• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • Anonym (C)
    FingersKrossed skrev 2025-10-27 16:28:34 följande:

Jag har inte varit jätte aktiv i tråden men iaf skrivit något inlägg. Det blev iaf missfall här. 😔 vet att det kommer bli bättre men det är såklart en stor sorg. Jag vill iaf önska resten ett STORT lycka till ❤

Stor kram till dig, hoppas det tar sig igen snart ❤️❤️❤️
  • LLW
    Anonym (C) skrev 2025-10-27 17:00:31 följande:
    Fy sjutton, jag har själv gått igenom två missfall och tyckte att det var oerhört jobbigt. Håller verkligen tummarna att det går vägen för dig denna gång ❤️❤️❤️

Tiden jag bokat imorgon avbokades - tydligen gjorde de inte vul där, bara ul från 8+0. Men jag hade ju verkligen snöat in mig på detta, så spontanbokade en tid på en annan mottagning nu samma eftermiddag istället. Fick se en liten liten plutt med hjärtslag och daterades till 6+2 med bf 19 juni precis enligt mina egna beräkningar ❤️ Nu hoppas jag att den stannar ❤️
    Men grattis! Åh vilken lättnad ändå, även om det är långt kvar så är ni ju ett steg närmare nu <3 
  • LLW
    FingersKrossed skrev 2025-10-27 16:28:34 följande:

Jag har inte varit jätte aktiv i tråden men iaf skrivit något inlägg. Det blev iaf missfall här. 😔 vet att det kommer bli bättre men det är såklart en stor sorg. Jag vill iaf önska resten ett STORT lycka till ❤

Beklagar <3 Låt dig känna all den sorgen och ge dig tid att läka och komma tillbaka. Kram till dig! 
  • Anonym (Daisy)

Jag tog ett nytt hcg idag som gått upp till 15168, var 5741 för fem dagar sedan. Jag hade en röd ganska kraftig blödning i torsdags men den avtog efter ett par timmar och sedan inget mer. Idag har jag varit illamående pch känt massor av symptom så vet verkligen inte vad jag ska tro? men har VUL på omsdag iallafall så då hoppas jag få lite klarhet.

• Anonym (W)

Jag har bf 10/6, är i vecka 8 nu 7+5 och haft mensliknande blödning sedan i söndags. Gör ingenting annat än att springa på toaletten och kolla.. är livrädd att något ska vara fel. Pratat med gyn som menar på att det kan vara missfall men det behöver inte vara det då jag inte har speciellt ont och inga klumpar/rikliga blödningar? men jag har sån oro i kroppen? ska ringa igen på torsdag om blödningarna fortsatt tills dess.. håller på att googla ihjäl mig på symtom/missfall och vad som är normalt och inte? 

Mensliknande blödning, rött blod, inga klumpar, inget slem, inte någon särskild smärta, blöder inte ens ned ett trosskydd på en hel dag. Men tankarna snurrar på en ändå.. 

• LLW
    Anonym (W) skrev 2025-10-28 12:06:42 följande:

Jag har bf 10/6, är i vecka 8 nu 7+5 och haft mensliknande blödning sedan i söndags. Gör ingenting annat än att springa på toaletten och kolla.. är livrädd att något ska vara fel. Pratat med gyn som menar på att det kan vara missfall men det behöver inte vara det då jag inte har speciellt ont och inga klumpar/rikliga blödningar? men jag har sån oro i kroppen? ska ringa igen på torsdag om blödningarna fortsatt tills dess.. håller på att googla ihjäl mig på symtom/missfall och vad som är normalt och inte? 

Mensliknande blödning, rött blod, inga klumpar, inget slem, inte någon särskild smärta, blöder inte ens ned ett trosskydd på en hel dag. Men tankarna snurrar på en ändå.. 

Jag förstår din oro <3 jag har haft blödningar i alla mina graviditeter, dom som slutat bra och dom som blivit missfall, så det kan verkligen vara ingenting! att du inte har ont bådar ju iallafall gott! har du gjort något VUL än? 
  • Anonym (W)
    LLW skrev 2025-10-28 14:44:23 följande:
    Jag förstår din oro <3 jag har haft blödningar i alla mina graviditeter, dom som slutat bra och dom som blivit missfall, så det kan verkligen vara ingenting! att du inte har ont bådar ju iallafall gott! har du gjort något VUL än? 

Tack.. hela min värld är upp och ned just nu. Jag har varit i kontakt med gyn och 1177 men enligt gyn så får man inte något vul eller vanligt ultraljud nu direkt utan jag måste vänta och se på torsdag? blöder jag fortsatt då ska jag ringa igen och se vad dom säger.. Så otroligt påfrestande psykiskt att hela tiden springa på toaletten och kontrollera/torka..

• Anonym (Sad)
    Anonym (W) skrev 2025-10-28 18:26:52 följande:

Tack.. hela min värld är upp och ned just nu. Jag har varit i kontakt med gyn och 1177 men enligt gyn så får man inte något vul eller vanligt ultraljud nu direkt utan jag måste vänta och se på torsdag? blöder jag fortsatt då ska jag ringa igen och se vad dom säger.. Så otroligt påfrestande psykiskt att hela tiden springa på toaletten och kontrollera/torka..

Okej du ska få ett tips, ring 1177 och överdriv säg att du har ensidig smärta som kommer i intervaller, då kommer dom hänvisa dig till akuten där dom måste göra ultraljud för att utesluta utomkveds , det är helt sjukt att man ska behöva ljuga för att få hjälp men tyvärr är de så det ser ut inom svenska kvinno vården 
  • Anonym (Nono)

Nej det gör man inte! Vården i Sverige är i princip gratis så att de gånger det inte finns medicinska skäl får man söka privat och betala själv. Hon får ju kanske en tid efter kontakten på torsdag. 

Om man på riktigt står inför ett utomhavandeskap kan det gälla liv och död. Ska då någon som låtsas ha samma symptom öka väntetiden för den som är i verklig fara?

Vi är många som haft blödningar i graviditet och visst är det oroligt men det är det även utan blödningar. 

Anonym (Sad) skrev 2025-10-28 21:21:10 följande:
    Okej du ska få ett tips, ring 1177 och överdriv säg att du har ensidig smärta som kommer i intervaller, då kommer dom hänvisa dig till akuten där dom måste göra ultraljud för att utesluta utomkveds , det är helt sjukt att man ska behöva ljuga för att få hjälp men tyvärr är de så det ser ut inom svenska kvinno vården 
  • Anonym (BFjuni)

Jag fick reda på igår att vi väntar tvillingar. Är i chock och jätteorolig.. 

Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;