vågar inte ta ut något i förskott , är jätte rädd att något ska gå fel
  • lunyum
    lillemmy skrev 2025-10-18 08:04:31 följande:
    För mig är det exakt likadant, vågar inte ta ut något i förskott , är jätte rädd att något ska gå fel
    Jag försöker påminna mig om att det rent statistiskt sett är mest sannolikt att vi får behålla det även om man såklart inte kan veta hur det blir. Jag tycker att det varit hjälpsamt att kolla hur risken minskar dag för dag på https://datayze.com/miscarriage-chart 
  • lunyum

Jag vågade mig på att skicka en förfrågan om inskrivningsamtal hos barnmorskan redan nu. Kändes lite konstigt att skicka in det så tidigt men tänkte att det kanske var bättre att ändå få in det så snart som möjligt, så får jag bara höra av mig igen om det skulle visa sig vara kemiskt. 

• lillemmy
    lunyum skrev 2025-10-18 09:23:32 följande:
    Jag försöker påminna mig om att det rent statistiskt sett är mest sannolikt att vi får behålla det även om man såklart inte kan veta hur det blir. Jag tycker att det varit hjälpsamt att kolla hur risken minskar dag för dag på https://datayze.com/miscarriage-chart 
    Tack för detta, ja ska titta på den ☺️ ja har bestämt mig för att vänta med att boka inskrivningssamtal tills dess att ja varit på ultraljudet på måndag om allt ser bra ut då , de är ju ingen garanti heller men vill se så det sitter i livmodern innan jag gör det 
  • Granen123

Tack för att du delade länken. Det var precis vad jag behövde se och läsa idag 🙏🏻 sparade ner den som bokmärke och kommer att öppna den då och då för att påminna mig om oddsen  🥰 :) 

lunyum skrev 2025-10-18 09:23:32 följande:
  • lunyum
    Granen123 skrev 2025-10-18 14:37:26 följande:

Tack för att du delade länken. Det var precis vad jag behövde se och läsa idag 🙏🏻 sparade ner den som bokmärke och kommer att öppna den då och då för att påminna mig om oddsen  🥰 :) 

Vad skönt att det hjälpte lite! 
Svar på tråden BF Juni 2026 💕