• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • lunyum
    Granen123 skrev 2025-10-24 13:54:16 följande:

Förlåt för sen uppdatering här men jag har varit i en liten lyckobubbla sedan i onsdags? jag fick bekräftat genom VUL att graviditeten sitter i livmodern, grät glädjetårar i gynstolen och båda läkarna gratulerade mig flera gånger om. 😭😭😭🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 är sååå glad och lättad över att det inte är ännu ett utomkvedshavandeskap. Det var i exakt samma gynstol jag låg i för 2 månader sedan när jag fick veta att jag hade ett utomkvedshavandeskap som jag nu på nytt satt i men nu fick positiva nyheter att det satt i livmodern 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 .  Exakt samma plats men med två helt olika besked och efterföljande känslor. 

Ååååh vad glad jag blir för din skull! Vilken lycka! 
  • lillemmy

Förlåt för sen uppdatering här men jag har varit i en liten lyckobubbla sedan i onsdags? jag fick bekräftat genom VUL att graviditeten sitter i livmodern, grät glädjetårar i gynstolen och båda läkarna gratulerade mig flera gånger om. 😭😭😭🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 är sååå glad och lättad över att det inte är ännu ett utomkvedshavandeskap. Det var i exakt samma gynstol jag låg i för 2 månader sedan när jag fick veta att jag hade ett utomkvedshavandeskap som jag nu på nytt satt i men nu fick positiva nyheter att det satt i livmodern 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 .  Exakt samma plats men med två helt olika besked och efterföljande känslor. 

Åh så härligt , stort stort grattis 🥳 
  • Anonym (C)

Grattis, underbart att höra <3 Den 6:e ska jag på inskrivning, kommer att vara i vecka 7+4 då. Hoppas få vul och se ett pickande hjärta <3
  • Flizz

Hoppar in här då de äntligen börjar sjunka in lite att jag är gravid, testade positivt den 16/10 och beräknas vara ungefär i v.5 (4+5).

jag fyller 35 år till helgen och min man är 41 år, de blir vårt första gemensamma barn men vi har två barn var sen tidigare på 17, 14, 13 och snart 10 år.

har fått tid för första samtal den 6/11 så får se hur allt funkar nu för tiden såhär ett decennium senare.
    Bokade ett privat ultraljud den 8/11 då kan vi förhoppningsvis se ett hjärta slå, kände att jag inte kunde vänta flera flera veckor till.

Är de någon fler som ska göra ett tidigt ultraljud?

• lillemmy
    Flizz skrev 2025-10-26 20:50:36 följande:

Hoppar in här då de äntligen börjar sjunka in lite att jag är gravid, testade positivt den 16/10 och beräknas vara ungefär i v.5 (4+5).

jag fyller 35 år till helgen och min man är 41 år, de blir vårt första gemensamma barn men vi har två barn var sen tidigare på 17, 14, 13 och snart 10 år.

har fått tid för första samtal den 6/11 så får se hur allt funkar nu för tiden såhär ett decennium senare.
    Bokade ett privat ultraljud den 8/11 då kan vi förhoppningsvis se ett hjärta slå, kände att jag inte kunde vänta flera flera veckor till.

Är de någon fler som ska göra ett tidigt ultraljud?

Hej och välkommen hit , jag är just nu i vecka 6+6 men då jag haft ett utomkvedshavandeskap tidigare fick jag göra ett ultraljud i det ja trodde var 5+6 men fostret mätte 5+5 vilket som jag förstod det var helt normalt, jag har ändå bokat in ett tidigt ultraljud den 11/11 då de var den tidigaste tiden som fanns tillgänglig och hoppas få på att även få höra hjärtat slå (man kunde se att de fladdrade som att hjärtat slog men de va för tidigt för att kunna höra det). jag är precis som dig klarar inte av att vänta 🙈 man får ju ett tidigt ultraljud i vecka 13-14 här via regionen men i mina ögon är det INTE ett tidigt ultraljud haha 😅 hoppas allt går bra för er 🙏
  • Anonym (Tredje)

Illamående och konstant magsvullnad. Känner att jag är full i magen men det får liksom inte komma ut. Så jobbig känsla 😅

• Anonym (C)

Har känt så mycket stickande och att det spänt kring livmodern förra veckan, igår insåg jag att jag inte känner något.Oron slår till direkt. Vet att symptomen kan variera enormt (hade inga alls med första barnet förutom en förlamande trötthet), men nu bokade jag in ett privat ultraljud imorgon iallafall. Behöver veta hur det står till, kan inte vänta. Hoppas få se hjärtslag. 6+3 imorgon <3 

• LLW
    Anonym (C) skrev 2025-10-27 09:35:40 följande:

Har känt så mycket stickande och att det spänt kring livmodern förra veckan, igår insåg jag att jag inte känner något.Oron slår till direkt. Vet att symptomen kan variera enormt (hade inga alls med första barnet förutom en förlamande trötthet), men nu bokade jag in ett privat ultraljud imorgon iallafall. Behöver veta hur det står till, kan inte vänta. Hoppas få se hjärtslag. 6+3 imorgon <3 

Förstår dig helt <3 det här är min åttonde graviditet, och jag har alltid varit helt knockad av illamåendet vid det här laget. Tagit alla möjliga mediciner men inget har hjälpt, och denna gång mår jag bara pyttelite illa om jag inte ätit på några timmar. Sen har jag ju fått 6 missfall, så i mitt fall betyder ju inte symtom att något är rätt, men avsaknaden känns ändå oroande.. Vad skönt för dig att få komma in imorgon och titta. Håller tummarna för dig! Jag ska boka in ett tills i slutet på veckan. Är i 6+1 idag så vill vänta ett par dagar till, men är inställd på att det är en ofostrig graviditet igen :( 
  • FingersKrossed

Jag har inte varit jätte aktiv i tråden men iaf skrivit något inlägg. Det blev iaf missfall här. 😔 vet att det kommer bli bättre men det är såklart en stor sorg. Jag vill iaf önska resten ett STORT lycka till ❤

• Anonym (C)
    LLW skrev 2025-10-27 13:34:10 följande:
    Förstår dig helt <3 det här är min åttonde graviditet, och jag har alltid varit helt knockad av illamåendet vid det här laget. Tagit alla möjliga mediciner men inget har hjälpt, och denna gång mår jag bara pyttelite illa om jag inte ätit på några timmar. Sen har jag ju fått 6 missfall, så i mitt fall betyder ju inte symtom att något är rätt, men avsaknaden känns ändå oroande.. Vad skönt för dig att få komma in imorgon och titta. Håller tummarna för dig! Jag ska boka in ett tills i slutet på veckan. Är i 6+1 idag så vill vänta ett par dagar till, men är inställd på att det är en ofostrig graviditet igen :( 
    Fy sjutton, jag har själv gått igenom två missfall och tyckte att det var oerhört jobbigt. Håller verkligen tummarna att det går vägen för dig denna gång ❤️❤️❤️

Tiden jag bokat imorgon avbokades - tydligen gjorde de inte vul där, bara ul från 8+0. Men jag hade ju verkligen snöat in mig på detta, så spontanbokade en tid på en annan mottagning nu samma eftermiddag istället. Fick se en liten liten plutt med hjärtslag och daterades till 6+2 med bf 19 juni precis enligt mina egna beräkningar ❤️ Nu hoppas jag att den stannar ❤️
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;